فجایع اخیر اجرا‌های زنده پاپ ایرانی
کد خبر: ۲۴۹۷۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2022 July 05    -    ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
این روز‌ها خارج از گام خواندن یا به اصطلاح «فالش‌خوانی» پای ثابت اغلب کنسرت‌های داخلی‌ست و بر حنجره موسیقی خراشی دردناک انداخته. فرقی هم نمی‌کند چه کسی باشد. از نسل گذشته تا امروزی‌ها هم قسم شده‌اند تا اعتبار فرهنگ را لکه‌دار کنند. از طرفی مخاطبان که به احترام صدای آن‌ها پا به سالن کنسرت می‌گذارند در این میان بیشتر متضرر می‌شوند.

این چند نفر قاتلان موسیقی ایرانی هستند«تابناک با تو» - این روز‌ها خارج از گام خواندن یا به اصطلاح «فالش‌خوانی» پای ثابت اغلب کنسرت‌های داخلی‌ست و بر حنجره موسیقی خراشی دردناک انداخته. فرقی هم نمی‌کند چه کسی باشد. از نسل گذشته تا امروزی‌ها هم قسم شده‌اند تا اعتبار فرهنگ را لکه‌دار کنند. از طرفی مخاطبان که به احترام صدای آن‌ها پا به سالن کنسرت می‌گذارند در این میان بیشتر متضرر می‌شوند. حالا در کنار این‌ها معضل «پلی بک» را هم باید اضافه کنیم که دیگر اوج بی‌معرفتی هنرمندان در برابر مردمی هست که خالصانه دوستشان دارند. در این مطلب نگاهی به برخی از فجایع اخیر اجرا‌های زنده پاپ ایرانی از نگاه هومن تکاو، منتقد موسیقی خواهیم انداخت.

مهدی احمدوند

این چند نفر قاتلان موسیقی ایرانی هستند

حنجره فالش، نوازندگی فالش، صدای بی‌تکنیک و ریتم افتضاح از شاخصه‌های بارز اجرای زنده احمدوند در این کنسرت است. جالب اینجاست که او اخیرا در استادیوم آزادی جمعیت چندده هزار نفری اجرای زنده داشته! به هر حال احمدوند جزو آرتیست‌های ناکوک ایرانی هست و تا زمانی که سیستم نظارت حرفه‌ای برای انتخاب آرتیست در ایران اصلاح نشود امثال او به تخریب گوش مخاطبان ادامه می‌دهند.

سیروان خسروی

این چند نفر قاتلان موسیقی ایرانی هستند

سیروان خسروی در اکثر اجراهایش فالش و ناکوک می‌خواند. آقای خسروی! باور کنید این نکته به خاطر ضعف شما در خوانندگی هست و بهتر است استعدادتان در زمینه آهنگسازی و‌تنظیم را مطابق همیشه پرقدرت دنبال کنید. در تمام اجرا‌های زنده سیروان شاهد ناکوکی صدای او هستیم و هیچ کاری هم برای رفع این معضل تاکنون انجام نشده. جالب اینجاست که خودش یک موزیسین حرفه‌ای‌ست! زمانی که بند موزیک با استفاده صحیح از بکینگ‌ترک‌های مناسب عنملکرد مناسبی دارند حیف است که در بخش آواز خروجی ضعیفی را مشاهده می‌کنیم. پس به آقای خسروی اکیدا توصیه می‌کنیم که مسیر دوستان دیگر که سواد و استعداد خاصی ندارند را طی نکند.

ماکان بند

این چند نفر قاتلان موسیقی ایرانی هستند

واقعا دیگر زبان قاصر است از این اجرا‌های ناکوک و خارج از استاندارد موسیقی که توسط به ظاهر خوانندگان این سرزمین! جالب اینجاست که طرفداران این دوستان به اصطلاح خواننده می‌گویند این سبک جدید است و بقیه قدیمی فکر می‌کنند. کسی با سبک‌های جوان‌پسند و امروزی مشکلی ندارد، اما موضوع صحیح اجرا کردن نت‌ها و رعایت کردن استاندارد موسیقی هست که در این اجرا‌ها شنیده نمی‌شود و همه ناکوک و فالش به نظر می‌آیند...

محسن ابراهیم‌زاده

این چند نفر قاتلان موسیقی ایرانی هستند

ناکوک، بند موزیک ناهماهنگ و ...! مشت نمونه خروار هست وقتی این ناکوکی در چند دقیقه‌ای که ما می‌بینیم در کارتان مشهود است. پس کاملا مشخص است که در کل اجرا چه اتفاقاتی افتاده. واقعا این چه اجرا‌های ضعیف و بدی هست که تحویل مخاطبان خود می‌دهید؟ آقای ابراهیم‌زاده! شما یک اجرا نسبتا خوبی و یک اجرا خراب و بی‌انگیز؟! این اجرا‌های شما واقعا ضعیف و فالش هست و خواهش می‌کنیم به فکر گوش مردم باشید. شما باید مردم رو کوک کنید و قدرت شنیداری‌شان را بالا ببرید. واقعا جای تأسف است که دوستان به جای پیشرفت، درجا می‌زنند! به نظر می‌رسد که شنیدن یک اجرای خوب و قوی آرزو‌یی‌ست دست‌نیافتنی..

مسیح و آرش

این چند نفر قاتلان موسیقی ایرانی هستند

حرکات موزون و ناموزون در تور اروپایی آقایان آرش و مسیح را مشاهده می‌کنید! آقایان بهتر نیست به جای این حرکات، اجرایتان را قوی‌کنید. این آهنگ «گلی» بالاخره چه زمانی کوک و ژوست اجرا می‌شود؟ مگر می‌شود هر بار فالش و ناکوک؟! خسته نباشید که با چهار نوازنده و موزیک از قبل رکورد شده و بکینگ‌ترک در اروپا روی صحنه رفتید و با آبروی یک ایران بازی کردید!

منبع: برترین‌ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
2
5
دقت کردید برای تمام خواتننده ها ناکوک و خارج ریتم رو تکرار کرده بدون معرفی خواننده بدون نقص
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
نداریم آخه.
مهدی فرهمند
| |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
حمید حامی، نیما مسیحا، حجت اشرف زاده از خوانندگان پاپ هستند که کاملا کوک میخونن، در دسته سنتی هم سرآمد همه همایون شجریان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
5
0
خواننده فقط آهنگران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
2
پاپ ایرانی اصلا حرفی برای گفتن نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
2
فقط موسیقی پاپ نیست که اینجوری شده، مدتی پیش در یزد یکی از خوانندگان مطرح موسیقی سنتی هم همینکار را کرد طوری که صدای خانه موسیقی یزد هم در امد و بیانیه داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار