شایع‌ترین سرطان‌ها کدام‌اند؟
کد خبر: ۲۴۸۳
تاریخ انتشار: 2015 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
از هر چهار زن، یک نفر مبتلا به سرطان سینه است

بیماری‌های پستان بعد از پوست، شایع‌ترین سرطان محسوب می‌شود بطوریکه بر اساس آمار جهانی از هر چهار زن، یک نفر به این عارضه مبتلا می‌شود.
رئیس انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ ایران، اظهارداشت: بیماری‌های پستان بعد از پوست، شایع ترین سرطان محسوب می‌شود بطوریکه بر اساس آمار جهانی از هر چهار زن، یک نفر به این عارضه مبتلا می‌شود.

دکتر بهزاد رحمانی از برگزاری دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی‌ جراحان عمومی‌ ایران در مرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: دو رویکرد اساسی کنگره امسال "مدیریت جراحی در بحران و تروما " و همچنین "مدیریت در بیماری‌های پستان، دیروز، امروز و فردا" خواهند بود و در این راستا بالاترین امتیاز بازآموزی مدون و مداوم، برای شرکت کنندگان گروه‌های هدف لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی با موضوعاتی چون کاربرد لیزر در جراحی، جراحی‌های سرپایی، کاشت مو با دستگاه Fat transfer surgery، Thread face lift نیز تدارک دیده شده است، گفت: برای گروههای هدف از جمله زنان، جراحی عمومی، جراحی قفسه صدری، بیهوشی، طب کار، جراحی اطفال، جراحی قلب، اورولوژی، طب اورژانس، رادیولوژی و داخلی برنامه مداوم با حداکثر امتیاز ۱۸ خواهیم داشت.

رحمانی در خصوص ضرورت مدیریت بیماری‌های پستان تصریح کرد: بیماری‌های پستان بعد از پوست، شایع ترین سرطان محسوب شده و بر اساس آمار جهانی از هر چهار زن، یک نفر به آن مبتلا می‌شود.

رئیس انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ایران افزود: اگرچه متاسفانه سن ابتلا به این بیماری پایین آمده است ولی خوشبختانه به موازات آن با افزایش فراگیری روش‌های پیشگیری و تشخیص مواجه هستیم و خوشبختانه زنان مبتلا زودتر به پزشک مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاید حدود ۱۵ سال پیش، زنان در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می‌کردند که دیگر چندان کاری از کسی ساخته نبود، عنوان کرد: اکنون مدت‌هاست که کمتر شاهد موارد پیشرفته هستیم و مراجعات زودهنگام به درمان سرطان کمک می‌کند.

رحمانی همچنین به نقش جراحی عمومی‌در تروما اشاره کرد و گفت: جراحی عمومی، چند وجهی است و در زمان جنگ بیشترین کاربرد را داشت. در حال حاضر زمان آن فرارسیده است که یک بار دیگر نقش جراحان عمومی‌ را در بحران‌ها نظیر جنگ، زلزله و بلایای آسمانی مرور کنیم.

رئیس انجمن جراحان عمومی‌ایران ادامه داد: در زمان بحران، حجم ضایعات وارده متعدد و متکثر است و پزشکی می‌تواند کارآمد باشد که بتواند بیماری‌های مختلف را اداره کند. به عبارتی یک جراح عمومی‌بايد از قفسه صدری، قلب و کلیه گرفته تا سیستم گوارشی و ... اطلاعات اداره یک بیمار اورژانسی را داشته باشد.

دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی‌جراحان عمومی‌ایران از ۲۱ تا ۲۳ مرداد ماه در محل سالن همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار