چرا باید به پسران خود بیاموزید نشسته ادرار کنند؟
کد خبر: ۲۴۹۳۷۸
تاریخ انتشار: 2022 July 01    -    ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اگر معمولاً در حالت ایستاده ادرار می کنید، می دانید که فواید خود را دارد. از فواید ایستاده ادرار کردن این است که نیاز به نشستن روی صندلی توالت عمومی که مشکوک به میکروب و بیماری است نخواهد بود و به طور کلی امکان ادرار کردن در هر مکانی را دارید! با این حال، پزشکان در هلند دریافتند که نشسته ادرار کردن می تواند مفید باشد.

مضرات ایستاده ادرار کردن چیست و چرا باید به پسران خود بیاموزید نشسته ادرار کنند؟

مضرات ایستاده ادرار کردن چیست و چرا باید به پسران خود بیاموزید نشسته ادرار کنند؟«تابناک با تو» - برای اکثر مردان ادرار کردن در حالت ایستاده راه حلی سریع و آسان برای تخلیه مثانه است. اما یک متخصص هشدار داده است که شاید نشسته ادرار کردن (روی توالت فرنگی یا ایرانی) برای شما بهتر باشد.

اگر معمولاً در حالت ایستاده ادرار می کنید، می دانید که فواید خود را دارد. از فواید ایستاده ادرار کردن این است که نیاز به نشستن روی صندلی توالت عمومی که مشکوک به میکروب و بیماری است نخواهد بود و به طور کلی امکان ادرار کردن در هر مکانی را دارید!

با این حال، پزشکان در هلند دریافتند که نشسته ادرار کردن می تواند مفید باشد، به ویژه برای مردانی که از مشکلات پروستات رنج می برند.

مضرات ایستاده ادرار کردن چیست و چرا باید به پسران خود بیاموزید نشسته ادرار کنند؟

دلیلش می تواند این باشد که ادرار کردن به صورت نشسته به آقایان این امکان را می دهد که با نیرویی بیشتر از حالت ایستاده ادرار کنند.

اگر هنگام ادرار کردن بایستید، ماهیچه های لگن و ستون فقرات تحریک می شود.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، متخصصان گفته اند که آقایان سال هاست برای ادرار کردن نشسته و چمباتمه می زنند. پزشکان اضافه کردند که وقتی آقایان می‌نشینند، عضلات باسن و لگن شل می‌شوند و ادرار را آسان‌تر می‌کنند. نشستن گزینه بهتر برای مردانی است که ممکن است برای مدت طولانی بایستند.

الزام تخلیه کامل مثانه

بسیاری از مردها اگر نتوانند به طور کامل مثانه خود را تخلیه کنند، برای ادرار کردن می نشینند. وقتی می نشینید، می توانید بیشتر از ماهیچه های شکم خود استفاده کنید و چند قطره آخر ادرار خود را بیرون آورید. در این حالت احساس می کنید بهتر تخلیه شده اید.

با این حال، این تحقیق به این معنا نیست که حالا همه باید در زمان ادرار کردن روی توالت بنشینند. تا زمانی که احساس می‌کنید مثانه‌تان خالی شده است، بهتر است در هر دو حالت ادرار کنید.

اگر حس می کنید نمی توانید خودتان را کامل تخلیه کنید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. یا حتی ممکن است متوجه نباشید که مثانه شما هر بار که از توالت استفاده می کنید به درستی تخلیه نمی شود. این حالت می تواند به دلیل بیماری زمینه ای باشد.

مضرات ایستاده ادرار کردن چیست و چرا باید به پسران خود بیاموزید نشسته ادرار کنند؟

اگر مثانه به درستی تخلیه نشود، ممکن است باعث ته نشین شدن ادرار (که به عنوان احتباس ادرار نیز شناخته می‌شود) و در نهایت ابتلا به عفونت یا سنگ مثانه شود.

از آنجایی که عفونت ها می توانند منجر به سپسیس یا عفونت کلیه شوند، اگر علائم تخلیه ناقص مثانه را دارید، باید توسط متخصص بررسی شود.

علائم شامل این موارد می شود: جریان آهسته ادرار، زور زدن برای ادرار کردن، جریان منقطع، فاصله های مضاعف یا چندگانه به صورت متوالی و یا این که مدتی طول می کشد تا تخلیه ادرار شروع شود.

مضرات ایستاده ادرار کردن چیست و چرا باید به پسران خود بیاموزید نشسته ادرار کنند؟

بررسی احتمال خطر

افرادی که قادر به نشسته ادرار کردن نیستند ممکن است به سنگ مثانه مبتلا شوند.

متخصصان توضیح دادند ادرار توسط کلیه های شما تولید می شود و از آب مخلوط با مواد زائدی تشکیل شده که کلیه ها از خون شما خارج می کنند.

یکی از مواد زائد اوره نام دارد که ترکیبی از نیتروژن و کربن است. اگر ادرار در مثانه شما باقی بماند، مواد شیمیایی موجود در اوره به هم می چسبند و کریستال ها را تشکیل می دهند. به مرور زمان، کریستال‌ها سخت می‌شوند و سنگ‌های مثانه را تشکیل می‌دهند.

شرایطی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است نتوانید مثانه خود را به طور کامل تخلیه کنید؛ مانند اعصاب آسیب دیده و بزرگ شدن پروستات.

اگر مثانه تخلیه نشود، ادرار تجمع یافته و منجر به فشار در کلیه ها شود. عدم تخلیه کامل به نوبه خود می تواند باعث از کار افتادن کلیه ها شود؛ عارضه ای که شاید خطرناک باشد و منجر به آسیب ماندگار شود.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار