۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق
کد خبر: ۲۴۹۰۲۳
تاریخ انتشار: 2022 June 27    -    ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
این روزها بسیاری از افراد از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه‌ی خود استفاده می‌کنند. همین مساله باعث می‌شود که بعضی از خانه‌ها بی‌روح باشند و حس و حال یک خانه‌ی دنج و گرم را نداشته باشند. با اضافه کردن رنگ به دکوراسیون خانه می‌توانید حال‌وهوای آن را حسابی عوض کنید.

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق«تابناک با تو» - این روزها بسیاری از افراد از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون خانه‌ی خود استفاده می‌کنند. همین مساله باعث می‌شود که بعضی از خانه‌ها بی‌روح باشند و حس و حال یک خانه‌ی دنج و گرم را نداشته باشند. با اضافه کردن رنگ به دکوراسیون خانه می‌توانید حال‌وهوای آن را حسابی عوض کنید. البته این اضافه کردن رنگ به دکوراسیون منزل باید طبق اصول و قواعدی باشد که در ادامه می‌خوانید.

روش‌هایی برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

اگر بیشتر رنگ‌های به‌کار رفته در دکوراسیون اتاق‌های شما رنگ‌های خنثی است، از یکی از روش‌های زیر برای اضافه کردن کمی رنگ و جذابیت به دکور اتاق استفاده کنید.

۱. اضافه کردن آثار هنری

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

برای شروع می‌توانید از آثار هنری استفاده کنید. آثار هنری وسایل تزیینی جذابی هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. اگر وسایل اتاق شما رنگ‌های خنثی دارد، اضافه کردن یک تابلوی زیبا با رنگ‌های زنده و روشن می‌تواند جذابیت اتاق را دوچندان کند و کمی انرژی و روح زندگی به اتاق اضافه کند.

اگر در وسایل اتاق شما غیر از رنگ خنثی، رنگ‌های دیگری هم دیده می‌شود، رنگ تابلوی نقاشی یا اثر هنری را باید با توجه به آن رنگ انتخاب کنید. رنگ‌های مکمل انتخاب خوبی هستند و می‌توانند دکوراسیونی چشم‌نواز در اتاق ایجاد کنند.

۲. اضافه کردن یک وسیله‌ی رنگی

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

بسیاری از افراد در استفاده از وسایل اتاق مثلا مبل‌ها که به رنگ‌های جیغ و پررنگ دارند، تردید دارند و معمولا این رنگ‌ها را انتخاب نمی‌کنند. اما اگر فضای اتاق شما و دیوارهای آن رنگ‌های خنثی دارد، اضافه کردن وسایل رنگی می‌تواند حسابی حال‌وهوای آن را تغییر دهد.

اگر تا به حال از وسایل رنگی در خانه استفاده نکرده‌اید و هنوز در خرید آن‌ها تردید دارید، ابتدا با وسایل کوچک شروع کنید. مثلا برای اتاق کار می‌توانید به‌جای کتابخانه‌ی سفید، یک کتابخانه یا شلف‌های رنگی بخرید. یا اینکه می‌توانید کوسن‌ها و میزهای مبل را رنگی انتخاب کنید.

بعد از مدتی که به حضور رنگ‌ها در اتاق عادت کردید می‌توانید وسایل دیگر مثلا روتختی، مبل و… را نیز رنگی بخرید. فقط توجه داشته باشید که در اضافه کردن رنگ به دکور اتاق زیاده‌روی نکنید و رنگ‌های متناسب را انتخاب کنید.

۳. استفاده از کاغذدیواری‌های رنگی

ساده‌ترین توصیه برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق این است که یک سطل رنگ بردارید و دیوارها را رنگ کنید اما شاید نتیجه‌ی نهایی، آن چیزی که دوست دارید نباشد. به‌جای این کار، یک کاغذدیواری رنگی با طرح‌های جذاب برای اتاق انتخاب کنید.

کاغذدیواری‌ها به‌زیباترین شکل ممکن، اتاقی با دکور خنثی را به اتاقی پررنگ‌ولعاب تبدیل می‌کنند. علاوه بر اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق، کاغذدیواری امکان خوبی برای اضافه کردن عمق و افزودن سلیقه‌ی شخصی به دکور جایی است که قرار است مدت زیادی از وقت خود را در آن بگذرانید.

۴. استفاده از فرش‌های رنگی

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

این روزها فرش‌هایی با رنگ‌های خنثی مد شده‌اند و برعکس زمان‌های قدیم، بسیاری از فرش‌ها طرح‌های مینیمال با کمترین رنگ دارند. اما اگر فضای اتاق شما غالبا خنثی و بدون طرح و رنگ است، برای این اتاق نباید فرشی با رنگ خنثی و طرح ساده بخرید. درعوض، فرشی با رنگ‌های متمایز بخرید که حال‌وهوای اتاق را به‌کلی عوض کند.

فرش‌های طرح‌دار و رنگی، به اتاق شما عمق می‌دهند و باعث می‌شوند گرم‌تر و دنج‌تر به نظر برسد. رنگ‌های روشن و متمایز را انتخاب کنید و از امتحان کردن رنگ‌های جدید نترسید.

۵. وسایل تزیینی

کم‌هزینه‌ترین و کم‌دردسرترین روش برای اضافه کردن رنگ به دکور اتاق استفاده از وسایل تزیینی است. وسایل تزیینی تنوع بسیار زیادی دارند و هر آنچه که فکر کنید مطابق با سلیقه‌ی خود پیدا می‌کنید. این وسایل تزیینی بسته به چیزی که انتخاب می‌کنید، ابعاد مختلفی دارند. اگر می‌خواهید رنگ موردنظرتان به چشم بیاید و تفاوتی در اتاق ایجاد کند، باید وسایل تزیینی بزرگ‌تر را انتخاب کنید. مثلا یک دریم‌کچر رنگی روی یک دیوار خالی می‌تواند جذابیت خاصی در اتاق ایجاد کند.

۶. وسایل روشنایی

این روزها لوسترها و وسایل روشنایی، تنوع بسیار زیادی دارند. ابعاد آن‌ها هم بسیار متغیر است و اگر روشنایی‌ها و لوسترهای رنگی در ابعاد بزرگ تهیه کنید، می‌توانید ظاهر خانه را حسابی تغییر دهید. البته لوسترها معمولا گران‌قیمت هستند و روش‌های ارزان‌تری هم برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق وجود دارد.

۷. اضافه کردن قفسه‌های رنگی

قفسه‌ها یا شلف‌ها این روزها در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شوند. با اضافه کردن شلف می‌توانید فضای بیشتری برای قرار دادن کتاب و وسایل تزیینی در اتاق ایجاد کنید. این قفسه‌ها غیر از اینکه کاربرد زیادی دارند، می‌توانند از نظر تغییر دکوراسیون هم نقش مهمی در اتاق بازی کنند.

به‌جای قفسه‌های ساده با رنگ‌های خنثی، از قفسه‌های رنگی استفاده کنید. به‌همین سادگی می‌توانید کمی رنگ به دکور اتاق اضافه کنید.

۸. افزودن گل و گیاه

گیاهان آپارتمانی رنگ‌های متنوعی دارند. حتی اگر فقط سبز باشند، به‌زیبایی در اکثر دکوراسیون‌های خنثی هماهنگ می‌شوند و ظاهری جذاب و دلپذیر ایجاد می‌کنند. از چند گلدان بزرگ در اتاق استفاده کنید. اگر رنگ سبز متناسب با دکوراسیون اتاق شما نیست، می‌توانید گیاهانی با رنگ‌های مختلف بخرید.

اگر دوست ندارید گیاهان آپارتمانی را نگهداری کنید یا اتاق شما شرایط مناسبی برای نگهداری گیاه ندارد، از گل‌ها و گیاهان مصنوعی استفاده کنید. البته گیاهان مصنوعی، جذابیت گیاهان طبیعی را ندارند و آن حس نشاط و سرزندگی را ایجاد نمی‌کنند. اما اگر کیفیت خوبی داشته باشند معمولا از دور، مصنوعی بودن آن‌ها قابل تشخیص نیست.

خود گلدان‌ها هم می‌توانند رنگ و لعاب دیگری به اتاق بدهند. از گلدان‌های رنگی استفاده کنید و خودتان را به گلدان‌های سفید، مشکی و طوسی محدود نکنید.

۹. رخت‌خواب رنگی

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

اگر دکوراسیون اتاق خواب شما خنثی و بی‌روح است، در اتاق خواب فرصت‌های بیشتری برای اضافه کردن رنگ وجود دارد. برای تخت‌خواب می‌توانید سرویس روتختی‌ رنگی بخرید. روتختی چون سطح وسیعی از یک اتاق را در بر می‌گیرد، نقش مهمی در ظاهر اتاق دارد.

شال مبل هم از چیزهایی است که جدیدا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند رنگ و لعاب خاصی به وسایل اتاق بدهد. در انتخاب رنگ‌های شاد و متنوع جسارت داشته باشید. مطمئن باشید که اضافه کردن روتختی رنگی به اتاقی که کاملا خنثی است، باعث ایجاد ظاهر نامطلوب نمی‌شود.

برعکس، اگر اتاقی شلوغ و پر از طرح و رنگ دارید، نباید از روتختی پررنگ و لعاب استفاده کنید. زیاد بودن رنگ‌ها و طرح‌ها، باعث به‌هم ریختن نظم اتاق می‌شود و نمی‌توانید در آن آرامش بگیرید و استراحت کنید.

۱۰. استفاده از پرده‌های رنگی

نصب پرده‌های رنگی راحت‌ترین روش برای اضافه کردن رنگ به اتاق‌های ساده و یکنواخت است. هر چقدر اتاق شما ساده‌تر باشد می‌توانید از پرده‌هایی با رنگ‌ها و نقش‌ونگار متفاوت‌تر استفاده کنید.
۵ نکته درباره اضافه کردن المان‌های رنگی به دکوراسیون اتاق

برای شروع کار لازم است چند قانون را در مورد تزیین خانه با رنگ‌های متنوع بدانید.

۱. شروع قدم‌ به قدم

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

اگر تابه‌حال از رنگ‌های متفاوت و خاص در دکوراسیون خانه‌ی خود استفاده نکرده‌اید، این کار ممکن است در ابتدا کمی برایتان سخت باشد و احساس بدی نسبت به آن داشته باشید. شاید فکر کنید رنگ خوبی انتخاب نکرده‌اید یا اینکه نگرانید که درنهایت، ظاهر اتاق آن‌چیزی که می‌خواستید نشود. برای اینکه به وجود رنگ‌ها در خانه عادت کنید، از یک فضای کوچک مثلا اتاق شروع کنید.

ابتدا برای یکی از اتاق‌های خود با استفاده از یکی از روش‌ها بالا، دکوراسیون را رنگی‌تر کنید. اگر از نتیجه راضی بودید می‌توانید سایر قسمت‌های خانه را هم به‌همین‌ترتیب تغییر دکوراسیون دهید.

۲. استفاده از رنگ سفید برای وسیع‌تر کردن فضا

اگر دوست دارید فضای خانه‌ی شما بزرگ‌تر به نظر برسد، برای بیشتر قسمت‌های خانه مثل دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید. اما هر رنگ سفیدی باعث وسیع‌تر دیده شدن خانه نمی‌شود. رنگ سفیدی که ته‌رنگ طوسی با آبی دارد برای این کار، مناسب است. رنگ سفیدی که ته‌رنگ زرد داشته باشد، فضا را گرم‌تر و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

زمانی که می‌خواهید با کمک رنگ، فضا را بزرگ‌تر نشان دهید از طیف‌های روشن‌تر استفاده کنید. رنگ‌ها بهتر است که شفاف و روشن باشند و از رنگ‌های کدر و چرک استفاده نکنید.

۳. استفاده از رنگ‌های مکمل

اگر می‌خواهید از بیش از یک رنگ در دکوراسیون خانه استفاده کنید، رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید. رنگ‌های مکمل، رنگ‌هایی هستند که در چرخه‌ی رنگ درست مقابل هم قرار دارند. استفاده از این رنگ‌ها در کنار هم، دکوراسیونی زیبا و چشم‌نواز ایجاد می‌کند.

۴. شناخت ویژگی رنگ‌ها

۱۰ راهکار برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق

رنگ‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و هرکدام می‌توانند حس و حال خاصی را به یک فضا منتقل کنند. به‌عنوان مثال رنگ قرمز نمادی از فعالیت و تحرک است و احساس هیجان و شادی می‌دهد. رنگ آبی رنگ آرامش و سکوت است و معمولا برای فضاهایی مثل اتاق خواب مناسب است. به غیر از سلیقه‌ی شخصی، بد نیست که در مورد رنگ‌ها و ویژگی‌های هرکدام تحقیق کنید تا بفهمید رنگی که انتخاب کرده‌اید، چه فضایی را در اتاق ایجاد می‌کند.

۵. استفاده از رنگ تیره برای کوچک‌تر کردن فضا

این روزها استفاده از رنگ تیره برای طراحی دکوراسیون خانه‌های مدرن بسیار رایج است. اما این رنگ برای تزیین تمام فضاها مناسب نیست. اگر خانه‌ای کوچک دارید، استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون، باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود.

اگر فضای بزرگی دارید که دوست دارید دنج‌تر به نظر برسد، در این صورت می‌توانید از رنگ تیره و حتی زغالی برای تزیین دیوار و دکوراسیون فضا استفاده کنید. مثلا برای اتاق خواب می توانید رنگ‌های تیره را انتخاب کنید تا اتاقی دنج‌تر داشته باشید.

جمع‌بندی

اضافه کردن رنگ به دکوراسیون خانه فضای زندگی شما را جذاب‌تر و دلپذیرتر می‌کند. اگر دیوار و کف‌پوش خانه‌ی شما ساده است و رنگ‌های خنثی دارد با اضافه کردن وسایل تزیینی، پرده، فرش، لوستر و سایر المان‌های رنگی می‌توانید حس و حال دیگری به اتاق‌ها بدهید. در استفاده از رنگ‌ها دقت کنید و به قوانینی که در کاربرد رنگ در دکوراسیون وجود دارد، پایبند باشید تا نتیجه‌ی نهایی کار، فضایی دلپذیر و آرامش‌بخش برای یک زندگی شاد و آرام باشد.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار