فروش یک ساعت خاص به قیمت ۶ میلیارد تومان
کد خبر: ۲۴۷۸۲۵
تاریخ انتشار: 2022 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
در حراجی کریستیز در نیویورک یک ساعت رولکس که توسط یک زندانی بریتانیایی در هنگام فرار بزرگ از اردوگاه جنگی نازی‌ها مورد استفاده قرار گرفته، به قیمت ۱۸۹ هزار دلار فروخته شد.

آموزش درآوردن ژله از قالب های مختلف«تابناک با تو» - در حراجی کریستیز در نیویورک یک ساعت رولکس که توسط یک زندانی بریتانیایی در هنگام فرار بزرگ از اردوگاه جنگی نازی‌ها مورد استفاده قرار گرفته، به قیمت ۱۸۹ هزار دلار فروخته شد.

در سال ۱۹۴۴، جرالد ایمِسون بخشی از گروه سربازان متفقین بود که فرار جسورانه از اردوگاه اسیران جنگی استالاگ لوفت III را انجام دادند.

فروش یک ساعت خاص به قیمت ۶ میلیارد تومان

در طول این فرار که الهام بخش فیلم سال ۱۹۶۳ با بازی «استیو مک کوئین» بود، ایمسون ساعت رولکس را که به حراج گذاشته شده بود را به دست داشت.

به گفته کریستیز که یک خانه حراج بریتانیایی است، ایمسون این ساعت را به رولکس در سوئیس سفارش داده بود. رولکس از طریق صلیب سرخ یک ساعت فولادی با صفحه مشکی نورانی را به اردوگاه زندان در نزدیکی شهر زاگان لهستان ارسال کرده بود.

فروش یک ساعت خاص به قیمت ۶ میلیارد تومان

این خانه حراج که این ساعت را ابزاری در برنامه‌ریزی و اجرای فرار آن‌ها می‌خواند، افزود که ساعت رولکس مورد نظر، به زندانیان در گشت‌های زمان‌بندی نگهبانان اردوگاه همراه با زمان مورد نیاز برای خزیدن در تونل‌ها کمک می‌کد. ایمسون این ساعت را تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۳ در اختیار داشت و استفاده می‌کرد.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار