افراد کم رو و خجالتی موفق می شوند؟
کد خبر: ۲۴۹۱۳۲
تاریخ انتشار: 2022 June 28    -    ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
یکی از مشکلاتی که افراد کم رو دارند عدم اعتماد به نفس می‌باشد اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید در این مطلب به موضوع رفتار با افراد کم رو و خجالتی پرداخته ایم. شاید شما هم جز افراد خجالتی باشید که به دلیل کم رویی بسیاری از فرصت‌های اجتماعی و شغلی خود را از دست می‌دهید.

افراد کم رو و خجالتی موفق می شوند؟

افراد کم رو و خجالتی موفق می شوند؟«تابناک با تو» - یکی از مشکلاتی که افراد کم رو دارند عدم اعتماد به نفس می‌باشد اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید در این مطلب به موضوع رفتار با افراد کم رو و خجالتی پرداخته ایم.

شاید شما هم جز افراد خجالتی باشید که به دلیل کم رویی بسیاری از فرصت‌های اجتماعی و شغلی خود را از دست می‌دهید در این مطلب همراه با ما شوید تا درباره موفقیت و رابطه با افراد کم رو و خجالتی بیشتر بخوانید.

افراد کم رو و خجالتی

از طرف دیگر افراد خجالتی خیلی آرام با یک مشاهده ساده که خارج از درک فرد برو‌گرایی است که مسحور نفس خود می‌باشد، دستاورد شگرفی کسب می‌کند. البته در شرایط ایدآل فرد موفق باید بتواند برحسب شرایط و نیاز، هم درون‌گرا و هم برون‌گرا باشد. یک فرد برون‌گرای قدرتمند که می‌داند چه زمان باید گوش کند و چه زمان حرف بزند، و چطور از فرد ساکت کنارش چیز یاد بگیرد، در هر چه که بخواهد موفق خواهد شد. اگر کمی محجوبیت به شخصیتش اضافه کند فردی خواهد بود که نیاز به اثبات هیچ‌چیز ندارد، چون خودبه‌خود موفقیت را به سمت خودش خواهد کشاند. افراد خجالتی هم می‌توانند در زمینه موردنظرشان موفق شوند و در بسیاری زمینه‌ها از افراد برون‌گرا پیش بیفتند.

افراد کم رو و خجالتی موفق می شوند؟

اجتماعی بودن در کار

اگر فردی درون‌گرا یا کم‌رو هستید، به سمت موفقیت پیش بروید

درست است که کم‌رویی و خجالتی بودن موجب عقب ماندن فرد می‌شود. منظور من خجالتی بودن واقعی است نه کسی که فقط شخصیت آرامی دارد. اینکه کسی آرام و کم‌حرف باشد به این معنی نیست که خجالتی است. البته ممکن هم هست که اینطور باشد، اما ممکن هم هست که آن فرد درحال گوش دادن یا نگاه کردن به شما باشد، چون هنوز به شما یا کسی دیگر در جمع اطمینان ندارد. شاید هم فردی برون‌گرا و اجتماعی باشد، اما در این جمع خاص ساکت است.

درون گرایی یا خجالتی

این را از تجربه شخصی‌ام می‌گویم، چون خود من می‌توانم کاملاً درون‌گرا و ساکت باشم و گاهی هم اگر موقعیت اقتضاء کند برون‌گرا، اجتماعی و بسیار خوش مشرب شوم. در مورد من، چون آدم‌ها، طبیعت و بقیه چیز‌های اطرافم را دوست دارم، دوست دارم نگاه کنم و یاد بگیرم. اما به خاطر خجالتی بودنم سال‌ها پیش به‌عنوان مدیر پروژه انتخاب نشدم، از مسابقات ورزشی و اجتماعی باخبر نشدم و باز هم به همین دلیل نمی‌توانستم به دختر مورد علاقه ام نزدیک شوم.

وقتی با کسی آشنا می‌شدم، آن‌ها سریع درموردم نتیجه‌گیری می‌کردند که، چون معمولاً ساکت و آرام هستم، پس فردی خجالتیم. اشتباه می‌کردند، اما ممکن است در برخی موارد هم حق با آن‌ها باشد.

درباره درمان افراد خجالتی بیشتر بدانید

درمان کمرویی و خجالت درمان کمرویی و خجالت در افزایش اعتماد به نفس تاثیر مستقیم و به سزایی دارد. خجالتی بودن می‌تواند اثرات منفی بر روی شخص در همه موقعیت‌ها مثل مدرسه و روابط عاطفی بگذارد. جلسات روان درمانی می‌تواند به کودکان کمک کند تا بر خجالت خود غلبه کنند. کودکان از لحاظ آموزش پذیری در درجات بالاتری قرار دارند به همین جهت ساده‌تر می‌توانند آموزش ببینند تا کمرویی خود را از بین ببرند. تکنیک‌های ریلکسیشن، صبر و آرامش به خرج دادن در طول روند درمان نیز بسیار موثر است.

افراد کم رو و خجالتی موفق می شوند؟

خجالتی بودن در کار

برای درمان خجالت به هیچ عنوان دنبال درمان‌های خودسرانه، دارویی و ... نروید. بهترین راه حل، مراجعه به روانشناس متخصص است تا بتواند راهنمایی‌های لازم را به شما انجام دهد و خجالتتان را درمان کند. با تمرینات افزایش اعتماد بنفس، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های ابراز وجود، همراه با تلاش و پشتکار شخص، باعث درمان شدن کمرویی می‌شود. در بعضی موارد نادر، نیاز به دارو درمانی و قرص برای درمان خجالت نیز احساس می‌شود که این مورد کاملا به نظر تخصصی روانشناس و مشاور شما بستگی دارد.

منبع: پرشین وی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار