بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟
کد خبر: ۲۴۸۴۸۴
تاریخ انتشار: 2022 June 30    -    ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
تحمل لب‌های خشک و ترک خورده و پنهان کردن آن‌ها کار دشواری است. علاوه بر این باعث می‌شوند احساس بدی دبار‌ه‌ی ظاهر خود پیدا کنید و حتی در روند غذا خوردنتان هم می‌توانند اختلال ایجاد کنند. در این حالت بالم لب کارایی بسیاری پیدا می‌کند و می‌توانید برای از بین بردن خشکی و ترک‌های لب از آن استفاده کنید.

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟«تابناک با تو» - تحمل لب‌های خشک و ترک خورده و پنهان کردن آن‌ها کار دشواری است. علاوه بر این باعث می‌شوند احساس بدی دبار‌ه‌ی ظاهر خود پیدا کنید و حتی در روند غذا خوردنتان هم می‌توانند اختلال ایجاد کنند. در این حالت بالم لب کارایی بسیاری پیدا می‌کند و می‌توانید برای از بین بردن خشکی و ترک‌های لب از آن استفاده کنید. در این مطلب به بررسی بالم لب، فواید، مضرات و نحوه‌ی استفاده از آن پرداخته‌ایم.

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بالم لب یک ماده‌ی نرم وکس مانند است که از آن برای مرطوب کردن لب‌ها و کاهش درد ناشی از لب‌های خشک و ترک‌دار استفاده می‌کنیم. لب‌ها به دلیل نازک بودن پوستشان نسبت به سایر قسمت‌های بدن بیشتر در معرض خشک شدن قرار دارند. این ماده‌ی وکس مانند لب‌ها را در برابر هوای خشک، باد و به ویژه هوای سرد محافظت می‌کند.

بالم لب با سایر محصولات مربوط به لب تفاوت دارد، زیرا هدف اصلی آن رطوبت‌رسانی لب‌ها و انجام کار‌های تسکین‌دهنده و احیاکننده است. هدف دیگر این محصول محافظت از لب‌ها در برابر کم‌آبی است. دلیل اثرگذاری بالم‌ها این است که ماده‌ی وکس مانند آن‌ها لایه‌ی محافظی‌ای را روی لب ایجاد می‌کند که منجر به نگهداری رطوبت در آن می‌شود. اغلب بالم لب‌ها شامل یک ماده‌ی مرطوب‌کننده‌ی طبیعی مانند روغن نارگیل یا ماده‌ی مصنوعی مانند وازلین هستند.

خانم‌ها و آقایان اغلب بالم لب را برای از بین بردن ترک لب‌ها در فصل زمستان استفاده می‌کنند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم یک بالم لب خوب خشکی لب را کاهش داده و ظاهر نرم و درخشانی را به لب‌ها می‌دهد. در مقابل بالم لب بد هم نه تنها منجر به کاهش علائم خشکی لب نشده بلکه باعث می‌شود لب‌ها چرب به نظر برسند. به همین دلیل پیدا کردن یک بالم لب مناسب برای راحتی در تمام طول سال ضروری است.

بالم لب با برق لب چه تفاوتی دارد؟

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

بالم به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی‌ای که دارد اغلب روی لب‌ها قابل مشاهده نیست، اما منجر به تسکین پوست خشک می‌شود. برق لب کمی درخشش را به لب‌ها می‌افزاید تا احساس خشکی نداشته باشند. این محصول گاهی انعکاس بسیار درخشان و متمرکزی را روی پوست ایجاد می‌کند که مانند روغن به نظر می‌رسد.

بالم لب و برق لب محصولات متفاوتی هستند. بالم لب اغلب برای محافظت و رطوبت‌رسانی به لب استفاده می‌شود و کاربرد آرایشی ندارد. اما برق لب برای برجسته‌سازی لب‌ها و ایجاد یک ظاهر خاص به کار می‌رود.

کاربرد‌های بالم لب

بالم‌های لب کاربرد موثری در مرطوب و نرم نگه داشتن لب‌ها دارند، اما علاوه بر این کاربرد‌های دیگری هم دارند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را بیان کرده‌ایم.

تسکین‌دهنده‌ی پوست

اغلب افراد این موقعیت را تجربه کرده‌اند که لایه‌های پوستشان کمی زیر و خشن شده و هیچ روغنی برای استفاده روی پوست در دسترشان نیست. ترکیبات موجود در بالم می‌توانند لایه‌های زبر پوست را نرم‌تر کنند.

پاک‌کننده‌ی آرایش

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

بسته به ترکیبات بالم می‌توان از آن برای پاک کردن آرایش‌های مقاوم مانند خط چشم و ریمل استفاده کرد. ترکیب موم مانند موجود در بالم لب مانند روغن نارگیل می‌تواند ترکیبات مواد آرایشی را تجزیه کرده و باعث شود که بتوانید به راحتی به وسیله‌ی یک دستمال آن‌ها را پاک کنید.

لوسیون دست

در شرایطی که دست‌ها خشک شده باشند و هیچ لوسیون دستی در دسترس نباشد از بالم خود برای مرطوب کردن دست‌ها استفاده کنید. به این صورت که مقداری از بالم را روی دست‌ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید.

ژل ابرو

بالم را می‌توان برای کمک به منظم شدن، درخشش و تقویت کردن ابرو‌ها استفاده کرد.

آیا بالم برای لب‌ها مضر است؟

درست است که بالم می‌تواند باعث رطوبت رسانی، محافظت و داشتن احساس خوب شود، اما در صورتی که بیش از حد از آن استفاده کنید چطور؟ آیا همچنان مفید خواهد بود یا ضرر‌هایی خواهد داشت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع به ترکیبات بالم بستگی دارد. لب‌ها هرچیزی که روی آن‌ها اعمال شود را جذب می‌کنند بنابراین هنگام خرید به مواد تشکیل‌دهنده‌ی بالم لب توجه بسیار زیادی داشته باشید.

آیا استفاده از بالم لب لازم است؟

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

در صورتی که به اندازه‌ی کافی آب بنوشیم آیا نیازی به استفاده از بالم لب وجود دارد؟ برای اغلب افراد پاسخ مثبت است. بسیاری از افراد نمی‌توانند همیشه به اندازه‌ی کافی آب بنوشند تا لب‌هایشان را به صورت کامل مرطوب نگه دارند. لب‌های خشک می‌توانند نشانه‌ای از کمبود اسید‌های چرب ضروری باشند. استفاده از بالم یک روش سریع و موثر برای آبرسانی به لب‌ها است.

آیا اعتیاد به استفاده از بالم لب ممکن است؟

پاسخ این سوال بله است. برخی بالم لب‌ها مواد شیمیایی‌ای مانند منتول، فنول و سالیسیلیک اسید دارند که می‌توانند منجر به ایجاد عادت شوند. در صورتی که دفعات زیادی در روز از بالم لب استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که برخی از ترکیبات آن می‌توانند منجر به ایجاد اعتیاد به استفاده شوند. در چنین شرایطی تغییر فرمولاسیون بالم لب می‌تواند کمک کننده باشد. اگر به صورت مداوم و پیوسته از بالم لب استفاده می‌کنید یعنی محصول مناسب و کاربردی نیست و کارایی لازم را ندارد، اما در صورتی که نیاز به اعمال پیوسته‌ی آن وجود نداشته باشد یعنی محصول مناسب است.

هر چند مدت یکبار باید از بالم استفاده کنیم؟

این موضوع به نیاز فردی شخص بستگی دارد. در صورتی که لب‌ها خشک، ترک خورده و به شدت پوسته شده باشند باید تا زمان تسکین و بهبود لب‌ها بالم لب را چندین بار در روز استفاده کنید. علاوه بر این باید مصرف میزان بیشتر آب و اسید‌های چرب ضروری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پس از بهبود لب‌ها دو یا سه بار در روز و تنها در هنگام نیاز از بالم لب استفاده کنید.

بالم لب‌های رنگی چگونه هستند؟

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

بالم رنگی در کنار آبرسانی، مرطوب کنندگی و گاهی ایجاد سایر فواید مراقبت از پوست مانند محافظت در برابر آفتاب و خاصیت‌های ضد پیری، باعث رنگ‌دهی به لب‌ها هم می‌شود. بالم لب رنگی می‌تواند یک جایگزین عالی برای رژ لب یا بالم لبی که همیشه استفاده می‌کنید باشد. بالم لب رنگی باعث اضافه شدن رنگ به لب‌ها شده و ظاهر زیبایی را ایجاد می‌کند. در ابتدا بالم لب رنگی‌ای که SPF ۱۵ دارد را انتخاب کنید.

مزایای بالم لب

هنگامی که به کمی درخشش روی لب‌هایتان نیاز دارید بالم انتخاب بسیار خوبی است، زیرا همه جا می‌توانید آن را با خودتان حمل کنید و این امکان را برایتان فراهم می‌کنند که به راحتی و به سرعت لب‌های خود را مرطوب کنید. دلیل اثرگذاری بالای بالم داشتن مواد نرم کننده است. از آنجایی که بالم لب فاقد آب است ماده‌ی نرم کننده را به صورت مستقیم به لب می‌رساند. فرمولاسیون آن‌ها به این صورت است که به مواد نگهدارنده‌ی زیادی نیاز ندارند. در صورتی که به دنبال بالم لب‌های فاقد مواد شیمیایی باشید این موضوع نکته‌ی مهمی برایتان به شمار می‌رود. هنگام خرید به دنبال بالم‌هایی باشید که حاوی روغن‌های ضروری و ویتامین E هستند.

بالم علاوه بر سبک و راحت بودن مزایای اصلی دیگری هم دارد که در ادامه بیان شده‌اند.

* تمرکز بالا؛ مقدار کمی از آن برای دست‌یابی به نتایج مشابه در مقایسه با جایگزین‌هایی مانند لوسیون کافی است.
* اثربخشی سریع‌تر؛ پوست لب‌ها نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌های بدن است و آب‌رسانی بیشتر به بهبود سریع‌تر آن کمک می‌کند.
* ظاهر حجیم‌تر؛ به سادگی با استفاده از بالم لب می‌توان لب‌ها را حجیم‌تر کرد. لب‌ها هنگام خشکی خیلی باریک‌تر می‌شوند.
* محافظت SPF؛ برخی بالم لب‌ها شامل محافظت SPF هستند که لب‌ها را در برابر آسیب نور خورشید محافظت کرده، آن‌ها را سالم نگه داشته و باعث می‌شود جوان به نظر برسند.

معایب بالم‌های لب

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

بالم‌های لب هم مانند همه‌ی محصولات مزایا و معایبی دارند. اگرچه معایب مربوط به آن در صورت انتخاب محصول اشتباه ایجاد می‌شوند. مشکلاتی که در اثر استفاده از بالم‌های لب ممکن است به وجود بیایند شامل:

* واکنش آلرژیک؛ برخی بالم لب‌ها در ترکیب خود مواد حساسیت‌زایی دارند که می‌توانند باعث ایجاد مشکل‌هایی مانند ترک خوردن لب‌ها شده و دردناک باشد.
* مواد شیمیایی خطرناک؛ برخی محصولات مربوط به لب‌ها شامل مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند منجر به بروز آسیب‌های جسمی شوند. از محصولاتی که حاوی ترکیباتی مانند پارافین، رنگ‌ها، وازلین و فنول هستند اجتناب کنید. در عوض برند‌هایی که از ترکیبات طبیعی استفاده می‌کنند را انتخاب کنید.
* ناخالصی و آلودگی؛ در صورت انتخاب اشتباه، بالم لب می‌تواند منجر به عفونت شود. تنها در صورتی بالم لب را با دست روی لب‌ها بزنید که دست‌هایتان را شسته باشید. علاوه بر این به هیچ عنوان بالم خود را با دیگران به اشتراک نگذارید، زیرا باعث تکثیر و انتقال ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود. پس از چند ماه و پس از بیمار شدن بالم لب خود را دور بیندازید. محصولی که سال گذشته خریده‌اید را امسال استفاده نکنید. همه‌ی بالم‌های لب مانند هم ساخته نشده‌اند. بهترین کار ممکن انتخاب بالم لب‌هایی است که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند.

ویژگی‌های بالم خوب

همه‌ی بالم لب‌های خوب و با کیفیت لب‌ها را با مواد طبیعی و غیرسمی تغذیه می‌کنند تا بهترین محافظت را از لب‌ها و بدن فراهم کنند. این محصولات فاقد مواد نفتی، پارابن، محصولات تراریخته و تست حیوانی بوده و هیچ ماده‌ی سمی، گلوتن یا اوکسی بنزونی ندارند. بالم‌های لب علاوه بر نرم و صاف نگه داشتن لب‌ها، در طعم‌های خوبی مانند نارگیل یا نارنگی تهیه می‌شوند. همه‌ی بالم لب‌های خوب دارای محافظت SPF هستند.

ترکیبات بالم‌های لب

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

هدف اصلی همه‌ی بالم‌های لب محافظت از لب‌ها است. بالم لب حاوی ماده‌ی مرطوب کننده‌ای مانند وازلین، شی باتر یا لانولین است که از لب‌ها در برابر کم آبی محافظت می‌کنند. موم موجود در بالم لب برای کمک به چسبیدن آن به لب‌ها است. علاوه بر این وکس موجود در بالم لب مانع از درخشش آن‌ها مانند برق لب و رنگ داشتن مانند رژ لب می‌شود. لب‌ها هم مانند بخش‌های دیگر پوست بدن نیازمند محافظت در برابر آفتاب هستند.

برخی بالم‌های لب با داشتن SPF ۳۰ و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کوآنزیم کیوتن محافظت بالایی در برابر آفتاب ایجاد می‌کنند. سایر ترکیبات رایج آن‌ها شامل ویتامین C و E هستند که رادیکال‌های آزاد که منجر به آسیب به کلاژن و الاستین پوست می‌شود را خنثی می‌کنند.

بالم‌های لب با داشتن ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، آتلوکلاژن و دیپالمیتویل هیدروکسی پرولین خاصیت ضدپیری دارند. علاوه بر این به حجم‌دهی لب‌ها و کاهش چین و چروک اطراف لب هم کمک می‌کنند.

منبع: دیجی کالا مگ

برچسب ها: بالم ، لب ، رژ لب ، ترک ، ترک لب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار