استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟
کد خبر: ۲۴۷۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
یکی از خبر‌هایی که در جریان دادگاه‌های جانی دپ و امبر هرد حسابی سروصدا کرد، کپی کردن استایل جانی دپ توسط همسر سابقش بود. چشمان تیزبین دنبال‌کنندگان دادگاه‌ها، حتی گلدوزی روی کراوات این دو نفر را هم زیر نظر دارد.

۸ سلبریتی زن هالیوودی که لباس عروسی نامتعارفی داشتند«تابناک با تو» - این روز‌ها تک تک جزییات دادگاه امبر هرد و جانی دپ مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان به سینما روز به روز آخرین وقایع دادگاه را دنبال می‌کنند و حتی پوشش و استایل این دو بازیگر مشهور هم از چشم مخاطبان در سراسر دنیا، دور نمانده است. از ادعا‌هایی که در مورد کپی کردن استایل جانی دپ توسط امبر هرد مطرح می‌شود تا نوع انتخاب لباس و آرایش این بازیگر، زیر ذره‌بین مخاطبان است. در ادامه با دیجی‌استایل همراه باشید تا استایل این دو بازیگر را بررسی کنیم.

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

کپی کردن استایل جانی دپ

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

از زمانی که دادگاه‌های بین امبر هرد و جانی دپ به صورت زنده پخش می‌شود، جزییات آن همواره مورد توجه مردم سراسر دنیا بوده است. مردم در شبکه‌های اجتماعی مختلف، لحظه به لحظه‌ی این دادگاه را زیر نظر دارند و در مورد آن حرف می‌زنند؛ از توجه به حالت چهره‌ی افراد گرفته تا نقاشی کشیدن جانی دپ در جلسه‌ی دادگاه.

یکی از خبر‌هایی که در جریان دادگاه‌های جانی دپ و امبر هرد حسابی سروصدا کرد، کپی کردن استایل جانی دپ توسط همسر سابقش بود. چشمان تیزبین دنبال‌کنندگان دادگاه‌ها، حتی گلدوزی روی کراوات این دو نفر را هم زیر نظر دارد.

در روز اول دادگاه، جانی دپ کت و شلوار طوسی پوشیده بود و یک کراوات از برند گوچی زده بود. این کراوات جزییات جالبی داشت؛ یک زنبور گلدوزی‌شده.

در روز سوم دادگاه، امبر هرد هم کراواتی مشابه زده بود.

تا کنون، ظاهر امبر در دادگاه، استایل‌هایی قوی با تاثیراتی از سبک پوشش مردانه بوده است؛ از جمله یک کت و شلوار خاکستری روشن که کت آن دو ردیف دکمه دارد. امبر هرد این لباس را درست که یک روز بعد از آن پوشید که جانی دپ هم تقریبا استایلی مشابه داشت. امبر هرد تلاش کرده لباس‌هایی بپوشد که حس قدرت را منتقل می‌کند، شاید حتی تلاش کرده طوری به نظر برسد که انگار اوضاع را در کنترل دارد.

کپی کردن حتی در مدل مو!

یکی دیگر از روز‌های دادگاه که باعث جلب توجه علاقه‌مندان شده بود، زمانی بود که امبر هرد موهایش را مدل دم اسبی حجیم بسته بود؛ یک روز پس از اینکه جانی مدل موی مشابهی را به نمایش گذاشته بود.

البته نمی‌توان به طور قطعی گفت که آیا این شباهت‌های عجیب بین استایل و موی امبر هرد و جانی دپ، با یکی دو روز اختلاف، تصادفی هستند یا با قصد و نیتی اجرا شده‌اند.

اما به نظر می‌رسد که اخیرا، امبر هرد به دنبال استایل‌های زنانه‌تری بوده است. او مو‌های بلوند خود را به زیبایی آرایش می‌کند که یادآور زرق‌و‌برق‌های همیشگی بازیگران هالیوودی است.

استایل جدی و رسمی، انتخاب ستاره‌های هالیوود برای دادگاه

آقای دپ و خانم هرد از اولین روز ورودشان به دادگاه، استایلی رسمی برای خودشان انتخاب کرده‌اند؛ استایلی که برای دادگاه و یک جلسه‌ی رسمی حقوقی انتظار می‌رود. هر دو طرف این شکایت، استایل‌های پرزرق‌وبرق هالیوودی را کنار گذاشته‌اند و با توجه به حساسیت و جدیت موضوع، استایلی متناسب با یک دعوای حقوقی انتخاب کرده‌اند.

هر دو به طور قابل‌توجهی هوشیار ظاهر شده‌اند، حتی اگر از روی لباس قضاوت کنیم.

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

جانی دپ همیشه استایلی متفاوت داشته است که مخصوص خود اوست. استایل او ترکیبی از استایل ستاره‌های راک و گروه‌های کولی است. مدل مو‌ها و اکسسوری‌های مورد استفاده‌ی جانی دپ در جشنواره‌ها و مراسم مختلف، همیشه متفاوت بوده؛ درست مثل نقش‌هایی که بازی کرده است.

اما در دادگاه، او بیشتر اوقات کت و شلوار‌های سه تکه به رنگ‌های آبی، خاکستری و مشکی پوشیده است. جلیقه‌هایی که همیشه دکمه‌هایشان را می‌بنند، کراواتی که آن را داخل جلیقه می‌گذارد و دستمال جیب کت از جنس ابریشم، کامل‌کننده استایل‌های جانی دپ در دادگاه است. یکی از زیورآلات او انگشتری با طرح جمجمه‌ی نقره‌ای است که امضای او محسوب می‌شود. اما او این زیورآلات، باندانا‌ها و چکمه‌های صحرایی‌اش را در خانه گذاشته است و برای دادگاه، استایل دیگری را برگزیده است.

استایل جانی دپ با پیراهن‌های تیره و کراوات‌هایی با طرح‌های انتزاعی، از کلیشه‌های رایج هالیوودی فاصله گرفته است. او حتی موهایش را به شکلی دم اسبی به سمت عقب می‌کشد؛ انگار این کار او برای تاکید بر این حقیقت است که چیزی برای پنهان کردن ندارد؛ نه چشمانش، نه صورتش و نه حقیقتی که برای رسیدن به آن به دادگاه شکایت کرده است.

انگشتر‌های جانی دپ

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

یکی از مشخصه‌های محبوب جانی دپ انگشتر‌های او است که در تمام عکس‌ها به چشم می‌خورند. انگشتر‌های او آنقدر متنوع و زیاد هستند که وقتی نقش کاپیتان جک اسپارو را بازی می‌کرد بعضی از انگشترهایش را به بخش گریم دزدان دریایی کارائیب قرض داد تا بازیگران از آن‌ها استفاده کنند. جانی دپ در طول جلسات مختلف دادگاهش با امبر هرد انگشتر‌های مختلفی به دست کرده است، اما ۲ انگشتر در بین تمام آن‌ها به شدت جلب توجه کردند.

ارسال پیام بدون گفتن حتی یک کلمه

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

انگشتر جانی دپ در دادگاه با متنی درباره‌ی راستگویی و صداقت

بعضی از طرفداران جانی دپ در زمان تماشای فیلم‌های دادگاه متوجه شدند که او در حالی که ساکت نشسته است پیامی در مورد حقیقت به دیگران ارسال کرده است. دپ انگشتری با متن «هرگز از حقیقت نترس» به دست کرده است که در فیلم‌ها و عکس‌های دادگاه به شکل واضح دیده می‌شود.

انگشتری با نماد فروهر

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

در یکی دیگر از عکس‌های مربوط به دادگاه انگشتری با نماد فروهر در دست جانی دپ دیده می‌شود که بسیار زیاد مورد توجه ایرانیان قرار گرفت. نماد فروهر یا نماد فر کیانی پیکری بال‌دار است که در ایران باستان به عنوان نماد اهورامزدا شناخته می‌شده است. شاید این سوال برایتان پیش آمده است که چرا جانی دپ باید انگشتری با نماد فروهر دست کند؟ درست است، امکان آشنایی او با فروهر خیلی بعید است، اما باید بدانید که این سمبل فقط نشان فروهر نیست. خدایان کهن و اولیه‌ی سومری‌ها آنوناکی یا ارواح بزرگ نام داشتند که با این نماد شناخته می‌شدند. اریش فون دانیکن، باستان شناس و نویسنده‌ی کتاب «ارابه‌ی خدایان»، در نظریه‌ی خود ادعا کرده است که آنوناکی‌ها فضانوردان باستانی و فرازمینی‌هایی بوده‌اند که به زمین آمده‌اند. اجداد باستانی ما هم آن‌ها را به عنوان خدا قبول کرده و پرستش می‌کردند. با توجه به این توضیحات این احتمال وجود دارد که جانی دپ از طرفداران نظریه‌ی «اجداد فرازمینی» است و به همین دلیل انگشتر با نماد آنوناکی‌ها به دست می‌کند.

بررسی استایل امبر هرد در دادگاه

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

در طرف دیگر دادگاه، خانم هرد، به طور مشابه رنگ‌های کلاسیک و کم‌رنگ مثلا خاکستری و سرمه‌ای را برای لباس‌های خود انتخاب می‌کند. او معمولا کت و شلوار یا دامنی تا وسط ساق پا می‌پوشد. بلوز‌هایی که تا آخر دکمه‌هایشان بسته شده، اغلب با کراوات یا پاپیون همراه می‌شوند.

آرایش او ملایم است. از جواهرات کوچک و ظریف استفاده می‌کند. برای مدل مو، مدل‌های مختلفی را امتحان کرده است؛ از دم اسبی ساده گرفته تا بافت‌هایی که دور سرش پیچیده است.

حسی که او با استایلش به مخاطب می‌دهد، حس یک فرد قربانی یا بی‌گناه ساده‌لوح نیست. پوشیدن لباس برای ساده‌لوح و قربانی به نظر رسیدن، تاکتیکی است که بسیاری از متهمان زن برای جلب ترحم استفاده می‌کنند. مثلا آنا سوروکین، کلاهبردار روسی که گاهی اوقات لباس‌های عروسکی سفید را در جلسات محاکمه‌اش می‌پوشید یا الیزابت هلمز تاجر آمریکایی و مؤسس ترانوس که متهم به کلاهبرداری است که یک کیف مخصوص وسایل نوزاد را همراه خود به دادگاه برده است. در مقابل، خانم هرد استایل زنانی را برگزیده که قوی و مستقل‌اند.

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

درست یا غلط، ظاهر افراد نقش مهمی در قضاوت دیگران دارد. افرادی که در دادگاه‌ها به عنوان طرفین یک شکایت حاضر می‌شوند، تلاش می‌کنند تا از هر راهی، خودشان را حق به جانب نشان دهند. غیر از هیئت منصفه و قاضی، در مواردی مثل دادگاه‌های امبر هرد و جانی دپ، افکار عمومی هم در مورد دو طرف یک شکایت، قضاوت می‌کنند. طرفداران هر دو بازیگر در شبکه‌های اجتماعی به‌وضوح قضاوت‌های خود را مطرح می‌کنند.

قضاوت از روی ظاهر و لباس، درست نیست، ولی دلیلی وجود دارد که دادگاه عالی در پرونده‌ی استل علیه ویلیامز (Estelle v. Williams) در سال ۱۹۷۶ نوشت: «دولت نمی‌تواند، مطابق با اصلاحیه چهاردهم، متهم را مجبور به محاکمه در مقابل هیئت منصفه کند در حالی که لباس زندانی به تن دارد». این لباس به‌تن‌هایی احتمالا هیئت منصفه را به سمت فرض گناه برای این فرد، سوق می‌دهد (با این حال، دادگاه تصمیم گرفت که اگر متهم «به‌موقع» به پوشیدن لباس زندانی‌ها اعتراضی نداشته باشد، این دادگاه بعداً نمی‌تواند خلاف قانون اساسی تشخیص داده شود).

حق پوشیدن لباسی در دادگاه که خودتان آن را انتخاب می‌کنید، بخشی از حق محاکمه‌ی عادلانه است. از آنجاکه لباس می‌تواند بر ادراک دیگران تأثیر بگذارد، این انتخاب می‌تواند به نفع فرد باشد. انتخاب ظاهر، به طرفین یک شکایت این امکان را می‌دهد که به نمایندگی از خودشان، موضع خود را اعلام کنند؛ حتی زمانی که در جایگاه حضور ندارند. شاید تعجب کنید، ولی یک رشته‌ی تخصصی فرعی از طراحی لباس با تمرکز بر لباس دادگاه توسعه یافته است.

استایل امبرهرد و جانی دپ در دادگاه؛ انتخاب‌های تصادفی یا نمایشی هوشمندانه؟

آیا همانطور که وکلای آقای جانی دپ ادعا کرده بودند، خانم هرد در دادگاه نقش بازی می‌کند؟ البته که این طور است. حتی در مورد جانی دپ هم همینطور (وکلای آن‌ها نیز همینطور). این دادگاه‌ها محلی برای نمایش‌اند؛ نه فقط به این دلیل که دو طرف این شکایت بازیگران حرفه‌ای هستند، بلکه به این دلیل که این دقیقا همان چیزی است که شهادت در دادگاه، می‌طلبد: ارائه‌ی تصویری متقاعدکننده از صداقت و باورپذیری، با استفاده از تمام ابزار‌های موجود برای خلق یک شخصیت.

دیجی کالا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
2
ر‌ی یه انگشترش هم علامت فروهردیده میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
1
لذت بردیم از تصاویر ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار