برنامه چین برای یافتن زمین شماره ۲
کد خبر: ۲۴۹۵۱۳
تاریخ انتشار: 2022 July 01    -    ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
طبق گزارش‌ها، آکادمی علوم چین (CAS) پروژه‌ای به نام «Earth ۲.۰ ET» راه‌اندازی کرده که به دنبال یافتن سیاره‌ای شبیه به زمین است که به دور ستاره‌ای شبیه به خورشید می‌چرخد.

همشهری آنلاین: طبق گزارش‌ها، آکادمی علوم چین (CAS) پروژه‌ای به نام «Earth ۲.۰ ET» راه‌اندازی کرده که به دنبال یافتن سیاره‌ای شبیه به زمین است که به دور ستاره‌ای شبیه به خورشید می‌چرخد.

 
 

برنامه چین برای یافتن زمین شماره ۲

 این آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این ماموریت برای اندازه‌گیری میزان وقوع و توزیع مداری سیارات هم‌اندازه زمین با تلسکوپ‌های ۳۰ سانتی‌متری طراحی شده است.

این بیانیه می‌افزاید که ۶ تلسکوپ ترانزیت، مجهز به میدان دید ۵۰۰ درجه مربع خواهند شد. انتظار می‌رود این مأموریت ده‌ها هزار سیاره در حال عبور را رصد کند.

طبق گزارش‌ها، تلسکوپ هفتم منطقه‌ای «۴ درجه مربع به سمت برآمدگی کهکشانی» را رصد خواهد کرد. این تلسکوپ‌های قدرتمند صدها سیاره طولانی‌مدت و شناور آزاد را اندازه‌گیری خواهند کرد.

بیانیه مدعی شده است: «تلسکوپ‌های ترانزیت و میکرولنزینگ، درک ما از سیارات زمینی را در محدوده وسیعی از فواصل مداری و فضای آزاد متحول خواهد کرد».

پیش‌تر طرح چین گسترش یافته و گزارش شده بود که ۵۰۰۰ سیاره فراخورشیدی در کهکشان راه شیری توسط تلسکوپ کپلر ناسا کشف شداند. با این حال، چین از تلسکوپ‌های بسیار قوی‌تری استفاده خواهد کرد. این ماموریت قرار است در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار