۶ مرحله‌ی ساده برای فرم دادن به صورت با تکنیک کانتورینگ
کد خبر: ۲۴۹۵۲۰
تاریخ انتشار: 2022 July 02    -    ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کانتور صورت یک تکنیک آرایشی برای اضافه کردن بُعد و پستی و بلندی به چهره است. برای این تکنیک از محصولات آرایشی با رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ یکی رنگ پوست صورت و دیگری رنگ‌هایی کمی روشن‌تر و کمی تیره‌تر از رنگ اصلی پوست. برخلاف استفاده از کرم‌پودر و کانسیلر در آرایش روزانه که دقیقا هم رنگ با پوست صورت است.

۶ مرحله‌ی ساده برای فرم دادن به صورت با تکنیک کانتورینگ

۶ مرحله‌ی ساده برای فرم دادن به صورت با تکنیک کانتورینگ«تابناک با تو» - این روز‌ها آرایش کردن بدون کانتور صورت کامل نیست. کرم‌پودر‌ها و پنکیک‌هایی که استفاده می‌کنید، حالتی یکنواخت و بدون پستی و بلندی به صورت می‌دهند. با کانتور صورت می‌توانید حالت چهره را به حالت عادی برگردانید و حتی آن را تغییر دهید. در ادامه همراه باشید و کانتور صورت را در ۶ مرحله یاد بگیرید.

کانتور صورت چیست و چرا مهم است؟

۶ مرحله‌ی ساده برای فرم دادن به صورت با تکنیک کانتورینگ

کانتور صورت یک تکنیک آرایشی برای اضافه کردن بُعد و پستی و بلندی به چهره است. برای این تکنیک از محصولات آرایشی با رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ یکی رنگ پوست صورت و دیگری رنگ‌هایی کمی روشن‌تر و کمی تیره‌تر از رنگ اصلی پوست.

برخلاف استفاده از کرم‌پودر و کانسیلر در آرایش روزانه که دقیقا هم رنگ با پوست صورت است، در کانتورینگ، باید تلاش کنید با اضافه کردن سایه و روشن، حالت چهره را تغییر دهید.

کانتور صورت برای داشتن یک آرایش طبیعی و زیبا، اهمیت زیادی دارد. چون وقتی از کرم‌پودر روی پوست استفاده می‌کنید، تمام صورت را با یک رنگ ثابت، به یک صفحه‌ی صاف و یکنواخت تبدیل می‌کنید. در این صورت، پستی و بلندی طبیعی صورت و شکل استخوان‌بندی آن مشخص نمی‌شود. با کانتورینگ می‌توانید فرم طبیعی صورت را دوباره ایجاد کنید.

غیر از این مورد، می‌توانید از تکنیک کانتور صورت برای تغییر چهره و اصلاح برخی ایرادات استفاده کنید. مثلا می‌توانید بینی را باریک‌تر نشان دهید یا کاری کنید که چهره‌ی شما کشیده‌تر به نظر برسد.

برای کانتور صورت لازم نیست آرایشگر حرفه‌ای باشید. با طی کردن چند مرحله‌ی ساده، دیدن ویدیو‌های آموزشی و تمرین کردن، می‌توانید کانتور صورت را یاد بگیرید.

برای کانتور صورت به چه محصولات آرایشی نیاز داریم؟

۶ مرحله‌ی ساده برای فرم دادن به صورت با تکنیک کانتورینگ

برای کانتور صورت به کیت‌های مخصوص کانتور نیاز دارید. اما اگر این کیت‌ها در دسترس شما نیست، می‌توانید از دو رنگ مختلف کانسیلر یا کرم‌پودر، برنزر و هایلایتر و حتی سایه‌ی چشم و سایه‌ی ابرو برای کانتور صورت استفاده کنید. فقط دقت کنید از هر چند محصولی که استفاده می‌کنید، همگی بافت یکسانی داشته باشند. مثلا اضافه کردن یک محصول مایع مثل کرم روی یک محصول پودری مثل سایه‌ی چشم باعث ایجاد حالت کیکی روی پوست می‌شود. محصولات آرایشی مثل تکه‌های کیک از پوست جدا می‌شوند و می‌ریزند.

علاوه بر این به یک براش آرایشی مناسب هم نیاز دارید تا این محصولات را روی صورت پخش کنید.

چطور کانتور صورت را اجرا کنیم؟

کانتور صورت باید زیبایی طبیعی صورت شما را برجسته‌تر کند و از فردی به فرد دیگر، متفاوت است. بر اساس ساختار استخوان‌بندی چهره و شکل صورت باید کانتور را انجام دهید و این چند مرحله را طی کنید:

۱. آماده کردن صورت

مثل همیشه قبل از هر آرایشی، باید اقداماتی برای مراقبت از پوست انجام دهید. صورت را به خوبی بشویید و آن را آبرسانی کنید. آبرسانی به پوست باعث می‌شود که محصولات آرایشی، به راحتی روی پوست بخوابند و خشکی پوست باعث پوسته پوسته شدن و غیریکنواخت شدن آرایش نشود.

در این مرحله استفاده از پرایمر، اختیاری است، اما اگر دوست دارید صورتی صاف و یکدست برای آرایش داشته باشید از پرایمر استفاده کنید. پرایمر مثل یک حائل بین صورت شما و محصولات آرایشی عمل می‌کند. با این حائل، محصولات آرایشی عملکرد بهتری خواهند داشت و مدت بیشتری روی صورت می‌مانند.

بعد از استفاده از پرایمر، صورت را با کرم‌پودر یا کانسیلر یک‌دست کنید. برای این منظور باید از کرم‌پودر یا کانسیلری استفاده کنید که دقیقا رنگ پوست شما باشد. در این مرحله لک‌های صورت پنهان می‌شوند و پوستی یکدست و یک‌رنگ خواهید داشت.

۲. سایه زدن یا اضافه کردن قسمت‌های تیره

ساده‌ترین و آشناترین مرحله در کانتور صورت اضافه کردن قسمت‌های تیره به پوست است. در این مرحله باید با یک محصول آرایشی تیره‌تر از رنگ پوست، زیر استخوان گونه سایه بزنید تا تیره‌تر به نظر برسد.

با مکیدن گونه و فرو دادن آن، می‌توانید استخوان گونه را پیدا کنید. در فرورفتگی زیر استخوان گونه، مقداری سایه بزنید. برای سایه زدن قسمت‌های فرورفته‌ی صورت، از شکل طبیعی آن پیروی کنید.

با توجه به شکل صورت و ساختار استخوان‌بندی آن می‌توانید سایه زدن را در سه قسمت از صورت انجام دهید:

در کنار بینی، به شکل عدد ۳ در محل رویش مو روی پیشانی و زیر استخوان گونه و فک. روش‌های مختلف را امتحان کنید و تمرین کنید تا بهترین جای صورت برای سایه زدن را پیدا کنید.

هیج روش یکسانی وجود ندارد که همه بتوانند از آن استفاده کنند. شما خودتان باید تجربه کنید و فرم صورت را پیدا کنید. تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که محصول آرایش تیره‌تر را در قسمت‌های فرورفته‌ی صورت استفاده کنید.

۳. هایلایت یا اضافه کردن قسمت‌های روشن

از هایلایتر یا یک محصول آرایشی روشن‌تر نسبت به پوست صورت، روی قسمت‌هایی از پوست بزنید که به صورت طبیعی برجسته‌تر هستند و نور را بازتاب می‌دهند. این قسمت‌ها شامل پیشانی، پل بینی، نوک بینی، بالای گونه، قسمت برجسته‌ای که زیر گودی بالای لب دیده می‌شود، اطراف چشم و استخوان زیر ابرو.

می‌توانید از کانسیلری که کمی روشن‌تر از پوست صورت باشد استفاده کنید. هایلایتر‌های براق هم برای این کار مناسب است. با سایه‌ی چشم هم می‌توانید همین افکت را روی پوست ایجاد کنید.

۴. اضافه کردن رژ گونه

استفاده از رژ گونه برای کانتور صورت ضروری نیست. اما این محصول آرایشی کمک می‌کند که چهره‌ی شما طبیعی‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. در واقع رژگونه مثل یک پل بین سایه و روشن چهره عمل می‌کند. انتخاب رنگ رژ گونه به رنگ پوست و رنگ سایر محصولات آرایشی مورد استفاده‌ی شما بستگی دارد. حتی می‌توانید آن را متناسب با لباسی که قرار است بپوشید انتخاب کنید. مثلا اگر لباس شما از رنگ‌های گرم است، رژ گونه با رنگ‌های گرم‌تر مثلا هلویی و گلبهی انتخاب خوبی است.

۵. ترکیب رنگ و پخش کردن محصولات روی پوست

در کانتور صورت، چون از رنگ‌هایی استفاده می‌کنید که شبیه رنگ پوست خودتان نیستند، بعد از گذاشتن محصولات آرایشی روی پوست باید آن‌ها را به طور یکنواخت، پخش کنید. از یک براش بزرگ و نرم یا اسفنج آرایشی استفاده کنید و به آرامی سایه‌ها و روشن‌هایی که اضافه کرده‌اید روی صورت پخش کنید طوری که خط و مرز آن‌ها مشخص نباشد و کاملا با محصول پایه‌ی صورت مثلا کرم‌پودر، ترکیب شوند. دقت کنید که محصولات آرایشی را روی تمام صورت پخش نکنید و فقط همان‌جایی که قرار داده‌اید، به آرامی با ضربات اسفنج پخش کنید.

۶. تثبیت آرایش

برای اینکه خیالتان راحت باشد که آرایشی یکدست دارید و این آرایش برای مدتی طولانی روی پوست می‌ماند، در مرحله‌ی آخر از اسپری یا پودر فیکس برای تثبیت آرایش استفاده کنید. اگر قرار است برای یک مهمانی طولانی آرایش کنید، یا در فصل تابستان به یک مهمانی دعوت شده‌اید، حتما از این اسپری یا پودر استفاده کنید، اما برای آرایش‌های کوتاه‌مدت می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید. در فصل‌هایی که زیاد عرق نمی‌کنید معمولا آرایش شما دیرتر خراب می‌شود و نیازی به استفاده از پودر فیکس نیست.

رایج‌ترین آشتباهات در کانتور صورت

۶ مرحله‌ی ساده برای فرم دادن به صورت با تکنیک کانتورینگ

اشتباهات زیر باعث می‌شوند که کانتور صورت غیرطبیعی به نظر برسد. با اجتناب از این اشتباهات، آرایشی طبیعی‌تر خواهید داشت:

۱. استفاده از سایه‌ی خیلی تیره

یکی از اشتباهات بزرگ در کانتور صورت استفاده از رنگ‌های خیلی تیره‌تر برای سایه‌ها است. این کار باعث می‌شود که خط واضحی بین قسمت تیره و روشن پوست ایجاد شود و ظاهری غیرطبیعی به صورت می‌دهد. باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که فقط یکی دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست باشند.

۲. استفاده از ابزار نامناسب

برای کانتور صورت باید از ابزار مناسب استفاده کنید. براش‌های بزرگ و نرم برای این کار مناسب است. اسفنج آرایشی هم انتخاب خوبی برای پخش کردن محصولات آرایشی روی پوست است. اسفنج را قبل از استفاده باید کمی مرطوب کنید.

۳. زیاده‌روی در هایلایت

یکی از اشتباهات رایج در کانتو صورت، زیاده‌روی درهایلایت و اضافه کردن قسمت‌های روشن به پوست است که باعث می‌شود چهره‌ی شما غیرطبیعی به نظر برسد. از هایلایتر باید به مقدار کم و فقط در مناطق محدودی استفاده کنید. قرار نیست سطح وسیعی از پوست زیر چشم و نوک بینی را با رنگ روشن بپوشانید. برای بعضی قسمت‌های صورت مثلا نوک بینی، یک ضربه‌ی بسیار کوتاه براش کافی است.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار