پوشت چیست و چگونه می‌توان با آن استایل شیک‌تری داشت؟
کد خبر: ۲۵۰۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 July 13    -    ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
پوشت یا دستمال جیب کت یک تکه پارچه‌ی مربعی‌شکل است که آن را با روش‌های مختلف تا می‌کنند و داخل جیب روی سینه‌ی کت مردانه قرار می‌دهند. پوشت بیشتر جنبه‌ی تزئینی دارد و معمولا با رنگ‌هایی کاملا متمایز از کت و شلوار انتخاب می‌شود. شاید برای شما سوال شده باشد که کاربرد پوشت چیست؟ آیا اصلا از آن استفاده می‌شود؟

پوشت چیست و چگونه می‌توان با آن استایل شیک‌تری داشت؟

پوشت چیست و چگونه می‌توان با آن استایل شیک‌تری داشت؟«تابناک با تو» - پوشت (دستمال جیب کت) یکی از اکسسوری‌هایی است که آقایان همراه با کت و شلوار رسمی استفاده می‌کنند. اگر نمی‌دانید چطور باید از این اکسسوری استفاده کنید، در ادامه با ما همراه باشید و در مورد پوشت، نحوه‌ی انتخاب و نحوه‌ی استفاده آن بیشتر بخوانید.

دستمال جیب کت چیست؟

پوشت چیست و چگونه می‌توان با آن استایل شیک‌تری داشت؟

پوشت یا دستمال جیب کت یک تکه پارچه‌ی مربعی‌شکل است که آن را با روش‌های مختلف تا می‌کنند و داخل جیب روی سینه‌ی کت مردانه قرار می‌دهند. پوشت بیشتر جنبه‌ی تزئینی دارد و معمولا با رنگ‌هایی کاملا متمایز از کت و شلوار انتخاب می‌شود.

شاید برای شما سوال شده باشد که کاربرد پوشت چیست؟ آیا اصلا از آن استفاده می‌شود؟ پاسخ منفی است. پوشت را نباید با دستمال جیبی معمولی اشتباه بگیرید.

پس چرا باید یک دستمال بی‌استفاده را داخل یک جیب بی‌استفاده از کت قرار دهیم؟ پاسخ این است: مد.

با پوشت می‌توانید ظاهری رسمی‌تر و شیک‌تر داشته باشید و کاربرد آن فقط تزئینی است.

تفاوت بین دستمال جیب کت و دستمال جیبی معمولی

در نگاه اول، پوشت با یک دستمال جیبی معمولی تفاوت چندانی ندارد و در واقع می‌توان آن را باقی‌مانده‌ی نسل دستمال‌های جیبی دانست.

در گذشته مردم متوجه شدند که دستمال‌هایی که در جیب شلوارشان می‌گذارند با سکه‌ها، اسکناس‌ها و کلید‌ها در تماس هستند و زود کثیف می‌شوند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که جیب سینه ممکن است جایگزین بهداشتی‌تری برای نگهداری دستمال باشد. چیزی نگذشت که رنگ زیبا یا جلوه‌ی براق این دستمال‌ها که گاهی از جنس ابریشم بودند، مورد توجه قرار گرفت و پوشت به عنوان یک اکسسوری تزئینی متولد شد.

اما غیر از این موارد، دستمال‌های جیبی با پوشت‌ها در چند مورد زیر، تفاوت دارند:

۱. کاربرد

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، این دو دستمال کاربرد‌های کاملا متفاوتی دارند. البته ممکن است برایتان گیج‌کننده باشد، چون در بسیاری از مجله‌های مد، این دو نام یعنی Pocket Squares یا دستمال جیبی و Handkerchiefs یا دستمال معمولی را به‌جای هم به کار می‌برند.

اما پوشت یا دستمال جیب کت فقط برای تزئین است و برای سرماخوردگی نیست! در واقع دستمال جیبی برای استفاده است و پوشت که داخل جیب سینه قرار می‌گیرد برای نمایش است. با پوشت می‌توانید خلاقیت خود را نشان دهید، شیک‌تر به نظر برسید و رنگی جذاب و متفاوت از رنگ کت را به استایل خود اضافه کنید.

۲. اندازه

در حالت کلی، پوشت از دستمال معمولی کوچک‌تر است. دستمال‌های معمولی را در جیب‌های بزرگ شلوار قرار می‌دهند در حالی که پوشت را باید تا کنید و باید اندازه‌ای باشند که در جیب کوچک روی سینه‌ی کت جا شوند. اگر برای این کار از دستمال بزرگ استفاده کنید، بعد از تا کردن بسیار حجیم می‌شوند به‌جای اینکه ظریف و شیک به نظر برسند.

۳. جنس پارچه

پوشت‌ها با پارچه‌های متنوعی تولید می‌شوند از جمله لینن و ابریشم. جنس پارچه‌ی این دستمال‌ها معمولا طوری است که رطوبت را جذب نمی‌کند، چون اصلا قرار نیست استفاده شوند؛ اما دستمال‌های معمولی معمولا از جنس نخ هستند تا رطوبت بیشتری جذب کنند و برای کار‌هایی مثل پاک کردن عرق، مناسب‌اند.

پوشت‌ها از جنس پارچه‌هایی تهیه می‌شوند که ظاهر زیباتری دارند و دستمال‌های کتان یا نخی هم باید دوام بیشتری داشته باشند تا با شست‌وشوی متعدد، ظاهر خود را حفظ کنند.

چطور از پوشت استفاده کنیم؟

پوشت چیست و چگونه می‌توان با آن استایل شیک‌تری داشت؟

اگر این اکسسوری را درست استفاده کنید، می‌تواند تبدیل به یکی از زیباترین اکسسوری‌هایی شود که همراه کت می‌پوشید. پوشت‌ها با طرح‌های مختلف و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و می‌توانند یکنواخت‌ترین و کسل‌کننده‌ترین استایل‌های رسمی و کاری را به یک استایل شیک و جذاب تبدیل کنند. همچنین این اکسسوری می‌تواند نظر مخاطب را به سمت صورت فرد جلب کند. در واقع کاربردی شبیه کراوات دارد.

این نکات را موقع استفاده از پوشت به خاطر داشته باشید:

۱. رنگ مناسب انتخاب کنید

پوشت نباید دقیقا هم‌رنگ و هم‌جنس کراوات باشد. این دو اکسسوری اگر رنگ مشابهی داشته باشند، ظاهری کسل‌کننده به استایل شما می‌دهند. در عوض، پوشت باید کامل‌کننده‌ی استایل کلی شما باشد. مثلا در پیراهن خود دنبال یک رنگ ثانویه باشید و پوشتی انتخاب کنید که هم‌رنگ با رنگ دوم پیراهن باشد.

پوشت را از جنس پارچه‌هایی مثل ابریشم انتخاب کنید که کمی براق باشند و به ظاهر مات کت و شلوار، کمی درخشندگی اضافه کنند.

۲. در طرح و رنگ آن زیاده‌روی نکنید

پوشت‌ها معمولا طرح‌های بسیار جذاب و متنوعی دارند. بعضی از طرح‌های پوشت‌ها بسیار شلوغ و رنگارنگ است. موقع انتخاب پوشت برای کت و شلوار نباید در طرح و رنگ آن زیاده‌روی کنید. اگر کت و شلوار شما راه‌راه است نباید از پوشت‌هایی که پرنقش‌نگار هستند استفاده کنید. پوشت‌های پرنقش‌ونگار را برای کت‌هایی بگذارید که ساده و تک‌رنگ باشند.

۳. در مواقع تردید، پوشت سفید را انتخاب کنید

سفید یک رنگ کلاسیک برای پوشت است. این رنگ تقریبا با هر کت و هر کراواتی مناسب است. فقط باید دقت کنید که پوشت شما تمیز باشد و آن را درست تا بزنید. اگر نمی‌داستید چه رنگ و طرحی برای پوشت انتخاب کنید، انتخاب رنگ سفید، بی‌دردسرترین انتخاب است.

۴. زیاد هزینه نکنید

هزینه کردن زیاد برای خرید پوشت، هدر دادن پول است. هر دستمال مربعی می‌تواند یک پوشت عالی باشد. حتی می‌توانید پوشت را با تکه پارچه‌هایی که در خانه دارید یا لباس‌های قدیمی، خودتان در خانه درست کنید. برای خرید پوشت‌های گران‌قیمت هزینه نکنید مگر اینکه واقعا علاقه‌مند به این اکسسوری باشید و اینکه مشکل مالی نداشته باشید.

۵. خلاقیت داشته باشید

ویژگی اصلی پوشت این است که می‌توانید با آن، خلاقیت خود را نشان دهید. انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های عجیب برای دستمال گردن و کراوات، شاید کار درستی نباشد، ولی برای پوشت می‌توانید خلاقیت به خرج دهید.

این خلاقیت را می‌توانید در انتخاب طرح و رنگ و حتی تا کردن پوشت نشان دهید. در اینترنت می‌توانید ایده‌های زیادی برای تا کردن پوشت پیدا کنید. اما تا کردن پوشت، قاعده و قانون خاصی ندارد که مجبور باشید حتما از آن پیروی کنید. در تا کردن پوشت خلاقیت به خرج دهید و آن را به سبک خودتان تا بزنید. حتی نحوه‌ی تا زدن پوشت می‌تواند به امضای شخصی شما تبدیل شود.

۶. با توجه به فصل انتخاب کنید

یکی از نکاتی که موقع انتخاب پوشت می‌توانید مد نظر قرار دهید، فصل است. در زمستان و پاییز از پوشت‌هایی که سبک‌تر و از جنس ابریشم هستند استفاده کنید. در بهار و تابستان، پوشت با جنس لینن و کتان استفاده کنید.

۷. از طرح تکراری استفاده نکنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که افراد در انتخاب طرح و رنگ پوشت دارند این است که معمولا آن را با پاپیون، کراوات، رنگ اصلی پیراهن یا رنگ خود کت ست می‌کنند. این کار اشتباه است. پوشت نباید طرح و رنگ شبیه به سایر اجزای استایل شما داشته باشد.

برای انتخاب رنگ و طرح می‌توانید از رنگ سایر قسمت‌های استایل خود الهام بگیرید، ولی نباید رنگی شبیه آن انتخاب کنید. مثلا اگر پیراهن چهارخانه‌ای پوشیده‌اید که رنگ اصلی آن سورمه‌ای و رنگ خطوط آن زرد است، می‌توانید رنگ پوشت را از خانواده‌ی رنگ زرد انتخاب کنید.

چه زمانی از پوشت استفاده کنیم؟

پوشت چیست و چگونه می‌توان با آن استایل شیک‌تری داشت؟

در شرایط زیر می‌توانید از پوشت استفاده کنید:

* وقتی می‌خواهید استایل شما برای مهمانی، مناسب‌تر باشد. در مهمانی‌هایی که کمی حالت غیررسمی دارند می‌توانید از پوشت‌های متنوع حتی برای کت تک هم استفاده کنید. این مهمانی‌ها فرصت خوبی برای امتحان کردن طرح‌های خاص و شیوه‌های تا کردن خلاقانه است.
* وقتی می‌خواهید کت تک یا کت و شلوار شما رسمی‌تر به نظر برسد، از کراوات و دستمال جیب استفاده کنید. دستمال جیب معمولا با تمام انواع کراوات‌ها مناسب است. اما نباید آن را با هم ست کنید. اگر می‌خواهید کراوات شما نظر بیننده را جلب کند، از پوشت استفاده نکنید.
* وقتی نمی‌خواهید کراوات بزنید، از پوشت استفاده کنید. در واقع پوشت می‌تواند همان کار کراوات را انجام دهد. اگر از مدلی استفاده کنید که ظریف و ابریشمی باشد، استایل شما گران‌تر به نظر می‌رسد.

منبع: دیجی کالا مگ

برچسب ها: پوشت ، استایل ، شیک ، کت ، جیب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
2
با سلام. به نظرتون در جامعه ما چقدر كاربرد داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار