ماجرای تیراندازی هولناک در خیابان پاسداران
کد خبر: ۲۴۸۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 22    -    ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
تحقیقات در پرونده شلیک مرگبار به تاجر ایرانی در پاسداران نشان داد که ۲ مرد نقابدار از سوی یک تاجر افغان اجیر شده بودند تا وی را به قتل برسانند.

تحقیقات در پرونده شلیک مرگبار به تاجر ایرانی در پاسداران نشان داد که ۲ مرد نقابدار از سوی یک تاجر افغان اجیر شده بودند تا وی را به قتل برسانند.

 

ساعت ۲۱ شامگاه یکشنبه بیست‌ونهم خردادماه گزارش قتل مسلحانه‌ای در حوالی پاسداران به قاضی احمدجواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول مردی ۶۴ساله بوده و زمانی که پشت فرمان خودروی۲۰۷ خود بوده تا وارد پارکینگ خانه‌اش شود هدف شلیک یک گلوله به سرش قرار گرفته و جان باخته بود. مقتول تاجر لاستیک خودروهای سنگین بوده و گلوله پس از عبور از شیشه پنجره جلو به شقیقه وی برخورد کرده بود.

در ادامه، تیم جنایی به بررسی تصاویر دوربین مداربسته پرداخت که معلوم شد عاملان شلیک مرگبار ۲نفر بودند که صورت‌شان را پوشانده و از ساعتی قبل به کمین مرد تاجر در آن محدوده پرسه زده و پس از شلیک مرگبار نیز گریخته بودند.

کارآگاهان حدس می‌زدند مقتول قربانی یک انتقام‌ شده است. به همین دلیل بررسی‌ها روی آشنایان وی متمرکز شد تا اینکه ردپای یک تاجر افغان به‌دست آمد. مقتول از مدتی قبل با این تاجر افغان بر سر ۴۰۰هزار دلار دچار اختلاف مالی شده بود. علاوه بر این یک زمین چند هزار متری در اطراف تهران وجود داشت که مقتول و تاجر افغان بر سر تقسیم آن نیز دچار مشکل شده بودند. همه اینها نشان می‌داد که پشت پرده جنایت مسلحانه در پاسداران تاجر افغانستانی است.

تنها چند روز پس از این جنایت بود که عاملان شلیک مرگبار که آنها نیز اهل افغانستان بودند بامداد دیروز در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شدند و اعتراف کردند که از سوی تاجر افغان اجیر شده بودند. یکی از آنها گفت: مقتول از مدت‌ها قبل با مردی به نام شیراحمد که از بازرگانان ثروتمند افغانستانی بود مراوده‌های کاری و مالی داشت. هردو، تاجر لاستیک خودروهای سنگین بودند اما چند وقت قبل تاجر ایرانی ۴۰۰هزار دلار به شیر احمد داد که شیراحمد دیگر آن را برنگرداند. مقتول سعی داشت به‌جای این پول، زمینی را که با تاجر افغان به‌صورت شریکی در اطراف تهران خریده بودند تصاحب کند و اختلاف آنها ادامه داشت تا اینکه چند وقت پیش چند نفر در افغانستان به خانه خانواده شیراحمد یورش بردند و آنجا را تخریب کردند.

تاجر افغان تصور می‌کرد مهاجمان از سوی تاجر ایرانی اجیر شده بودند. برای همین چند روز قبل سراغ ما آمد و خواست تا برای انتقامجویی یک گلوله به سمت تاجر ایرانی شلیک کنیم. برای این کار دستمزد ۱۰۰میلیون تومانی و یک کلت کمری به ما داد و ما چند روز قبل برای اجرای نقشه به مقابل محل کار مقتول رفتیم. او و شریکش همزمان از محل کارشان بیرون آمدند و پشت فرمان ماشین‌شان نشستند. ما به اشتباه شریک او را هدف تیراندازی قرار دادیم، چون او هم ماشین پژو داشت.

بعد از آن اتفاق، شیراحمد به ما زنگ زد و گفت طرف را اشتباهی زده‌اید، اما خوشبختانه او زنده است. پس از آن چند شب قبل مقابل خانه تاجر ایرانی به کمینش نشستیم. حتی ماشین را هم شیراحمد در اختیارمان قرار داده بود که چند کوچه آن طرف‌تر پارک کرده بودیم. آن شب وقتی تاجر ایرانی رسید و می‌خواست وارد خانه‌اش شود او را هدف گلوله قراردادیم، اما تصورش را نمی‌کردیم که به این سرعت شناسایی و دستگیر شویم. قرار بود به‌زودی از ایران خارج شویم، اما نقشه فرارمان ناکام ماند و گیر افتادیم.

براساس این گزارش، ۲ متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات در این‌ باره ادامه دارد.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
2
این شیر احمد را باید به روباه احمد سوخته تبدیل کرد تا برای بقیه عبرتی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار