رتبه هفتم ایران در زمینه نانوتکنولوژی
کد خبر: ۲۴۷۷
تاریخ انتشار: 2015 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رتبه هفتم ایران در زمینه نانوتکنولوژی خبرداد و گفت: ایران در تولید دانش و فناوری به جایگاه قابل قبولی در عرصه بین‌المللی رسیده است.

علی اصغر توفیق در مراسم افتتاحیه سی و سومین اجلاس میان دوره‌ای ایفکت در تهران گفت: ایفکت در جهت گسترش و تسهیل تجارت فرامرزی در منطقه آسیا و اقیانوسیه حرکت می‌کند و از همین رو برای ایران اهمیت فراوانی دارد. بر این اساس علاقمندیم که مذاکرات و تعاملات میان کشورهای عضو را با جدیت پیگیری کنیم و امیدواریم که این اجلاس راه را برای تسهیل و توسعه تجارت الکترونیکی باز کند؛ چراکه وزارت صنعت معدن و تجارت همواره بدنبال ورود و تاثیر فناوری به زندگی روزمره مردم است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در تولید دانش و فناوری کشور به یک جایگاه قابل قبول در سطح منطقه آسیا و اقیانوسیه و حتی در سطح بین المللی دست یافته است و ایران همواره تلاش کرده تا در لبه تکنولوژی حرکت کنیم. به نحوی که جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تجارت الکترونیک در طی سال های گذشته نایل گردیده است و توانسته به رتبه هفتم در نانوتکنولوژی برسد.

وی تصریح کرد: به کارگیری فناوری اطلاعات در فرآیندهای تولیدی یکی از سیاست های اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت است که در تجارت تلاش شده تا از نقش فناوری اطلاعات به عنوان عامل محرک بهره‌برداری شود؛ در این میان مصمم هستیم تا تاثیرات و فواید فناوری اطلاعات را در جهت بالا بردن سطح رفاه عمومی با بکارگیری فناوری اطلاعات در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تجارت الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی و سایر سرویس های دولتی بکار ببریم.

توفیق گفت: ایران قصد دارد تا تسهیل در حوزه تجارت برای بازرگانان ما واضح و ملموس باشد، همچنین تلاتش کرده تا خدمات عمومی دولت را به صورت الکترونیکی به منظور تسهیل دسترسی به این سرویس‌ها برای عموم مردم ارایه کنیم. در این راستا، یکی از اهداف و برنامه‌های پیاده‌سازی طرح جامع ماالیاتی در کشور، از یک سو و گسترش و ارتقا تجارت الکترونیکی از سوی دیگر بوده است. در همین راستا سیستمی جهت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی و در عین حال همراه با امضای دیحیتال طراحی و پیاده سازی شد.

وی ادامه داد:گسترش و ترویج تجارت الکترونیکی بدون تعامل و همکاری با سایر کشورهای منطقه و همچنین با سایر کشورها در سطح بین الملل امکان پذیر نیست. ما یقین داریم که این اجلاس های ایفکت راهی قابل اطمینان به منظور رسیدن به این اهداف است.

معاون وزیر صنعت، گفت: تنوع آب و هوایی ایران باعث شده است تا پتانسیل و ظرفیت‌های بسیاری برای صنعت توریسم و گردشگری وجود داشته باشد؛ در این راستا کشور ما تمایل دارد با متخصصین بین المللی جهت گسترش صنعت توریسم و گردشگری در ایرا ن با به کارگیری فن آوری اطلاعات همکاری و تعاملات لازم را به عمل آوریم. البته شکل‌گیری تعاملات فیمابین کشورهای عضو ایفکت یک فرصت بسیار گران‌بها برای استفاده از ظرفیت های مناسب در اختیار کشورها قرار میدهد.

همچنین سعید گرکانی‌نژاد نیز گفت: ایران امسال میزبان سی و سومین نشست ایفکت است و تلاش خواهیم کرد تا در این نشست و نشست اصلی که در آینده برگزار خواهد شد به نتایج مطلوبی دست یابیم. در این راستا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متولی توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی در کشور است و در جهت تحقق این مهم تلاش‌های بسیاری را انجام داده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: ما در مرکز چندین پروژه اصلی داریم که شامل پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه ملی تدارکات الکترونیکی دولت و نماد اعتماد الکترونیکی و زیر ساخت کلید عمومی کشور است.

وی تصریح کرد: امسال ما تلاش کرده ایم تا با سایر سازمان ها و نهادها در کشور ارتباط برقرار کرده و تمایل داریم که در پروژه هایی که در کارگروه های تخصصی این اجلاس تعریف شده است همکاری و تعامل سازنده داشته باشیم.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار