آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟
کد خبر: ۲۴۹۷۸۳
تاریخ انتشار: 2022 August 28    -    ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
اگر تصمیم گرفته‌اید که رنگ جدیدی را برای موهایتان امتحان کنید، احتمالا درباره روند‌های آماده‌سازی مو‌ها برای رنگ کردن سوالات مختلفی دارید. البته همیشه بهترین کار قبل از رنگ کردن مو‌ها این است که تمامی جوانب را بررسی کنید و بدون برنامه‌ریزی وارد عمل نشوید.

دارایی خالص اَدل چقدر است؟ همسایگان او در عمارت مجلل بورلی هیلز چه کسانی هستند؟«تابناک با تو» - اگر تصمیم گرفته‌اید که رنگ جدیدی را برای موهایتان امتحان کنید، احتمالا درباره روند‌های آماده‌سازی مو‌ها برای رنگ کردن سوالات مختلفی دارید. البته همیشه بهترین کار قبل از رنگ کردن مو‌ها این است که تمامی جوانب را بررسی کنید و بدون برنامه‌ریزی وارد عمل نشوید.

آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

درحالی که دستورالعمل‌های رنگ کردن مو‌ها از یک منظر به خود محصولات رنگ مو بستگی دارد، اما یک سوال مهم معمولا قبل از رنگ کردن مو‌ها ذهن خیلی‌ها را درگیر می‌کند: آیا باید مو‌ها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

پس اگر شما هم نمی‌دانید که آیا قبل از فرایند رنگ کردن مو‌ها باید آن‌ها را با شامپو بشویید یا نه، اصلا نگران نباشید. در این مطلب، همه نکات مربوط به شستن مو‌ها قبل از رنگ کردن مو‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

همان‌طور که احتمالا بعضی از شما می‌دانید، بیشتر محصولات رنگ مو به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که روی مو‌هایی که تازه شسته نشده‌اند، عملکرد بهتری داشته باشند.

آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

درواقع نشستن مو‌ها قبل از رنگ کردن آن‌ها باعث می‌شود که چربی‌های طبیعی در پوست سر جمع شوند، درحالی که همین اتفاق طبیعی یک پیامد مثبت و مهم دارد: محافظت از پوست سر و مو‌ها در برابر تحریکاتی که به‌واسطه ترکیبات رنگ مو شکل می‌گیرند.

با این‌حال، معنای نکته‌ای که توضیح دادیم این نیست که شما باید در روز‌های منتهی به فرایند رنگ کردن مو‌ها همه مراحل پاکسازی و شست‌وشوی مو‌ها را نادیده بگیرید؛ بنابراین حتما در فاصله یک تا دو روز مانده به برنامه رنگ کردن موها، از شامپو‌های ساده بدون سولفات برای شستن مو‌ها کمک بگیرید و همچنین از یک نرم‌کننده ساده هم استفاده کنید.

اگر مو‌های فر و مجعد دارید، باید از محصولات شوینده و نرمی‌کننده متناسب با نوع مو‌های خودتان استفاده کنید تا هم آبرسانی مطلوب برای مو‌های شما انجام بگیرد و هم مو‌های شما به‌خوبی تمیز شوند.

بعضی افراد هم تصور می‌کنند که باید با مو‌های خیس و مرطوب در جلسه رنگ کردن مو‌ها حاضر شوند، درحالی که چنین تصوری نادرست است. بیشتر محصولات رنگ مو باید روی مو‌های خشک قرار بگیرند و مراجعه با مو‌های خیس به جلسه رنگ کردن مو‌ها فقط باعث اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی می‌شود.

شستن یا نشستن مو‌ها به نوع محصولات رنگ مو هم بستگی دارد

آیا باید موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

کسانی که رنگ‌های بسیار روشن را برای موهایشان انتخاب می‌کنند، باید بدانند که باقی ماندن ذرات چربی در پوست سر و میان مو‌ها قبل از شروع فرایند رنگ کردن مو‌ها می‌تواند کاری کند که رنگ مو‌ها نهایتا یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ دلخواه شکل بگیرند؛ بنابراین اگر رنگ‌های بسیار روشن را انتخاب کرده‌اید، بهتر است درباره شستن یا نشستن مو‌ها قبل از برنامه رنگ کردن مو‌ها با آرایشگر خودتان مشورت کنید.

همین قاعده درباره رنگ‌های بسیار تیره هم صدق می‌کند. درواقع مو‌های کاملا تمیز و پاکیزه به رنگ‌کار اجازه می‌دهند که راحت‌تر برای به‌وجود آوردن رنگ‌های تیره‌تر و عمیق‌تر عمل کند.

سلامت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار