کلاه های جذاب و دیدنی در مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات
کد خبر: ۲۴۸۴۸۱
تاریخ انتشار: 2022 June 22    -    ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
هر ساله میدان مسابقه دومنظوره اسکات در برکشایر انگلستان میزبان مسابقه اسب‌دوانی بسیار باشکوهی است که ثروتمندترین افراد جهان، از جمله خانواده سلطنتی بریتانیا، مهمانان همیشگی آن هستند. میدان مسابقه اسکات را نخستین بار ملکه آن در سال ۱۷۱۱ تاسیس کرد و یازده پادشاه و ملکه بعدی نیز حامی آن بوده‌اند.

مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۲

مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۲«تابناک با تو» - شنبه ۱۸ ژوئن آخرین روز از تازه‌ترین دوره پنج روزه مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات بود

هر ساله میدان مسابقه دومنظوره اسکات در برکشایر انگلستان میزبان مسابقه اسب‌دوانی بسیار باشکوهی است که ثروتمندترین افراد جهان، از جمله خانواده سلطنتی بریتانیا، مهمانان همیشگی آن هستند.

میدان مسابقه اسکات را نخستین بار ملکه آن در سال ۱۷۱۱ تاسیس کرد و یازده پادشاه و ملکه بعدی نیز حامی آن بوده‌اند. همین قدمت بیش از ۳۰۰ ساله می‌تواند یکی از دلایل محبوبیت مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات در این میدان باشد.

مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۲

نکته شایان توجه این است که جشنواره رویال اسکات فقط مختص برگزاری مسابقات اسب‌دوانی نیست، بلکه میدانی برای نمایش به‌روزترین مد‌های لباس جهان و به‌ویژه کلاه است، کلاه‌هایی جذاب مزین به انواع طراحی‌ها، تزیینات و ریزه‌کاری‌ها از پر‌های کوتاه و بلند گرفته تا گل‌های رنگارنگ ریز و درشت تا نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند.

مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۲

این رویداد اشرافی که با توجه به ساختار، قوانین و افراد شرکت‌کننده، می‌توان گفت لوکس‌ترین مسابقه سوارکاری جهان به حساب می‌آید، ژوئن هر سال به‌مدت پنج روز، با بهترین اسب‌های مسابقه دنیا و رقابت برای دریافت جایزه چند میلیون پوندی برگزار می‌شود.

مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۲

رویال اسکات با نخستین رویداد چهار روزه در میدان اسکات در سال ۱۷۶۸ آغاز شد، هرچند باید گفت آنچه امروز به‌عنوان مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات می‌شناسیم با معرفی جام طلایی در سال ۱۸۰۷، زمانی که این مسابقه تنها اسب‌دوانی رقابتی بود که در میدان اسکات برگزار می‌شد، شکل گرفت. این مسابقه در حضور شاه جورج سوم و ملکه شارلوت برگزار شد و به برنده مسابقه ۱۰۰ گینی تعلق گرفت.

دوره برگزاری مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات به‌طور رسمی از سال ۱۹۱۱ به هفته‌ای سلطنتی تبدیل شد.

مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۲

ملکه الیزابت دوم خود مالک و پرورش‌دهنده تعداد زیادی اسب‌های اصیل است و هرگز علاقه‌اش به اسب‌ها را پنهان نکرده است.

مسابقات اسب‌دوانی رویال اسکات ۲۰۲۲

از جمله افراد خانواده سلطنتی بریتانیا که در مسابقات رویال اسکات امسال با پوشش‌هایی پرزرق‌و‌برق دیده شدند می‌توان به شاهزاده چارلز و همسرش کامیلا، شاهدخت بئاتریس، شاهدخت یوژنی و شاهدخت آن اشاره کرد که با مجلل‌ترین و باشکوه‌ترین پوشش‌ها و کلاه‌های زیبا، در کنار دوستان خانواده سلطنتی، افراد مشهور و مسابقه‌دوستان در این مراسم حضور پیدا کردند.

اگرچه ملکه الیزابت دوم در این رویداد حضور نداشت، دوک و دوشس کمبریج در روز چهارم به نمایندگی از او در مراسم حاضر شدند.

جشنواره رویال اسکات سال ۲۰۲۲ از روز سه‌شنبه ۱۴ ژوئن آغاز شد و روز شنبه ۱۸ ژوئن به پایان رسید.

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار