کودکان کار؛ اصطلاح نان شب علمی نیست
کد خبر: ۲۴۸۴
تاریخ انتشار: 2015 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
شهرداری، دولت و مجلس در بحث کودکان کار رفوزه هستند

در مورد ساماندهی کودکان کار، شهرداری ، دولت و حتی مجلس رفوزه هستند و تنها مطلبی که در این بازه زمانی موجب دلخوشی ما بود، سخنان مقام معظم رهبری درخصوص مدرسه رفتن کودکان افغان بوده است، اما در این میان نمره‌ای که شهرداری می‌گیرد، 9 است و نمره دولت قطعا 4 خواهد بود.
رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران به سخنان قالیباف درخصوص شناسایی 200 هزار خانوار در پایتخت که به نان شب‌شان محتاج هستند، واکنش نشان داد و گفت: این اصطلاحات علمی نیست. جای سوال است که منبع این آمارها کجا است.

وی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی قالیباف با آمارهای سازمان رفاه ارتباطی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد آمارهای ارائه شده از سوی شهردار تهران نشات گرفته از آمارهای کمیته امداد است اما اصطلاح "نان شب" علمی نیست.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه دو سال است با حضور در شورای شهر بارها اعلام کرده‌ام که آمار کودکان کار و خیابان را می‌خواهم گفت: وقتی نمی‌توان آمار به روزی از کودکان کار استخراج کرد، چطور می‌توانیم اقدام کارشناسی انجام داده و حتی اظهارنظر کنیم.

دانشور با بیان اینکه با شنیدن سخنان قالیباف درخصوص شناسایی ثروتمندان و پیوند آنها به خانواده‌های فقیر به یاد طرح حبه افتادم، گفت: این طرح ناکارآمد بوده است چراکه من هر هفته حداقل از دو NGO بازدید می‌کنم اما هیچ‌کدامشان حتی یک مداد نیز از این طرح نگرفته‌اند.

وی با انتقاد از تحرکات نمایشی سازمان رفاه در هفته مبارزه با کار کودک گفت: اگر قرار است اقدامی انجام شود، باید در چارچوب مصوبات شورای شهر باشد.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه چندی پیش با رییس سابق کمیته امداد درخصوص عدم ورود کمیته امداد به بحث کودکان کار صحبت داشته‌ام، گفت: آنها پاسخ داده‌اند از آنجایی که پوشش کودکان کار جزو ماموریت سازمانی کمیته امداد نیست، در بحث ساماندهی این کودکان وارد نمی‌شوند و حالا وقتی کمیته امداد وارد نمی‌شود باید شهرداری صددرصد انرژی خود را برای این ساماندهی بگذارد.

دانشور افزود: در مورد ساماندهی کودکان کار، شهرداری ، دولت و حتی مجلس رفوزه هستند و تنها مطلبی که در این بازه زمانی موجب دلخوشی ما بود، سخنان مقام معظم رهبری درخصوص مدرسه رفتن کودکان افغان بوده است، اما در این میان نمره‌ای که شهرداری می‌گیرد، 9 است و نمره دولت قطعا 4 خواهد بود.

وی افزود: از چمران درخواست می‌شود در ایام ماه مبارک رمضان رییس کمیته امداد را به صحن شورای شهر دعوت کند تا درخصوص فقر مطلق سوالاتی از وی پرسیده شود.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم اجرایی شدن برنامه‌های مصوب برای ارتقای سطح زندگی در محله هرندی تهران گفت: سخنان من خطاب به قالیباف است که تنها دو سال بیشتر نمانده و وی همیشه دغدغه داشته است اما بیایید با کمک هم معضلات این منطقه را در چارچوب قانون و مصوبات شورا حل کنیم.

دانشور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سخنان هفته قبلش در صحن علنی شورا مبنی بر مقصر شناختن شهرداری در حادثه جمهوری از سوی قوه قضاییه گفت: سخنان هفته قبل من براساس نظریه هیات کارشناسی دادگستری بوده است که علت آتش‌سوزی را عدم رعایت نکات ایمنی توسط کارگاه شماره 15 در ساختمان اعلام کرده اما علت فوت این دو زن را ناشی از سقوط اعلام کرده است.

وی با اشاره به عذرخواهی قالیباف در مورد آتش‌سوزی خیابان جمهوری گفت: قبول مسوولیت بد نیست که دوستان آتش‌نشانی از سخنان بنده ناراحت شدند، اما دقت داشته باشید که شرکت سازنده خودروی آتش‌نشانی اعلام کرده است که مهارت نداشتن کاربر در مورد استفاده از دستگاه موجب بروز این حادثه شده و این دو زن سقوط کرده‌اند.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: این نظر هیات کارشناسی دادگستری است که هنوز منجر به صدور رای توسط بازپرس نشده است.

امانی معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران نیز در واکنش به سخنان دانشور در در مورد مقصر شناخته شدن شهرداری در حادثه خیابان جمهوری گفت: این نظر هیات کارشناسی دادگستری است که می‌توان در دادگاه رد یا تایید شود و هنوز حکمی در این خصوص صادر نشده است.

همچنین مهدی چمران نیز اعلام کرد: هنوز حکمی در این خصوص صادر نشده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار