طرز تهیه کیک دارچین؛ خوش‌عطر و خوشمزه
کد خبر: ۲۵۱۰۶۷
تاریخ انتشار: 2022 July 19    -    ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
اگر از علاقه‌مندان به کیک و شیرینی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما یک بار کیک دارچین را درست کنید؛ بدون شک با یک بار خوردن این کیک، به یکی از طرفداران پروپاقرص آن تبدیل خواهید شد. این کیک عطر بسیار دل‌چسبی داشته و شما می‌توانید آن را به همراه چای یا قهوه میل کنید.

طرز تهیه کیک دارچین؛ خوش‌عطر و خوشمزه«تابناک با تو» - اگر از علاقه‌مندان به کیک و شیرینی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما یک بار کیک دارچین را درست کنید؛ بدون شک با یک بار خوردن این کیک، به یکی از طرفداران پروپاقرص آن تبدیل خواهید شد. این کیک عطر بسیار دل‌چسبی داشته و شما می‌توانید آن را به همراه چای یا قهوه میل کنید. در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه کیک دارچین را به شما آموزش دهیم که حتما آن را دوست خواهید داشت.

مواد لازم

مواد مقدار

آرد سفید ۲ پیمانه / ۲ قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای نصف پیمانه
شیر نصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
شکر سفید سه‌چهارم پیمانه
تخم‌مرغ ۴ عدد
کره‌ی ذوب شده ۵۰ گرم
دارچین یک قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
وانیل شکری یک قاشق چای‌خوری

مناسب برای: ۸ نفر

زمان پخت: یک ساعت

طرز تهیه کیک دارچین؛ خوش‌عطر و خوشمزه

طرز تهیه کیک دارچین

۱- فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا داغ شود.
۲- نصف پیمانه شکر قهوه‌ای را داخل ظرف بریزید و به آن ۵۰ گرم کره‌ی ذوب شده اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری دارچین و ۲ قاشق غذاخوری آرد نیز به آن اضافه و مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود و مواد را کنار بگذارید.
۳- ۴ عدد تخم‌مرغ درشت هم دمای محیط را داخل ظرف همزن بشکنید. سه‌چهارم پیمانه شکر به همراه یک قاشق چای‌خوری وانیل شکری به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را تا زمانی که بافت آن کرمی، پفکی و سفت شود با همزن مخلوط کنید.
۴- نصف پیمانه شیر گرم یا هم دمای محیط و نصف پیمانه روغن را به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید. مایه آماده شده را به ظرف مناسب منتقل کنید.
۵- دو پیمانه آرد سفید را با یک قاشق غذاخوری سرخالی بیکینگ پودر مخلوط کنید. در دو مرحله آرد را به مایع کیک اضافه کرده و به صورت دورانی باهمزن دستی مخلوط کنید.
۶- نصف مایه کیک را داخل قالب ۲۸ که کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌اید بریزید و سپس مایع دارچینی را که داخل قیف ریخته شده است را رو کیک بریزید و در نهایت باقی‌مانده مایع کیک را در قالب بریزید. می‌توانید مقداری از مایع دارچینی را روی کیک بریزید و با سیخ چوبی آن را فرم دهید.
۷- کیک را در داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه در طبقه وسط فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک کامل بپزد.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار