این تقویت‌کننده ایمونوتراپی ۱۰ هزار برابر بیشتر سلول‌های ضد سرطان تولید می‌کند
کد خبر: ۲۴۸۳۸۲
تاریخ انتشار: 2022 July 15    -    ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافته‌اند که افزودن یک پروتئین تقویت‌کننده می‌تواند به طور قابل توجهی نتیجه ایمونوتراپی سرطان را بهبود بخشد. آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان داد که یک پروتئین ۱۰ هزار برابر سلول‌های ایمنی بیشتری تولید می‌کند و همه موش‌ها از فرایند آزمایش جان سالم به در برده‌اند.

این تقویت‌کننده ایمونوتراپی ۱۰ هزار برابر بیشتر سلول‌های ضد سرطان تولید می‌کند: سلول‌های مهندسی شده T تقویت‌شده با IL-۷

این تقویت‌کننده ایمونوتراپی ۱۰ هزار برابر بیشتر سلول‌های ضد سرطان تولید می‌کند: سلول‌های مهندسی شده T تقویت‌شده با IL-۷«تابناک با تو» - محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافته‌اند که افزودن یک پروتئین تقویت‌کننده می‌تواند به طور قابل توجهی نتیجه ایمونوتراپی سرطان را بهبود بخشد. آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان داد که یک پروتئین ۱۰ هزار برابر سلول‌های ایمنی بیشتری تولید می‌کند و همه موش‌ها از فرایند آزمایش جان سالم به در برده‌اند.

سیستم ایمنی بدن ما یک خط دفاعی قدرتمند در برابر بیماری‌ها از جمله سرطان است. اما گاهی نمیٰ‌توانند به صورت موثر سلول‌های سرطانی را تشخیص بدهند و از بین ببرند.

در یک درمان جدید‌ امیدوارکننده، پزشکان سلول‌های T را از یک بیمار استخراج می‌کنند و آن‌ها را مهندسی ژنتیکی می‌کنند تا سلول‌های سرطانی خاص را هدف قرار دهند و آن‌ها را به بدن بازگردانند تا آن سلول‌های سرطانی را شکار کنند. این تکنیک نویدبخش است، اما اثربخشی می‌تواند در طول زمان کاهش یابد.

در مطالعه جدید، دانشمندان به دنبال راه‌هایی را برای مبارزه با این مشکل با افزایش تعداد سلول‌های T بوده‌اند. برای انجام این کار، آن‌ها از پروتئینی به نام اینترلوکین-۷ (IL-۷) می‌خواهند استفاده کنند که بدن به طور طبیعی از آن برای افزایش تولید سلول‌های T استفاده می‌کند. مشکل این است که این پروتئین طبیعی معمولاً برای مدت طولانی در بدن باقی نمی‌ماند و دوام آن کم است، بنابراین محققان آن را تغییر دادند تا هفته‌ها در بدن باقی بماند.

این تیم IL-۷ با ماندگاری بیشتر را در موش‌های دچار لنفوم آزمایش کردند و پروتئین را در روز‌های مختلف پس از تزریق اولیه سلول‌های CAR T یعنی همان سلول‌های T مهندسی شده به موش‌های تزریق کردند.

در مقایسه با موش‌های کنترلی که ایمونوتراپی دریافت نکرده بودند، و همچنین سایر موش‌هایی که درمان با سلول‌های CAR T را بدون IL-۷ دریافت کرده‌اند، تفاوت چشمگیر بود

زمانی که نوع طولانی اثر IL-۷ را بلافاصله پس از درمان با سلول‌های CAR T به موش‌های دارای نقص ایمنی حامل تومور داده شد، سلول‌های CAR-T بیش از ده هزار برابر در مقایسه با موش‌هایی هستیم که IL-۷ دریافت نمی‌کردند، اقزایش یافتند. این سلول‌های CAR T همچنین مدت طولانی‌تری باقی ماندند و فعالیت ضد توموری به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

این تقویت‌کننده ایمونوتراپی ۱۰ هزار برابر بیشتر سلول‌های ضد سرطان تولید می‌کند: سلول‌های مهندسی شده T تقویت‌شده با IL-۷

این امر، باعث افزایش بقا برای موش‌های تحت درمان شد. موش‌هایی که درمان با سلول‌های CAR T و IL-۷ دریافت کرده بود، در تمام ۱۷۵ روز آزمایش زنده ماندند، و تومور‌های آن‌ها در روز ۳۵ به حدی کاهش یافت که غیرقابل تشخیص بود. در مقابل، موش‌هایی که به تنهایی ایمونوتراپی دریافت کردند، به طور متوسط ​​تنها ۳۰ روز زنده ماندند.

البته مانند هر مطالعه دیگری بر روی حیوانات، نتایج ممکن است برای انسان‌ها قابل تعمیم نباشد. آزمایش‌های بالینی انسانی درمان با سلول‌های CAR T تقویت‌شده با IL-۷ به زودی در بیماران مبتلا به نوعی لنفوم آغاز می‌شود.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار