افزایش شمار فوتی‌های زلزله بندرخمیر
کد خبر: ۲۴۹۵۷۳
تاریخ انتشار: 2022 July 02    -    ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
استاندار هرمزگان گفت: وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون ۵ کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

 استاندار هرمزگان گفت: وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون ۵ کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

 
 

مهدی دوستی بامداد شنبه که در محل وقوع زلزله حضور یافته و ناظر بر کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله بندر خمیر است، افزود: مصدومین زلزله اخیر هرمزگان به بیمارستان های بندرخمیر و بندرلنگه اعزام شدند، بیشترین خسارات در روستای سایه خوش با ۳۰۰ خانوار است که منازل قدیمی اکثر آنهاتخریب شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش های اعلامی برخی محورهای مواصلاتی در مسیر نیز نشست کرده است اما تمامی راه های ارتباطی برقرار است، آواربرداری و عملیات خدمات رسانی در حال انجام است  اما برق تنها ۵ روستا همچنان قطع است که دستگاه های خدمات رسان در تلاش برای اتصال مجدد هستند.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: با توجه به تعداد زلزله‌های امشب کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده با کمک هلال احمر دایر خواهد شد و از مردم می خواهیم در مناطق زلزله زده تردد نکنند.

وی ادامه داد: تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ ۵۳ روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند، برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

استاندار هرمزگان یاد آور شد: راههای در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه نیز آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پلها را نیز شاهدیم، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیرهای بین شهری خودداری کنند.

دوستی با اشاره به اینکه چرا که رفتار گسل‌های هرمزگان غیرطبیعی شده است، امکان اسکان درون کمپ‌ها در بندرعباس ایجاد شده و امروز شنبه نیز تعطیل اعلام شده تا مردم نگرانی نداشته باشند اما کنکور برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تایید سه کشته و افزایش شمار مصدومان گفت:بلافاصله پس از زلزله نشست ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل شد ، ضمن تقسیم کار فرمانداران بندر خمیر و بندرلنگه، همه مدیران موظف شدند به صورت آماده باش پای کار باشند.

مهرداد حسن زاده افزود: کانون اصلی زلزله در سایه خوش بندر خمیر بوده و دراین مدت قطعی آب وبرق دراین مناطق،تمام امکانات ازجمله آمبولانس ، چادر و مواد غذایی برای امداد رسانی به این مناطق گسیل شده است.

وی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند ، نیروهای امدادی در کنار مردم هستند.

درهمین زمینه استاندار هرمزگان به همراه جمعی از مدیران استان برای بررسی آخرین وضعیت زلزله به بندرخمیر عزیمت کرده و گزارش ها حکایت از خسارت های زیاد ناشی از این زلزله است که در گزارش های بعدی اعلام می شود.

از ساعت ۲.۲بامداد تاکنون ۱۳بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ . ۶.۳ریشتری بوده بطوریکه وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطاراف به ویژه بندرعباس را در برگرفت ومردم را به خیابان ها وبوستانها کشاند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار