طرز تهیه ته‌دیگ بال مرغ؛ لذیذ و خوشمزه
کد خبر: ۲۴۹۰۸۳
تاریخ انتشار: 2022 June 29    -    ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
ته انداز یا ته دیگ کتف و بال مرغ یکی از انواع غذا‌های بسیار مجلسی و خوشمزه ایرانی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی مجلسی با ما همراه باشید.

طرز تهیه ته‌دیگ بال مرغ؛ لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه ته‌دیگ بال مرغ؛ لذیذ و خوشمزه«تابناک با تو» - ته انداز یا ته دیگ کتف و بال مرغ یکی از انواع غذا‌های بسیار مجلسی و خوشمزه ایرانی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی مجلسی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

کتف و بال ۶ عدد
برنج ۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۶ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری غلیظ
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
سس فرانسوی ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
شکر ۱ قاشق چایخوری
خلال پسته و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه ته‌دیگ بال مرغ؛ لذیذ و خوشمزه

دستور پخت ته دیگ بال و کتف مرغ

مرحله اول

برای تهیه ته اندازه کتف و بال مرغ ابتدا کتف و بال مرغ را به همراه سس فرانسوی، روغن زیتون، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب ترکیب می‌کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت چند ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. در ادامه برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت با آب ولرم و ۱ قاشق چایخوری نمک می‌خیسانیم و کنار می‌گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله زرشک و شکر را ترکیب می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا طعم زرشک‌ها ملش شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می‌کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب سریعتر به نقطه جوش برسد.

ته چین ته نفره همان ته چین سنتی ایرانی است که به صورت فانتزی برای هر نفر به صورت جداگانه تهیه می‌شود.

طرز تهیه ته‌دیگ بال مرغ؛ لذیذ و خوشمزه

مرحله چهارم

در این مرحله برنج خیسانده شده را به آب جوش اضافه می‌کنیم و بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. زمانی که دانه‌های برنج به طور کامل نرم شدند، ولی مغزشان سفت بود باید برنج را آبکشی کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه مناسب به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس ماست را به همراه زعفران دم کرده، ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک اضافه می‌کنیم و با هم به خوبی ترکیب می‌کنیم.

طرز تهیه ته‌دیگ بال مرغ؛ لذیذ و خوشمزه

مرحله ششم

در این مرحله برنج آبکش شده را با مخلوط تخم مرغ و ماست ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. در کتف و بال را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب کمی روغن می‌ریزیم و بال و کتف را کف قابلمه می‌چینیم.

ته چین گوشت یکی از انواع غذا‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می‌شود

مرحله هفتم

حالا مقداری از مخلوط برنج را روی کتف و بال می‌ریزیم و با پشت قاشق فشرده می‌کنیم تا سطحش صاف شود، سپس مقداری خلال پسته و زرشک را اضافه می‌کنیم. در ادامه باقیمانده برنج را اضافه می‌کنیم و با پشت قاشق فشرده می‌کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت با حرارت بسیار ملایم دم بکشد. توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه را به هیچ وجه نباید زیاد نکنیم، چون ته دیگ خیلی سریع می‌سوزد.

مرحله نهم

پس از اینکه برنج دم کشید، ته قابلمه را زیر آب سرد می‌گیریم تا ته چین راحت‌تر از قابلمه جدا شود. در ادامه یک دیس روی درب قابلمه قرار می‌دهیم و قابلمه را روی آن برمی گردانیم تا ته چین کتف و بال به صورت یکدست روی دیس قرار بگیرد.

منبع: برترین‌ها

برچسب ها: لذیذ ، خوشمزه ، بال ، بال مرغ ، غذا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار