جنین‌ها به آلبوم خاطرات می‌آیند
کد خبر: ۲۴۸۱
تاریخ انتشار: 2015 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
ورود تصاویر جنین به آلبوم خاطرات!

یک متخصص رادیولوژی گفت: مادران باردار تمایل دارند عکس‌های دوران جنینی فرزندانشان را در آلبوم خاطراتشان داشته باشند.

دکتر علی‌احسان صالح عنوان کرد: در بیشتر موارد انجام سونوگرافی سه‌بعدی برای مادران باردار ضرورتی نداشته و صرفا بر حسب تمایلات خود و مشاهده دوران جنینی فرزندانشان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع مهم‌ترین کاربرد سونوگرافی سه‌بعدی ارزیابی سلامت جنین است که برای تشخیص اختلالات و ناهنجاری جنین انجام می‌شود.

صالح افزود: تفاوت سونوگرافی سه‌بعدی با سونوگرافی معمولی در این است که در سونوگرافی سه‌بعدی وضوح تصویر بیشتر و دقیق‌تر بوده و مادران می‌توانند تصویر تشکیل جنین خود را به صورت سه‌بعدی مشاهده کنند.

این متخصص رادیولوژی اظهار کرد: در بعضی موارد شنیده می‌شود که می‌گویند سونوگرافی سه‌بعدی برای جنین زیان‌آور است اما از لحاظ علمی صحت این گفته ثابت نشده و مانند سونوگرافی معمولی است و خطری برای جنین ندارد.

وی گفت: از سال 87 سونوگرافی سه‌بعدی در همدان انجام می‌شود و در سال‌های اخیر گرایش مادران باردار نسبت به انجام آن بیشتر شده است.

صالح افزود: با توجه به اینکه انجام سونوگرافی سه‌بعدی در بیشتر موارد یک کار فانتزی بوده بنابراین تا زمانی‌که مجبور به انجام آن نباشیم سعی می‌کنیم، انجام ندهیم. هزینه این نوع سونوگرافی مبلغ مشخصی ندارد و در همدان با مبلغی حدود 200 تا 300 هزار تومان انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار