۷ ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید
کد خبر: ۲۴۹۰۵۹
تاریخ انتشار: 2022 June 27    -    ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
دنیای مراقبت از پوست، دائما در حال تغییر و تحول است. این تغییرات فقط به ابداع محصولات جدید محدود نمی‌شود. هر سال وسایل جدیدی ابداع می‌شوند که می‌توانید با خرید آن‌ها، خدمات زیبایی بهترین کلینیک‌ها را در خانه داشته باشید. اگر دوست دارید امسال تابستان بیشتر از همیشه مراقب پوست خود باشید، ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید.

۷ ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید

۷ ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید«تابناک با تو» - دنیای مراقبت از پوست، دائما در حال تغییر و تحول است. این تغییرات فقط به ابداع محصولات جدید محدود نمی‌شود. هر سال وسایل جدیدی ابداع می‌شوند که می‌توانید با خرید آن‌ها، خدمات زیبایی بهترین کلینیک‌ها را در خانه داشته باشید. اگر دوست دارید امسال تابستان بیشتر از همیشه مراقب پوست خود باشید، ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید.

۱. کرم‌های تقویت‌کننده‌ی پوست

۷ ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید

ما در طول سال مراقب سلامت و زیبایی پوست صورت هستیم، اما پوست بدن را فراموش می‌کنیم. در فصل‌های سردتر سال، که لباس‌هایی پوشیده به تن داریم، معمولا فراموش می‌کنیم که دست و پا هم می‌توانند در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرند. در تابستان به دلیل پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه و پوشیدن صندل‌ها و دامن، بخش زیادی از پوست شما در معرض تابش آفتاب قرار دارد. اگر همیشه این قسمت از بدن را فراموش می‌کردید، امسال فرصت خوبی است تا در تابستان، بیشتر مراقب پوست سایر قسمت‌های بدن هم باشید.

برای این فصل از کرم‌هایی که حاوی رتینوئید هستند استفاده کنید تا پیری پوست را به تاخیر بیاندازید. ترکیباتی مثل AHA در کرم‌ها وجود دارد که مانع از ایجاد لک می‌شود، پوست را روشن می‌کند و فرمولاسیونی عالی برای تمام انواع پوست است. امسال به مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌ها بیشتر دقت کنید و محصولاتی بخرید که موادی برای تقویت و حافظت بیشتر از پوست دارند.

فراموش نکنید که کرم‌های ضدآفتاب فقط برای پوست صورت نیستند؛ اگر دست‌ها، شانه، گردن و… در معرض تابش آفتاب قرار دارد، کرم ضدآفتاب را برای این نواحی هم استفاده کنید. اگر رانندگی می‌کنید حتما از دستکش یا کرم ضدآفتاب روی پوست دست خود استفاده کنید.

۲. استفاده از پودر‌های آرایشی

حتما برای شما هم پیش آمده که در طول سفر، با مشکلاتی مثل ریختن یا خراب شدن محصولات آرایشی و بهداشتی خود مواجه شده‌اید. خوشبختانه این روز‌ها محصولات آرایشی زیادی به شکل پودر طراحی می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را با آب مخلوط کنید و استفاده کنید. این محصولات را می‌توانید بسیار راحت‌تر و بدون دردسر، در سفر همراه خود ببرید و نگران ریختن آن‌ها در کیف خود نباشید.

این محصولات جدید حاوی موادی هستند که بسیار هوشمندانه انتخاب شده‌اند و خواص زیادی برای پوست دارند. علاوه بر این، بسته‌بندی‌های جدید محصولات، با طبیعت سازگارتر است؛ و این همان چیزی است که این روز‌ها بیشتر از هر چیز به آن نیاز داریم. محصولات پودری بسته‌بندی‌های کوچک‌تری دارند و استفاده از آن‌ها زباله‌ی کمتری به محیط زیست اضافه می‌کند.

شوینده‌های پودری، ماسک، محصولات آرایشی از جمله چیز‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در قالب پودر خریداری کنید.

فایده‌ی محصولات پودری به همین جا محدود نمی‌شود. در تابستان بیشتر از همیشه عرق می‌کنیم و بیشتر از قبل، پوستمان چرب می‌شود. هیچکس دوست ندارد که چهره‌ای براق از چربی داشته باشد. در تابستان به‌خصوص کسانی که پوست چرب دارند، باید از محصولات پودری استفاده کنند.

محصولات آرایشی پودری، می‌توانند چربی پوست را جذب کنند. با این کار، پوست شما بعد از مدتی، براق نمی‌شود. بعد از آرایش کردن هم می‌توانید از پودر‌های فیکس استفاده کنید. این پودر‌ها کمک می‌کنند که آرایش ما در روز‌های گرم تابستان، ثابت بماند و زود با عرق و چربی پوست، پاک نشود.

۳. محصولاتی برای دوران یائسگی

در دوران پیش از یائسگی پوست معمولا خشک‌تر می‌شود و تولید کلاژن کم‌کم کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین در این دوران از زندگی، پیدا کردن محصولی که بتوانید پوست را حسابی آبرسانی کند و تسکین‌دهنده باشد، بسیار مهم است. وقتی وارد دوران یائسگی می‌شوید، مقدار هورمون استروژن کاهش می‌یابد. این هورمون مقدار سبوم پوست را کنترل و تنظیم می‌کند. با کاهش تولید این هورمون، پوست به شدت خشک می‌شود. به خاطر همین خشکی شدید، بسیاری از زنان در این دوران، دچار مشکلاتی مثل التهاب، قرمزی پوست و حساسیت شدید پوست می‌شوند.

یکی از ترند‌های رایج در محصولات مراقبت از پوست، طراحی و تولید محصولاتی است که دقیقا برای حل کردن مشکلات دوره‌های زمانی خاصی از زندگی مفید‌اند. به‌عنوان نمونه در محصولاتی که مخصوص دوران یائسگی و پیش از یائسگی تولید می‌شود از موادی مثل گلیسیرین، هیالورونیک اسید و سرامید استفاده می‌شود.

البته شما مجبور نیستید حتما از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص بازه‌ی سنی خاصی هستند. فقط کافی است تا با تغییر سن و تغییراتی که در پوست شما ایجاد می‌شود، محصولات مورد استفاده‌ی خود را تغییر دهید. مثلا در سن یائسگی که تولید کلاژن در پوست کم می‌شود می‌توانید از محصولات محرک تولید کلاژن استفاده کنید. یا اگر پوست شما از قبل خشک‌تر شده، به‌جای کرم‌های معمولی از سرم‌های قوی آبرسان استفاده کنید.

۴. وسایل و ابزار‌های مراقبت پوست

این روز‌ها ابزار‌ها و وسایل متعددی برای مراقبت از پوست در اختیار داریم که قبلا فقط در سالن‌های زیبایی وجود داشت. از رولر‌های مختلف مثلا جید رولر و گوآ شا گرفته تا دستگاه‌های لیزر خانگی. این روز‌ها با کمی هزینه کردن می‌توانید دستگاه لیزر مو‌های زائد، دستگاه فیشیال و دستگاه‌های مشابه برای مراقبت از زیبایی پوست را در خانه داشته باشید.

خبر خوب اینکه هنوز هم ابزار‌های زیادی وجود دارد که کم‌کم در مدل‌های خانگی تولید می‌شوند و به بازار می‌آیند. مثلا دستگاه‌هایی که با ترکیبی از نوردرمانی، میکروکارنت و فناوری کرایوتراپی یا سرمادرمانی پوست را تحریک می‌کنند. این تحریک در نهایت باعث کلاژن‌سازی، جوان‌تر شدن پوست و بهبود کلی سلامت پوست می‌شود.

دستگاه‌های دیگری هم وجود دارد که کار ماساژ پوست را انجام می‌دهند و به اندازه‌ای کوچک‌اند که به‌راحتی می‌توانید در کیف آرایش خود بگذارید. با کمک این دستگاه‌ها با کمی هزینه کردن می‌توانید یک سالن زیبایی کامل را در خانه داشته باشید.

۵. مصرف محصولات حاوی ترتینوئین

۷ ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید

ترتینوئین از مشتقات ویتامین A است و این روز‌ها زیاد در مورد آن می‌شنوید. این ماده به شکل ژل، پماد و لوسیون عرضه می‌شود و بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری‌های پوستی از جمله پسوزیاریس آن را تجویز می‌کنند. ترتینوئین گردش سلولی را افزایش می‌دهد، آکنه را درمان می‌کند و پوست را صاف می‌کند.

البته نکته‌ای که در مورد ترتینوئین باید بدانید این است که نباید آن را خودسرانه مصرف کنید. این روز‌ها همه از خواص ترتینوئین صحبت می‌کنند و دوست دارند آن را امتحان کنند. اما اگر پوست شما به این ماده نیاز نداشته باشد، نباید آن را استفاده کنید.

ترتینوئین معمولا برای پسوریازیس پوسچولار، آکنه‌های دردناک و… تجویز می‌شود. حتی اگر این مشکلات را دارید قبل از استفاده از محصولات، حتما با پزشک مشورت کنید.

۶. مراقبت از لب‌ها

۷ ترند مراقبت از پوست در تابستان که باید انجام دهید

بالم لب یکی از محصولاتی است که سال‌ها است مورد توجه قرار گرفته و در کیف آرایش همه‌ی ما پیدا می‌شود. این روز‌ها بالم لب هم مثل سابق نیست و ویژگی‌های دیگری غیر از آبرسانی به لب به آن اضافه شده است. بعضی از بالم‌ها خاصیت ضدآفتاب دارند و علاوه بر رطوبت‌رسانی عمیق به پوست، مانع از این می‌شوند که تابش آفتاب، پوست لب را خشک و پوست پوست کند.

بعضی از بالم‌ها خاصیت نرم‌کنندگی دارند و با استفاده از آن، پوست لب شما نرم و یکدست می‌شود. حتی ممکن است بعضی از انواع بالم‌ها، حجم دهنده باشند.

این روز‌ها بعضی از انواع بالم لب، کمی رنگ هم دارند یعنی می‌توانند به‌راحتی جایگزین رژ لب شوند. اگر در تابستان دوست ندارید آرایش غلیظ داشته باشید و ترجیح می‌دهید مواد آرایشی کمتری روی پوستتان باشد، به جای رژ لب، از بالم لب رنگی استفاده کنید. این بالم‌ها رنگ‌های بسیار ملایمی دارند.

۷. استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی

بسیاری از ما در طول روز از انواع ویتامین‌ها استفاده می‌کنیم تا کمبود‌هایی که ممکن است در رژیم غذایی وجود داشته باشد، با این مکمل‌ها تامین شود. اما آیا تا به حال در مورد استفاده‌ی موضعی از ویتامین‌ها فکر کرده‌اید؟

حتما می‌دانید که ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی مثل روی، منیزیم، مس و آهن، نقش مهمی در سلامت پوست دارند. این مواد چه به صورت خوراکی مصرف شوند و چه در قالب محصولات بهداشتی مراقبت از پوست، استفاده‌ی موضعی داشته باشند، می‌توانند مفید باشند و پوست را از داخل و بیرون، تغذیه کنند.

این روز‌ها محصولات آرایشی که حاوی مواد دریایی مثلا جلبک دریایی باشند، این مواد معدنی را دارند. با امتحان کردن این محصولات می‌توانید تاثیر آن را روی پوست خود بررسی کنید.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار