گروه BTS چگونه جهان را فتح کرد؟
کد خبر: ۲۴۹۲۹۶
تاریخ انتشار: 2022 July 01    -    ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
در واکنش به کاهش چشمگیر قیمت سهام کمپانی موسیقی هایب که از کمپانی‌های نشر آلبوم‌های گروه BTS است، این کمپانی اعلام کرد که اعضای گروه به کار خود ادامه خواهند داد، اما بر روی پروژه‌های فردی و تیمی بیشتر متمرکز خواهند شد. با این حال، این خبر دنیای کی پاپ را به لرزه درآورده است.

گروه BTS چگونه جهان را فتح کرد؟اختصاصی تابناک باتو ــ اعضای گروه موسیقی بزرگ و مشهور کره‌ای BTS، چندی پیش، در نهمین سالگرد تشکیل خود اعلام داشتند که مگاگروه BTS برای مدتی از صحنه کنار خواهد رفت. این خبر طرفداران کی پاپ را در سراسر جهان شوکه کرد.

BTS بزرگترین گروه در بین گروه‌های کی پاپ کره‌ای است و این خبر حتی باعث شد تا ارزش این برند موسیقی در بورس سئول سقوط کند. یکی از بزرگترین صادرات فرهنگی کره، آلبوم‌های گروه بزرگ BTS است که با فروش بیش از ۳۲ میلیون آلبوم، موفقیت تقریبا بی نظیری در سراسر جهان داشته است. اعضای این گروه اعلام داشتند که به سبب کار زیاد نیاز به استراحت دارند و تصمیم دارند تا روی پروژه‌های فردی تمرکز کنند.

گروه BTS چگونه جهان را فتح کرد؟

RM، یکی از خواننده‌های این گروه بزرگ در حین مصاحبه‌ای با گریه توضیح داد که «نمی‌دانند که آن‌ها چه نوع گروهی هستند و قرار است چه بر سر این گروه بیاید». او ادامه داد: «من همیشه فکر می‌کردم BTS با گروه‌های دیگر متفاوت است؛ اما مشکل کی پاپ وسیستم موسیقی این است که شما زمانی برای بلوغ و تکامل ندارید.»

شوگا، عضو دیگری از این گروه توضیح داد: «اینطور نیست که ما کار این گروه را به پایان برسانیم. ما فقط برای مدتی از یکدیگر جدا زندگی می‌کنیم.»

در واکنش به کاهش چشمگیر قیمت سهام کمپانی موسیقی هایب که از کمپانی‌های نشر آلبوم‌های گروه BTS است، این کمپانی اعلام کرد که اعضای گروه به کار خود ادامه خواهند داد، اما بر روی پروژه‌های فردی و تیمی بیشتر متمرکز خواهند شد. با این حال، این خبر دنیای کی پاپ را به لرزه درآورده است.

گروه BTS چگونه جهان را فتح کرد؟

چگونه BTS جهان را تسخیر کرد؟

BTS در سال ۲۰۱۳ با هفت عضوش، J-Hope، Jimin، Jin، Jungkook، RM، Suga و V راه اندازی شد که همگی از طریق آزمون‌های آزمایشی انتخاب شدند. علیرغم ظهور ناگهانی آنها، این گروه هفت نفره از سال ۲۰۱۰ به طور فشرده برای اولین کار و پروژه موسیقی خود تمرین‌هایی انجام دادند. برای اولین بار، مجموعه‌ای از کلیپ‌های موسیقی آن‌ها در اواخر سال ۲۰۱۲ منتشر شدکه در آن اعضای این گروه به زبان‌های کره‌ای و انگلیسی رپ می‌کردند.

آن‌ها بلافاصله پس از انتشار اولین تک آهنگ خود، یعنی "No More Dream" چندان به شهرت دست نیافتند، اما بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، محبوبیت آن‌ها در کشور کره جنوبی به سرعت افزایش یافت. تغییر شکل ترانه‌های آن‌ها و دسترسی همگان به رسانه‌های اجتماعی باعث شد تا تک‌آهنگ‌های «I Need U» و «Dope» تعداد زیادی از طرفداران داخل کره را جذب و شروع به رشد و کسب شهرت در سرتاسر جهان کنند.

موفقیت بزرگ بین المللی آن‌ها در سال ۲۰۱۷ با نسخه آلبوم "بال" که اکنون "You Never Walk Alone" نام دارد آغاز شد. موفقیت آن‌ها در چارت موسیقی‌های برتر ایالات متحده باعث شد که BTS به اولین گروه کی پاپی تبدیل شود که در جشن جوایز موسیقی آمریکا اجرا می‌کند.

آلبوم ۲۰۱۸ آن‌ها به نام «Love Yourself: Tear» به پرفروش‌ترین آلبوم BTS تا به امروز تبدیل شد و در رتبه اول بیلبورد ایالات متحده قرار گرفت. این آلبوم اولین آلبوم کی‌پاپی است که تا به حال به این جایگاه دست یافته است.

سپس، آن‌ها به اولین گروه کره جنوبی تبدیل شدند که با آهنگ ۲۰۲۰ «Dynamite» که به طور کامل به زبان انگلیسی اجرا شد در صدر جدول تک آهنگ‌های آمریکا قرار گیرند.
BTS در حال حاضر پرمخاطب‌ترین گروه در Spotify هستند و Dynamite با بیش از ۱۰۱.۱ میلیارد بازدید در ۲۴ ساعت پس از انتشار، رکورد جهانی را به خود اختصاص داده است.

گروه BTS چگونه جهان را فتح کرد؟

BTS: صادرات فرهنگ کره‌ای

هرچند شاید به نظر برسد که آن‌ها صرفاً یک گروه پسرهستند، اما این گروه بخش بزرگی از نمایش فرهنگ کره جنوبی در صحنه‌های جهانی و در دهه گذشته بوده است. در سال ۲۰۱۸، BTS برای سخنرانی در سازمان ملل دعوت شد. در طی برنامه‌ها و جلساتی که برای راه اندازی کمپین حمایت از جوانان در یونیسف برگزار میشد، RM در طی سخنرانی خود، از شنوندگان خواست که خودشان باشند و بدون توجه به نژاد، جنسیت یا هویتشان صحبت کنند.

گروه BTS چگونه جهان را فتح کرد؟

در ژوئن ۲۰۲۲ نیز، این گروه با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برای محکومیت نژادپرستی ضد آسیایی ملاقات کرد. حضور آن‌ها در اتاق کنفرانس کاخ سفید بیش از ۳۰۰۰۰۰ بیننده را به کانال یوتیوب کاخ سفید آورد.

آن‌ها ۱۲ جایزه موسیقی بیلبورد، ۹ جایزه موسیقی آمریکایی و ۹ جایزه موسیقی ویدئویی ام تی وی را دریافت کرده اند. آن‌ها یکی از معدود گروه‌هایی هستند که پس از گروه بیتلز چهار آلبوم منتشر کردند که در عرض دو سال به رتبه یک در ایالات متحده رسیدند. BTS در دوره‌ای که این سبک موسیقی بین المللی را تحت کنترل خود درآورده است، به گروه پیشرو کی پاپ تبدیل شده است.

در اروپا، بریتانیایی‌ها بزرگ‌ترین طرفداران کی‌پاپ هستند و در رتبه یازدهمین تعداد استریمینگ در جهان قرار دارند. در همین حال، فرانسه شاهد افزایش ۱۳ درصدی در استریم‌های کی پاپ بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بوده است.

موج کره‌ای

بخشی از شهرت BTS به «Hallyu» یا «موج کره‌ای» در کره‌ای برمی‌گردد. این اصطلاح برای تلاش هماهنگ دولت کره جنوبی برای تبدیل شدن به یک صادرکننده بزرگ فرهنگ و رسانه کره‌ای مطرح شده است.

موفقیت BTS موازات فیلم «انگل» بونگ جون هو رخ داد که جوایز جشنواره کن در سال ۲۰۱۹ و اسکار در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد. همچنین همزمان با این موفقیت ها، سریال «بازی ماهی مرکب» در سال گذشته شهرت بسیاری پیدا کرد و توانست امکان پخش در نتفلیکس را دریافت کند. همچنین دیگر گروه‌های کی‌پاپ مانند بلک پینک نیز توانستند به موفقیت‌های چشم گیر جهانی دست یابند.
با این حال، این اولین بار نیست که BTS اعلام می‌کند که مدتی از صحنه دورخواهد بود؛ آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ نیز برای مدت کوتاهی از انظار دور بودند تا بر روی کار‌های آینده تمرکز کنند. اما این بار این دوری جدی‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا J-Hope به عنوان عضوی از این گروه اصرار دارد که گروه نیاز به تغییر دارد و علاقه‌مند است تا یک فصل جدید را شروع کند.

هیچ چیز خبر رسمی در رابطه با آینده این گروه اعلام نشده است، اما با توجه به شایعات نشر یافته، طرفداران بر این باورند که احتمالا سرنوشتی مشابه با سرنوشت اعضای One Direction برای اعضای این گروه رخ خواهد داد.

جدایی برای پیوستن به ارتش؟

همچنین این احتمال وجود دارد که این جدایی به دلیل الزامات خدمت سربازی اعضا ایجاد شده باشد. در کره جنوبی مردان زیر ۳۰ سال باید دو سال خدمت سربازی را بگذرانند. جین با داشتن ۲۹ سال سن، بزرگ‌ترین فرد گروه است و باید سال آینده برای گذراندن خدمت سربازی نام‌نویسی کند وگرنه محکوم به سپری کردن زندان خواهد بود.

گروه BTS چگونه جهان را فتح کرد؟

اگرچه کره جنوبی برخی از معافیت‌هایی را برای قانون سربازی اجباری در نظر گرفته است، اما معمولاً این گونه معافیت‌ها در رابطه با ورزشکاران اعمال می‌شود نه ستاره‌های موسیقی.

هوانگ هی، وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی پیشنهاد کرد این قانون باید تغییر کند. هی گفت: «زمان ایجاد سیستمی برای شناخت چهره‌های فرهنگ و هنر عامه به عنوان هنرمندان این کشور فرا رسیده است. این سیستم به گونه‌ای عمل کرده است که به کسانی که بر اساس مهارت‌های عالی خود جایگاه ملی را ارتقا داده‌اند، شانس بیشتری برای کمک به پیشرفت کشور بدهد و دلیلی وجود ندارد که حوزه فرهنگی هنری از این امر مستثنی شود.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار