علائم متفاوت آبله میمون در برخی از موارد
کد خبر: ۲۴۷۵۳۷
تاریخ انتشار: 2022 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
طبق گفته مقامات بهداشتی در آمریکا علائم آبله میمونی در برخی از کشورها و برخی از موارد متفاوت با علائم شناخته شده در گذشته است.

 "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) در آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده از آغاز ماه می ۴۵ مورد ابتلای قطعی به ویروس "آبله میمون" را ثبت کرده است.

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت, این آژانس از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد که مراقب بثورات در میان بیماران باشند، اما ماهیت جوش‌های آبله میمون در موارد اخیر با آنچه پزشکان در گذشته در آفریقا مشاهده کرده‌اند - جایی که ویروس در ۱۱ کشور بومی است - متفاوت است.

"روشل والنسکی"، مدیر CDC در یک جلسه توجیهی گفت: در برخی از موارد جدید، آبله میمون باعث شده است که افراد به جای یک خارش گسترده، چیزی شبیه جوش یا تاول ایجاد کنند. او گفت که در موارد دیگر، برجستگی‌های ریز روی پوست نشانه عفونت است.

او گفت: ما نشانه‌های آبله میمون را دیده‌ایم که خفیف بوده و گاهی فقط در نواحی محدودی از بدن هستند که با نشانه‌هایی که در کشورهای بومی آفریقای غربی و مرکزی دیده می‌شود متفاوت است. این نگرانی را برانگیخته است که برخی موارد ممکن است ناشناخته یا تشخیص داده نشوند.

طبق مشاهدات مقامات بهداشتی در آمریکا بیماران علائمی شبیه آنفلوآنزا مانند تب، بدن درد و غدد متورم را گزارش کرده‌اند. پس از آن، بثورات مشخص و اغلب منتشر در چندین طرف بدن، اغلب روی صورت، بازوها و دست‌ها ظاهر می‌شود.

با این حال والنسکی می‌گوید که برخی از بیماران قبل از اینکه علائمی شبیه آنفلوآنزا را تجربه کنند، اغلب در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد دچار یک خراش موضعی شده و علائمی شبیه آنفلوآنزا ایجاد نکرده‌اند.

نوع آبله میمونی که در حال حاضر در ایالات متحده و سایر کشورهای خارج از آفریقا در گردش است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که حدود یک درصد از افرادی که به این سویه مبتلا شده‌اند در گذشته جان خود را از دست داده‌اند؛ در مقایسه با ۱۰ درصد افرادی که به سویه حوضه کنگو مبتلا شده‌اند.

به نظر می‌رسد آبله میمون از طریق تماس فیزیکی نزدیک، قطرات تنفسی، بثورات یا ضایعاتی که در طول عفونت ایجاد می‌شوند و یا از طریق وسایل آلوده مانند لباس یا ملحفه، گسترش می‌یابد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار