۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند
کد خبر: ۲۵۰۰۴۷
تاریخ انتشار: 2022 July 08    -    ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
سلبریتی‌ها نیز مانند ما انسان هستند! از آنجا که زندگی باشکوه و اعتبار و ثروت قابل توجهی دارند، اما وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، نمی‌توانیم ماورای این زندگی پرزرق و برق را ببینیم. زندگی آن‌ها تقریباً بی نقص و خالی از دردسر‌ها و مشکلات روزمره مردم عادی به نظر می‌رسد. اما بسیاری از این ستارگان خودساخته یک شبه مشهور نشده اند و آن‌ها نیز به اندازه خودشان شکست را تجربه کرده اند.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی«تابناک با تو» - سلبریتی‌ها نیز مانند ما انسان هستند! از آنجا که زندگی باشکوه و اعتبار و ثروت قابل توجهی دارند، اما وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، نمی‌توانیم ماورای این زندگی پرزرق و برق را ببینیم. زندگی آن‌ها تقریباً بی نقص و خالی از دردسر‌ها و مشکلات روزمره مردم عادی به نظر می‌رسد. اما بسیاری از این ستارگان خودساخته یک شبه مشهور نشده اند و آن‌ها نیز به اندازه خودشان شکست را تجربه کرده اند. اگر باور نمی‌کنید، کافی است داستان‌هایی که در ادامه شرح داده ایم را بخوانید و با سلبریتی‌های مشهوری آشنا شوید که از شغل‌های معمولی شان اخراج شدند.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۱- لیام نیسن به خاطر مشت زدن به صورت دانش آموزی که به رویش چاقو کشیده بود از شغل معلمی اخراج شد

اگر چه بسیاری از افراد او را به خاطر فیلم‌های Taken می‌شناسند، اما لیام نیسن دوران حرفه‌ای بسیار موفق و پرباری داشته است، مملو از فیلم‌های موفقی مانند Batman Begins, Star Wars, Schindler’s List و بسیاری دیگر. در طی این سال ها، نیسن نامزدی جوایز متعددی را دریافت کرده که شامل گلدن گلوب، بفتا و حتی اسکار می‌شوند. اما پیش از اینکه این بازیگر اهل ایرلند شمالی به شهرت برسد، او یک سری شغل‌های عجیب و غریب را امتحان کرده بود. اگر چه نیسن در رشته علوم کامپیوتر و فیزیک تحصیل کرده بود، درس را کنار گذاشت تا به عنوان راننده لیفتراک مشغول به کار شود. همچنین او مدتی رویای تبدیل شدن به یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای را نیز در سر می‌پروراند.

در یک دوره از زندگی اش، نیسن در کالجی در نیوکاسل برای معلم شدن آموزش می‌دید، اما تدریس کردن را چالش برانگیز یافت. در مصاحبه ای، نیسن گفته است که در آرام کردن شاگران و حفظ نظم کلاس هایش مشکل داشته است و یک بار وقتی سعی داشت کلاسی پر از بچه‌های شیطان را آرام کند، به یکی از دانش آموزان اشاره کرده و از او می‌خواسته که کلاس را ترک کند. در واکنش به این درخواست، این نوجوان ۱۵ ساله چاقویش را درآورده و نیسن را تهدید می‌کند. در دفاع از خود، نیسن نیز که از ۹ سالگی بوکس تمرین می‌کرد، به صورت آن دانش آموز ضربه می‌زند. این کار باعث شد که در نهایت به جای سرزنش دانش آموز، نیسن را از مدرسه اخراج کنند.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۲- بیل هیدر به عنون دربان سینما کار می‌کرد، اما به خاطر اسپویل کردن داستان فیلم تایتانیک برای تماشاگران اخراج شد

بیل هیدر استعداد‌های بسیاری دارد. در کنار اینکه او یک کمدین شناخته شده و بامزه است، به خاطر کارهایش به عنوان بازیگر، صداپیشه، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان نیز جایگاه قابل توجهی دارد. از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، هیدر از بازیگران معمول برنامه تلویزیونی محبوب Saturday Night Live بود و در این مدت یک جایزه Peabody برده و چهار بار نامزد دریافت جایزه امی شد. هیدر از سال ۲۰۰۸ نیز عضو تیم نویسندگان سریال انیمیشن محببو South Park بوده است. اخیراً نیز شاهد حضور او در مستند Documentary Now! و سریال کمدی سیاه محبوب Barry از شبکه HBO بوده ایم. اما پیش از رسیدن به موفقیت به عنوان کمدین، هیدر شغل‌های عجیبی داشته که یکی از آن‌ها پیشخدمتی برای بازیگران فیلم‌های پورن بوده است.

غیر از آن، هیدر مدتی به عنوان راننده کار می‌کرد و حتی دستیار شخصی آرنولد شوارتزنگر در فیلم Collateral Damage نیز بود. در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱، بیل هیدر گفت که مدتی به عنوان دربان در سینمایی در آریزونا کار می‌کرده است. یک شب این سینما توسط گروهی از دختران که بسیار پرسروصدا و بی ادب بودند اجاره می‌شود؛ و هیدر نیز می‌دانست چطور آن‌ها را ادب کند. او پایان فیلم تایتانیک را برایشان تعریف کرد و بدین ترتیب داستان را برایشان اسپویل کرد که انتقام بامزه‌ای بود. اما صاحب سینما از حس شوخ طبعی هیدر خوشش نیامده و او را اخراج کرد.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۳- هیو جکمن مدتی در یک فروشگاه بزرگ کار می‌کرد که در نهایت به خاطر حرف زدن بیش از حد با مشتریان اخراج شد

هیو جکمن یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های هالیوود است که به خاطر بازی در نقش ولورین شناخته می‌شود. او اولین بار در سال ۲۰۰۰ در فیلم X-Men ساخته برایان سینگر در نقش ولورین ظاهر شد و در سال ۲۰۱۷ با Logan بود که با این نقش خداحافظی کرد. او رکورد گینس در زمینه بیشترین زمان بازی در نقش یک ابرقهرمان را در اختیار دارد. از دیگر نقش‌های مشهور او می‌توان به Prisoners, Les Misérables, Australia, The Fountain, The Prestige, Van Helsing, Kate & Leopold و بسیاری دیگر اشاره کرد. یکی از فیلم‌های اخیر او به نام The Greatest Showman که یک فیلم موزیکال بود جایزه گرمی بهترین ترانه را دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۴، جکمن برای بازی در موزیکال The Boy from Oz توانست جایزه تونی را کسب کند. اگر چه جکمن همیشه بازیگری را دوست داشته، اما زندگی اش با آن نمی‌گذشت و طبیعی است که مانند دیگر سلبریتی‌های مشهور، شغل‌های دیگری را نیز امتحان کرد. در نوجوانی، جکمن در محله خود ویزیتوری می‌کرد، اما اولین شغل واقعی او در فروشگاه‌های ۷-Eleven بود. علیرغم مهارت زیاد در خدمت به مشتریان، جکمن در نهایت از این شغل اخراج شد و دلیل این بود که او بیش از حد با مشتریان صحبت می‌کرد.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۴- مدونا در یک شیرینی فروشی کار می‌کرد، اما در همان روز اول به خاطر پاشیدن مواد به روی یکی از مشتریان اخراج شد

او را با عنوان ملکه پاپ می‌شناسیم، خواننده‌ای پرانرژی که بت نسل‌های بسیاری بوده است. میراث او تاکنون ۱۴ آلبوم رسمی، تعدادی آهنگ پرطرفدار و جوایز متعدد است. برخی از ترانه‌های او مانند Like a Virgin, Like a Prayer, La Isla Bonita, Vogue, Frozen, Take a Bow, Hung Up, Music, و ۴ Minutes توانسته اند در چارت‌های موسیقی سراسر جهان در صدر قرار بگیرند. اکنون بیش از سه دهه است که مدونا از چهره‌های افسانه‌ای دنیای موسیقی جهان بوده و یکی از هشت موسیقیدان پرفروش جهان نیز به شمار می‌آید و البته تنها زنی که در این فهرست هشت نفره قرار دارد. امروزه ثروت مدونا بین ۵۹۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و به همین خاطر سخت است تصور کرد گذشته سختی داشته است.

اما بعد از تحصیل در دانشگاه میشیگان به مدت دو سال در رشته رقص و با کمک هزینه تحصیلی، مدونا تحصیل را رها کرده و به نیویورک سیتی رفت. مدونا می‌گوید که اولین سفر خود با هواپیما و تاکسی گرفتن را آن زمان تجربه کرده است. او با تنها ۳۵ دلار در جیبش به نیویورک رسید و به گفته خودش چندان از شهر خوشش نیامد. او مدتی در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کرد که به سه قسمت تقسیم شده بود. همچنین مدونا می‌گوید که در این مدت یک بار با زور اسلحه از او اخاذی شده و حتی مورد آزار جنسی قرار گرفته بود. اما هیچ یک از این اتفاقات باعث نشد مدونا رویایش را رها کند. او سعی کرد با کار به عنوان رقصنده و خواننده جایگزین اموراتش را بگذراند. او همچنین مدتی به عنوان خدمتکار کار می‌کرد و در یک شیرینی فروشی به نام Dunkin’ Donuts نیز سابقه فعالیت داشت. اما این شغل کم درآمد را نیز به خاطر این که به شکل تصادفی مقداری ژل روی لباس‌های یکی از مشتریان مغازه ریخت اخراج شد.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۵- والت دیزنی به خاطر نداشتن خلاقیت از یک روزنامه اخراج شد

والتر الیاس دیزنی که پیشگام صنعت انیمیشن در ایالات متحده است، یک کارآفرین، صداپیشه، انیماتور و تهیه کننده بود. از طریق قدرت رسوخ ناپذیر و سختکوشی بی پایان، دیزنی میراثی ماندگار از خود ساخت که دنیای حیرت انگیز دیزنی است. از پارک‌های سرگرمی تا کالا‌های سرگرمی و سریال و تلویزیون‌های ماندگار، والت دیزنی در زمینه‌های زیادی پیشگام بوده است. در طی سال ها، استودیو دیزنی بیش از ۵۹ نامزدی اسکار را کسب کرده و ۲۲ بار نیز این جایزه را بدست آورده است. والت دیزنی یک جایزه امی و دو گلدن گلوب نیز در کارنامه خود دارد. زمانی که والت دیزنی در دبیرستان درس می‌خواند، توجه خود را به سمت عکاسی و طراحی تغییر داد.

او همچنین در نوشتن مجله مدرسه نیز مشارکت داشت. دیزنی شبانه در کلاس‌های آکادمی هنر‌های زیبا نیز حضور می‌یافت تا بر مهارت‌های خود بیفزاید. در همین دوره بود که متوجه شد به حیات وحش و طبیعت علاقه دارد. علاقه اش به طراحی با تشویق‌های برادر و مادرش بیشتر نیز شد. او مدتی در یک روزنامه به نام کانزاس سیتی استار کار می‌کرد، اما سردبیر به دلیل نداشتن خلاقیت، او را اخراج کرد.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۶- کیت والش در برگر کینگ کار می‌کرد، اما به خاطر اینکه مدیرش از او خوشش نمی‌آمد اخراج شد

کاتلین ارین والش که با نام کیت والش شناخته می‌شود را به خاطر بازی در سریال‌های Private Practice و Grey’s Anatomy می‌شناسیم. این بازیگر بااستعداد و کارآفرین خلاق اخیراً در سریال Bad Judge از شبکه NBC نیز ایفای نقش کرده است. او اولین بار با حضور در درام پزشکی آناتومی گری به عنوان بازیگر مهمان به شهرت رسید و بدین ترتیب بود که حضور او از ۵ اپیزود به ۵۷ اپیزود رسید که یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال نیز بود.

پدر کیت روانشناس زندان بود و اولین شغل او نیز تایپ کردن پرونده‌های روانشناسی برای پدرش در ازای دریافت ۵ دلار در ساعت بود. در نوجوانی، والش در رستوران‌های زنجیره‌ای Dairy Queen و برگر کینگ کار می‌کرد، اما به گفته خودش در نوجوانی و زمانی که تنها ۱۴ سال داشت بسیار دردسرساز بوده است. او همچنین می‌گوید که رییسش در برگر کینگ از او خوشش نیامده و به خاطر اینکه همیشه بینی اش را بالا می‌کشید، او را اخراج می‌کند.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۷- پیش از راه اندازی KFC، سرهنگ ساندرز از چندین شغل اخراج شده و در ۶۵ سالگی ورشکسته شد

سرهنگ هارلند دیوید ساندرز که KFC را تاسیس کرد، زندگی ساده‌ای نداشت. پیش از اینکه بتواند این دستورالعمل ماندگار جوجه سوخاری را ابداع کند و صنعت فست فود را دگرگون سازد، ساندرز چندین شغل داشت. او مدتی به عنوان متصدی پمپ بنزین، فروشنده شرکت بیمه، فروشنده موتور بخار، فروشنده لامپ و فروشنده لاستیک خودرو کار می‌کرد. به مدت سه سال، ساندرز در لیتل راک وکالت می‌کرد و علیرغم اینکه درآمد خوبی داشت، حرفه وکالت او بعد از درگیری اش با یکی از موکلانش در دادگاه به پایان رسید. اکثر ایده‌های کسب و کاری او شکست خورده و به خاطر دعوا راه انداختن، از بسیاری از شغل هایش اخراج شد.

در دوره رکود بزرگ آمریکا، سرهنگ ساندرز یک رستوران کنار جاده‌ای در کنتاکی راه اندازی کرده و در آن جوجه سوخاری می‌فروخت. در طی این مدت بود که به دستورالعمل غذایی محرمانه‌ای دست یافت که بعد‌ها تاسیس برگر کینگ را در پی داشت. KFC در سال ۱۹۵۲ در سالت لیک سیتی تاسیس شد و وقتی ایده اورجینال او برای تاسیس رستوران شکست خورد، تمام وقتش را صرف توسعه رستوران مرغ سوخاریش از طریق دادن حق امتیاز کرد.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۸- جی کی رولینگ از شغلش به عنوان منشی اخراج شد و همیشه در محفل نویسندگان نادیده گرفته می‌شد

جوآن رولینگ که بیشتر با نام جی کی رولینگ شناخته می‌شود خالق دنیای جادویی هری پاتر است. سری رمان‌های فانتزی او بیش از ۵۰۰ میلیون کپی فروش را تجربه کرده و جوایز متعددی را دریافت کرده است. او همچنین بر نوشتن سناریو تمام فیلم‌های هری پاتر نظارت داشته و تهیه کنندگی فیلم آخر مجموعه را نیز بر عهده داشته است. اما او در یکی از تاریک‌ترین دوران زندگی اش بود که به نویسنده پرفروش‌ترین سری کتاب‌های تاریخ تبدیل شد. رولینگ دو سال را صرف تحقیق در مورد نقض حقوق بشر برای سازمان عفو بین الملل کرد و اگر چه کار خود را دوست داشت، اما آن را کاری خسته کننده نیز می‌دانست. برای مدتی، رولینگ در دفتر عفو بین الملل در لندن به عنوان منشی کار می‌کرد. او ایده نوشتن هری پاتر را زمانی که با قطار از منچستر به لندن می‌رفت در ذهن خود یافت. به گفته خودش، او بدترین منشی تاریخ بود و اغلب کارش را نادیده گرفته و نظم نداشت و به همین خاطر نیز اخراج شد. او از بیمه بیکاری اش برای تامین هزینه هایش استفاده کرده و تمرکزش را روی نویسندگی گذاشت که در نهایت به بار نشست.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۹- توماس ادیسون یک بار به خاطر خراب کردن میز کار صاحب کارش اخراج شد

توماس آلوا ادیسون که بزرگ‌ترین مخترع آمریکا لقب گرفته، اختراع‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته، از سینما گرفته تا ضبط صدا، ارتباط جمعی و تولید انرژی برق. از مهم‌ترین اختراعات او می‌توان به لامپ، دوربین تصاویر متحرک و فونوگراف اشاره کرد که تاثیری دیرپای و گسترده بر دنیای صنعتی داشت. او همچنین از اولین مخترعانی است که کار گروهی و علم سازمان یافته را ترویج می‌کرد. ادیسون با کارفرمایان و محققان بسیاری کار کرده و اولین آزمایشگاه تحقیقات صنعتی را او تاسیس کرد. در سال ۱۸۶۶، ادیسون تنها ۱۹ سال داشت که به لوییزویل در کنتاکی نقل مکان کرد.

آنجا بود که ادیسون در آژانس خبری آسوشیتدپرس مشغول به کار شد و از صاحبکارش خواست تا شیفت‌های شب را به او بدهد تا بتواند به مطالعه و آزمایش بپردازد. اما همین آزمایشاتش در ادامه برایش گران تمام شد، زیرا در سال ۱۸۶۷، وقتی یک شب مشغول کار با باتری اسیدی بود، کمی اسید سولفوریک روی کف زمین ریخته و پس از عبور از کفپوش به میز کار کارفرمایش نفوذ می‌کند. صبح روز بعد ادیسون از کارش اخراج شد.

۱۰ سلبریتی مشهوری که از شغل های معمولی شان اخراج شدند؛ از مدونا تا الویس پریسلی

۱۰- الویس پریسلی به خاطر گرفتن آبنبات از یکی از همکارانش در یک سینما اخراج شد

الویس آرون پریسلی که همه جا با نام الویس شناخته می‌شود یک خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی بود. او که به عنوان یکی از موثرترین شخصیت‌های فرهنگی تاریخ آمریکا شناخته می‌شود لقب «پادشاه راک اند رول» را یدک می‌کشید و در سن ۱۹ سالگی، در سال ۱۹۵۴ بود که اولین موفقیتش در دنیای موسیقی را کسب کرد. بعد از انتشار اولین آهنگش به نام Heartbreak Hotel بود که شهرت و موفقیت به سراغ الویس آمد. اما پیش از تبدیل شدن به مشهورترین خواننده جهان، الویس همراه با سه تن از دوستانش یک کسب و کار چیدن چمن خانه‌ها راه انداخته بود. در سال ۱۹۵۰، الویس به عنوان دربان در سینمایی در شهر ممفیس استخدام شد و تابستان سال بعد به مدت سه ماه در یک فروشگاه ابزار دقیق مشغول به کار شد.

در این شغل، الویس هفته‌ای ۲۷ دلار دستمزد می‌گرفت. یک سال بعد در ۱۹۵۲، الویس بار دیگر به سراغ کار به عنوان دربان در سینما Loew’s State Theater بازگشت. اما تنها پنج هفته از بازگشت او به این شغل می‌گذشت که به خاطر درگیری با یکی از همکارانش اخراج شد. مشخص شد که یکی از کارمندان زن سینما به الویس علاقه داشته و به او آبنبات‌های مجانی می‌داد. همین موضوع باعث حسادت دیگر کارکنان سینما شده که درگیری با الویس و در نهایت اخراج وی را در پی داشت.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار