جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟
کد خبر: ۲۴۸۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 23    -    ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
آیا به دنبال یک ترفند ساده برای کاهش پف‌کردگی اطراف چشم و روشن‌تر شدن پوست هستید؟ شاید در رسانه‌های اجتماعی بار‌ها مشاهده کرده باشید که استفاده از جید رولر به عنوان یک روش شگفت‌انگیز برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی معرفی می‌شود. در آگهی‌ها و برای جلب مشتری این‌گونه ادعا می‌شود که جید رولر یک وسیله‌ی همه‌کاره است؛

جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟«تابناک با تو» - آیا به دنبال یک ترفند ساده برای کاهش پف‌کردگی اطراف چشم و روشن‌تر شدن پوست هستید؟ شاید در رسانه‌های اجتماعی بار‌ها مشاهده کرده باشید که استفاده از جید رولر به عنوان یک روش شگفت‌انگیز برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی معرفی می‌شود. در آگهی‌ها و برای جلب مشتری این‌گونه ادعا می‌شود که جید رولر یک وسیله‌ی همه‌کاره است؛ از تأثیری که در کاهش پف‌کردگی اطراف چشم دارد گرفته تا کمک به ماساژ برای تخلیه‌ی لنفاوی و پاکسازی پوست.

اگر با جید رولر آشنایی چندانی ندارید یا اینکه در مفید بودن آن تردید دارید یا اینکه نمی‌دانید چگونه باید از آن استفاده کنید، با ما در این مقاله همراه شوید.

آشنایی با جید رولر

جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

جید رولر نوعی ابزار سلامت و زیبایی است که برای ماساژ صورت از آن استفاده می‌شود و سابقه‌ی استفاده از آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. در جید رولر قسمتی که از آن برای ماساژ صورت استفاده می‌شود از جنس سنگ است. البته این سنگ یک سنگ معمولی نیست بلکه نوعی سنگ گران‌بها به نام یشم سبز است که تماس آن با پوست باعث می‌شود فرد احساس خوشایندی را تجربه کند. استفاده از جید رولر یک آیین باستانی برای زیبایی پوست در چین بوده است که در دوران پادشاهی دودمان چینگ رواج داشته است.

فواید استفاده از جید رولر

در حالی که شواهد علمی این مطلب را تأیید نمی‌کنند که استفاده از سنگ یشم برای ماساژ صورت باعث می‌شود که این ماساژ فواید بیشتری داشته باشد، استفاده از جید رولر می‌تواند فوایدی داشته باشد که در حقیقت تأثیرات مثبت ماساژ هستند. این فواید عبارتند از:

*تخلیه‌ی لنفاوی و پاکسازی پوست
*کمک به استحکام بیشتر پوست
*کاهش پف‌کردگی صورت
*بهبود گردش خون
*جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

۱. تخلیه‌ی لنفاوی و پاکسازی پوست

دستگاه لنفاوی مایعات را انتقال می‌دهد و بدن را از سموم پاکسازی می‌کند. ماساژ صورت و گردن گره‌های لنفی را تحریک می‌کند و باعث تخلیه‌ی مایعات می‌شود.

۲. کمک به استحکام بیشتر پوست و کاهش پف‌کردگی صورت

بعضی از افراد از اینکه پوستی با ظاهر کمی متورم و پف‌کرده دارند رنج می‌برند. اما چه عواملی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند؟ کارشناسان در پاسخ به این پرسش یکی از عوامل زیر را مقصر می‌دانند:

* دراز کشیدن برای مدت طولانی باعث تجمع مایعات در بافت‌های نرم صورت می‌شود. به همین دلیل است که معمولاً افراد صبح‌ها و بعد از بیدار شدن از خواب متوجه پف‌کردگی پوست صورتشان می‌شوند.
* تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی می‌تواند احتباس آب و پف‌کردگی را به دنبال داشته باشد.
* مصرف غذا‌های فرآوری‌شده و غذا‌هایی که حاوی سدیم زیادی هستند باعث می‌شود تا افراد بیشتر احساس تشنگی کنند و در نتیجه مایعات بیشتری بنوشند. ممکن است مصرف بیش از حد مایعات منجر به تجمع آن در نواحی مختلف بدن از جمله صورت بشود.
* یکی از تأثیرات منفی مصرف الکل این است که بدن با کم‌آبی مواجه می‌شود. راهکار بدن برای مقابله با این کم‌آبی احتباس آب است.

ماساژ صورت و گردن مایعات و سموم را به سمت رگ‌های لنفاوی هدایت می‌کند و گره‌های لنفاوی را تحریک می‌کند تا این مایعات و سموم را تخلیه کنند. این فرایند به استحکام بیشتر پوست کمک می‌کند و پف‌کردگی پوست را کاهش می‌دهد.

البته کارشناسان این نکته را هم یادآوری می‌کنند که ماساژ نتایجی زودگذر دارد و برای جلوگیری دائمی از احتباس آب و پف‌کردگی ناشی از آن، داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم بهترین و مؤثرترین راهکار است.

۳. بهبود گردش خون

استفاده از جید رولر باعث بهبود گردش خون در پوست صورت می‌شود و کمک می‌کند تا پوست ظاهری سالم‌تر، روشن‌تر و محکم‌تر داشته باشد. البته فرقی نمی‌کند که با چه وسیله‌ای پوست صورت را ماساژ می‌دهید، اگر ماساژ به درستی انجام شود همه‌ی این تأثیرات مثبت را خواهد داشت.

۴. جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

کارشناسان توصیه می‌کنند که قبل از ماساژ صورت با جید رولر از یک سرم پوست یا مرطوب‌کننده استفاده کنید چرا که ماساژ دادن پوست بعد از استفاده از محصولات مراقبت پوست به جذب بیشتر و بهتر این محصولات کمک می‌کند.

فوایدی که تنها در حد یک ادعا هستند

جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

استفاده از جید رولر مزیت‌ها و فوایدی دارد که به آن‌ها اشاره شد. اما جید رولر یک وسیله‌ی همه‌کاره نیست و نمی‌تواند همه‌ی مشکلات پوستی را حل کند. متأسفانه بسیاری از افرادی که از جید رولر استفاده می‌کنند بر این باور هستند که این وسیله چین و چروک پوست را از بین می‌برد. یا شاید این را شنیده باشید که استفاده از جید رولر تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. یا اینکه استفاده از جید رولر را به عنوان راهکاری برای درمان آکنه به شما توصیه کرده‌اند. اما شواهد علمی هیچ یک از این فواید را تأیید نمی‌کند و این‌ها فقط در حد یک ادعا هستند.

روش استفاده از جید رولر

بعد از بیدار شدن از خواب شبانه و وقتی که متوجه می‌شوید صورتتان پف کرده است، بهترین زمان برای استفاده از جید رولر است. البته علاوه بر صورت می‌توانید از جید رولر برای ماساژ گردن و نواحی اطراف سرشانه هم استفاده کنید. قبل از شروع ماساژ با جید رولر، نکات زیر را رعایت کنید:

۱. جید رولر را در یخچال نگهداری کنید

بر خلاف ماساژ با دست، وقتی که از جید رولر برای ماساژ استفاده می‌کنید این خنک بودن سنگ است که می‌تواند به کاهش پف‌کردگی کمک کند.

۲. پوست خود را بشویید

مراقبت صبحگاهی از پوست برنامه‌ای است که معمولاً افراد بعد از بیدار شدن از خواب آن را اجرا می‌کنند و حداقل این مراقبت شست‌وشوی صورت است. اگر می‌خواهید پوست خود را با جید رولر ماساژ دهید، باید بعد از نظافت و مراقبت صبحگاهی از جید رولر استفاده کنید.

۳. از سرم پوست یا مرطوب کننده استفاده کنید

قبل از ماساژ پوست با جید رولر از محصولات تقویت‌کننده‌ی پوست استفاده کنید چرا که این کار به جذب بهتر این محصولات کمک می‌کند.

وقتی این نکات را رعایت کردید، برای استفاده از جید رولر مراحل زیر را اجرا کنید:

۴. جهت درست را انتخاب کنید

جید رولر به گونه‌ای طراحی شده است که در دو سمت دسته‌ی آن دو غلتک وجود دارد؛ یکی بزرگ‌تر و دیگری کوچک‌تر. غلتک کوچک‌تر برای ماساژ اطراف چشم و برآمدگی بینی مناسب است و برای ماساژ پیشانی، گونه‌ها و خط فک باید از غلتک بزرگ‌تر استفاده کنید.

۵. جید رولر را به آرامی حرکت دهید

غلتک‌ها را به آرامی روی پوست حرکت دهید. اگر غلتک‌ها را با فشار زیاد روی پوست حرکت دهید باعث کشیده شدن و آسیب دیدن پوست می‌شود. به علاوه اینکه هر قسمتی را که می‌خواهید با جید رولر ماساژ دهید، اگر غلتک را بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه روی آن قسمت حرکت دهید کافی است و نباید در تعداد حرکت‌ها هم زیاده‌روی کنید.

۶. غلتک‌ها را از مرکز صورت به سمت بیرون حرکت دهید

برای پاکسازی پوست و تخلیه‌ی لنفاوی از طریق ماساژ، باید مایعات را به سمت گره‌های لنفی که در دو طرف صورت قرار دارند هدایت کنید. این نوع ماساژ به طور طبیعی دستگاه لنفاوی را برای تخلیه‌ی مایعات تحریک می‌کند. بعد از ماساژ صورت، غلتک را روی ناحیه‌ی زیر فک و گردن حرکت دهید تا به تخلیه‌ی بهتر مایعات توسط دستگاه لنفاوی کمک کنید.

۷. بعد از استفاده، جید رولر را بشویید

بعد از هر نوبت استفاده از جید رولر، باید آن را تمیز کنید. حتماً برای تمیز کردن جید رولر از محلول‌های حاوی الکل استفاده کنید و بعد آن را بشویید. این کار از باقی ماندن باکتری‌ها و آلودگی‌ها روی غلتک‌ها جلوگیری می‌کند. این باکتری‌ها و آلودگی‌ها می‌توانند به پوست آسیب برسانند یا باعث بروز آکنه بشوند.

نکته‌ی پایانی

جید رولر چیست، چه فوایدی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

رولر‌هایی که برای ماساژ صورت از آن‌ها استفاه می‌شود تنها از جنس یشم سبز نیستند. علاوه بر سنگ‌هایی مانند کوارتز، آمیتیست و ابسیدین، از فلز هم برای تولید غلتک‌ها استفاده می‌شود. هنگام خرید رولر باید به این نکته توجه کنید که نباید غلتک‌ها از موادی ساخته شده باشند که به راحتی باکتری‌ها را در خود جای دهند و نتوانید آن‌ها را به خوبی تمیز کنید. استفاده از رولر‌هایی با این ویژگی باعث بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

منبع: دیجی کالا مگ

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
جید رولر اولی خیلی زیباست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار