آیا رابطه‌ی پر اضطراب و ناراحت‌کننده همیشه همراه شماست؟
کد خبر: ۲۴۷۵۵۲
تاریخ انتشار: 2022 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
یک رابطه‌ی پر اضطراب و ناراحت‌کننده همیشه همراه شما است؛ حتی اگر کیلومتر‌ها از شریک عاطفی خود دور باشید هم درگیری‌های آزاردهنده‌ی رابطه با شما همراه خواهد بود. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که در هر جمعی حتما چند نفر هستند که از رابطه‌شان ناراحت هستند و معمولا اینطور بیان می‌کنند که صمیمیت رابطه دیگر مثل قبل نیست.

آیا رابطه‌ی پر اضطراب و ناراحت‌کننده همیشه همراه شماست؟

۳ ترفند برای جلوگیری از تغییر یک رابطه‌ی سالم به رابطه‌ای آزاردهنده«تابناک با تو» - یک رابطه‌ی پر اضطراب و ناراحت‌کننده همیشه همراه شما است؛ حتی اگر کیلومتر‌ها از شریک عاطفی خود دور باشید هم درگیری‌های آزاردهنده‌ی رابطه با شما همراه خواهد بود. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که در هر جمعی حتما چند نفر هستند که از رابطه‌شان ناراحت هستند و معمولا اینطور بیان می‌کنند که صمیمیت رابطه دیگر مثل قبل نیست. اما چگونه رابطه‌ی سالم که با احساس عشق آغاز می‌شود به نقطه‌ای می‌رسد که می‌توان از آن با عنوان رابطه‌ی آزاردهنده یاد کرد؟

شبکه‌های اجتماعی به پیدا کردن و نمایش ناراحتی در رابطه دامن می‌زنند

۳ ترفند برای جلوگیری از تغییر یک رابطه‌ی سالم به رابطه‌ای آزاردهنده

شبکه‌های اجتماعی با نمایش بخشی از واقعیت‌ها، انتشار اخبار و پخش کردن اتفاقات روابط شخصی افراد مشهور مثل اتفاقات دادگاه جانی دپ و امبر هرد، بر یک موضوع مشترک تمرکز می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند شما در رابطه‌تان اتفاقات ناراحت‌کننده را پیدا کنید، حتی اگر اصلا وجود ندارد یا پنهان شده است. اگر رابطه‌ی سالم دارید پس باید یک ناراحتی در آن ایجاد کنید و با آن درگیر شوید، چون همه جا از مشکلات روابط صحبت می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد.

این سناریو‌های ناسالم ذهن را تحریک کرده و ما را وادار به انجام کار‌هایی می‌کند که رابطه‌ی سالم را به یک رابطه‌ی پر از ناراحتی و درگیری تبدیل کند. حتی القای این فکر که هر رابطه باید بخشی نمایشی برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد هم فکر مسمومی است که می‌تواند ایجاد مشکل کند. این مشکلات به مرور باعث از بین رفتن صمیمیت شده و در نهایت رابطه را از بین می‌برد.

 

۳ ترفند برای جلوگیری از تبدیل شدن یک رابطه‌ی سالم به رابطه‌ای آزاردهنده

۳ ترفند برای جلوگیری از تغییر یک رابطه‌ی سالم به رابطه‌ای آزاردهنده

خوشبختانه ترفند‌ها و روش‌هایی برای جلوگیری از تخریب رابطه وجود دارد که قرار است در این بخش درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم. البته نباید این نکته را فراموش کرد که پس از آشنایی با این ترفند‌ها باید به انجام آن‌ها پایبند باشید و به خودتان اجازه ندهید که در دام سناریو‌های مسموم شبکه‌های اجتماعی گیر کنید.

 

۱. افکار مسمومی که درباره‌ی شریک عاطفی خود دارید را مدیریت کنید

۳ ترفند برای جلوگیری از تغییر یک رابطه‌ی سالم به رابطه‌ای آزاردهنده

کلید موفقیت در رابطه: خودگویی درونی سالم‌تر و به اشتراک گذاشتن آن با شریک عاطفی

اگر بار‌ها و بار‌ها به خودتان گوشزد می‌کنید که حتما شریک عاطفی‌تان بی‌مسؤولیت و تنبل است قطعا به مرور زمان او را به چشم فردی تنبل و بی‌مسؤولیت خواهید دید و واقعا فکر می‌کنید تنبل است! گفتگو‌های ذهنی می‌تواند آنقدر شما را از زندگی عقب نگه دارد که ناخواسته رابطه را به سمت نابودی پیش ببرید. در این شرایط اگر شریک عاطفی‌تان بخواهد برای بهتر شدن رابطه اقدامی انجام دهد شما نسبت به خودتان احساس بدی پیدا می‌کنید و همین موضوع رابطه را یک قدم دیگر به سمت نابودی پیش می‌برد.

الگو‌های خودگویی مسموم درباره‌ی خودمان یا دیگران معمولا در جوانی شکل می‌گیرد. هرچه طرز تفکر خود را به سمت واقعیت فکر‌های سالم و به اشتراک گذاشتن آن با شریک عاطفی‌تان پیش ببرید به سالم ماندن رابطه کمک می‌کنید. زوج‌های شاد که در رابطه‌ی سالم قرار دارند با هم ارتباط بهینه دارند، فکر‌های خود را مدیریت می‌کنند و درباره‌ی احساسشان با هم صحبت می‌کنند. با این کار مشکلات کوچکی که پیش می‌آید را به سرعت حل کرده و روابط عاشقانه را تقویت می‌کنند.

۲. کار‌های عاشقانه‌ی بی‌دلیل و بدون مناسبت انجام دهید

۳ ترفند برای جلوگیری از تغییر یک رابطه‌ی سالم به رابطه‌ای آزاردهنده

یکی از راه‌های مفید برای تازه نگه داشتن احساسی که در رابطه جریان دارد، انجام کار‌های عاشقانه و محبت‌آمیز به صورت غیر منتظره و بدون مناسبت است. در طول هفته به شکل‌های مختلف به شریط عاطفی‌تان ابراز محبت کنید یا کاری عاشقانه برایش انجام دهید. از امروز با خودتان قرار بگذارید که هر روز حداقل یک کار خوب و محبت آمیز تصادفی برای شریط عاطفی‌تان انجام دهید. مثلا برایش تنقلاتی که دوست دارد بخرید، کتابی که دوست دارد را برایش بخوانید یا با هم به موسیقی مورد علاقه‌اش گوش دهید.

 

۳. به جای دعوا، به آرامی درباره‌ی اختلافات خود گفتگو کنید

۳ ترفند برای جلوگیری از تغییر یک رابطه‌ی سالم به رابطه‌ای آزاردهنده

بحث و گفتگو‌هایی که در آرامش انجام می‌شود به دوام رابطه کمک می‌کنند. هر زمانی که به مشکلی برخورد کردید موضوع را با آرامش با شریک عاطفی‌تان در میان بگذارید و از او بخواهید که درباره‌اش با هم صحبت کنید. اگر دائم یکدیگر را سرزنش کنید هر دو از مسؤولیت فرار می‌کنید، رابطه‌ی سالم‌تان تبدیل به یک رابطه‌ی مسموم می‌شود و فاصله‌ی عاطفی شما از هم بیشتر می‌کند. به جای سرزنش طرف مقابل، در زمان پیش آمدن مشکل ابتدا به درون خود نگاه کنید و سعی کنید دلیل شکل گرفتن مشکل یا ایجاد احساس منفی‌تان در کجا است. سپس با یک گفت‌وگوی آرام، منطقی و صادقانه درباره‌ی موضوع با هم صحبت کنید. هرچه این مسائل با آرامش بیشتری پیش برود هر دو کمتر آسیب می‌بینید.

مرور کلی

همه‌ی ما رابطه‌های عاطفی زیادی را می‌شناسیم که با عشق فراوان شروع شده، ولی بعد از مدتی به یک رابطه‌ی معمولی و سپس به رابطه‌ای که هر دو از آن فراری هستند تبدیل شده است. چه چیزی باعث می‌شود که یک رابطه‌ی سالم به چنین رابطه‌ای تبدیل شود؟ روانشناسان دلایل مختلفی را برای این اتفاق می‌شناسند، اما باید بدانید که چند ترفند ساده می‌تواند رابطه را از چنین فاجعه‌ای محافظت کند. در این مطلب ۳ ترفند کلیدی برای محافظت از یک رابطه‌ی سالم و دوام آن را بیان کردیم.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار