عادات کوچک که تاثیر بزرگی بر زندگی روزمره‌ی شما دارند
کد خبر: ۲۴۷۳۱۱
تاریخ انتشار: 2022 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
منظم بودن یعنی پایبندی به تعدادی از عادت‌های کوچک و مفید که باعث می‌شود شرایط مختلف زندگی را تحت کنترل بگیرید و با همین تغییرات کوچک، تاثیر بزرگی روی زندگی و عملکرد خود بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید و در مورد ۳۰ عادت کوچک که پایبندی به آن‌ها تاثیر بزرگی در بهبود زندگی شما دارد، بیشتر بخوانید.

۳۰ عادت کوچک که تاثیر بزرگی بر زندگی روزمره‌ی شما دارند

۳۰ عادت کوچک که تاثیر بزرگی بر زندگی روزمره‌ی شما دارند«تابناک با تو» - منظم بودن نقش مهمی در داشتن یک زندگی موفق دارد. منظم بودن یعنی پایبندی به تعدادی از عادت‌های کوچک و مفید که باعث می‌شود شرایط مختلف زندگی را تحت کنترل بگیرید و با همین تغییرات کوچک، تاثیر بزرگی روی زندگی و عملکرد خود بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید و در مورد ۳۰ عادت کوچک که پایبندی به آن‌ها تاثیر بزرگی در بهبود زندگی شما دارد، بیشتر بخوانید.

۱. آب بنوشید

۳۰ عادت کوچک که تاثیر بزرگی بر زندگی روزمره‌ی شما دارند

سعی کنید در طول روز حتما به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. به‌جای هر نوشیدنی مضر مثل نوشابه و آب‌میوه‌های صنعتی، آب بخورید و بعد از مدتی تاثیر خیره‌کننده‌ی آن را ببینید.

۲. از عبارت‌های مودبانه استفاده کنید

عادت کنید که در برخورد با دیگران از عبارت‌های مودبانه استفاده کرده و تشکر کنید. با ایجاد این عادت، روابط شما با دیگران در جامعه اصلاح می‌شود و کمتر با دیگران درگیری‌های لفظی پیدا می‌کنید. علاوه‌ بر‌ این، کمی مهربانی و ادب در هر رابطه، باعث می‌شود که روابط بهتر و محکم‌تری داشته باشید.

۳. خانه را مرتب کنید

مرنب بودن خانه و محل زندگی و کار، نقش مهمی در سلامت روحی ما ایفا می‌کند و باعث می‌شود که ذهنی آرام‌تر داشته باشیم. هر بار که از یک اتاق یا بخشی از خانه خارج می‌شوید، یکی از چیز‌هایی که مربوط به آن قسمت از خانه نیست با خود ببرید و در جای مناسب بگذارید. با این کار خانه یا محل کار شما همیشه منظم و مرتب خواهد بود و لازم نیست یک زمان اضافه به آن اختصاص بدهید.

۴. با دیگران محترمانه رفتار کنید

برای اینکه نسبت به دیگران محترمانه‌تر رفتار کنید کافی است این چند نکته را بدانید:

خودتان را به‌جای آن‌ها بگذارید و شرایط دیگران را درک کنید.
وقتی کسی با شما موافق نیست، رفتار خشن و بی‌ادبانه نداشته باشید. قرار نیست همه با هم هم‌نظر باشند.
بدانید که چه زمانی نباید حرف بزنید. لازم نیست در مورد همه چیز نظر بدهید؛ به‌خصوص وقتی می‌دانید نظر شما اهمیتی ندارد یا قرار نیست چیزی را تغییر دهد.

مهربان بودن هیچ هزینه‌ای ندارد. کافی است برای دیگران هم به اندازه‌ی خودتان اهمیت قائل شوید.

۵. مرتب ورزش کنید

حداقل سه تا پنج بار در هفته ورزش کنید. لازم نیست مثل یک ورزشکار المپیکی ورزش کنید! دویدن آرام و حتی پیاده‌روی ساده هم کافی است. بعد از بیدار شدن از خواب، برای سرحال شدن چند حرکت ورزشی ساده انجام دهید. تنها نکته‌ای که باید بدانید، تدام و پشتکار است.

۶. قانون دو دقیقه را رعایت کنید

اگر کاری دارید که انجام دادن آن فقط دو دقیقه طول می‌کشد، همان لحظه انجامش دهید. مثلا یک لیوان آب را بشویید و سرجایش بگذارید. یک وسیله را در جای خودش قرار دهید. با این کار، خانه‌ی شما همیشه تمیز و مرتب می‌ماند و منظم‌تر می‌شوید. به مرور می‌توانید این زمان را بیشتر کنید. مثلا کار‌های پنج دقیقه‌ای، ده دقیقه‌ای و…

۷. نوشابه نخورید

نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار دیگر را ترک کنید. وقتی به خودن نوشابه عادت کنید متوجه نمی‌شوید که چقدر شیرین است و چقدر بیهوده هر روز مقدار زیادی کالری وارد بدن خود می‌کنید.

۸. مهربانی را تمرین کنید

هر روز یک کار انجام دهید که مهربانی خود را به دیگران ثابت کنید. لازم نیست کار خارق‌العاده‌ای کنید. یک تماس تلفنی هم برای نشان دادن محبتتان کافی است.

۹. قبل از تمام شدن، بخرید

همیشه قبل از اینکه چیزی تمام شود، آن را بخرید و جایگزین کنید؛ مثلا شامپو، دستمال توالت و… ممکن است گاهی اوقات در شرایطی گیر بیافتید که امکان خرید پیدا نکنید و به این چیز‌ها نیاز داشته باشید.

۱۰. هر ماه کتاب بخوانید

۳۰ عادت کوچک که تاثیر بزرگی بر زندگی روزمره‌ی شما دارند

سعی کنید حداقل ماهی یک کتاب بخوانید. اگر وقت کافی دارید هر هفته یک کتاب بخوانید. کتاب خواندن یک تفریح جذاب است؛ آن را از دست ندهید.

۱۱. غذای سالم بخورید

به خوردن غذای سالم عادت کنید. با خوردن غذای سالم هم سلامت جسمی و روحی شما تضمین می‌شود هم زیباتر می‌شوید.

۱۲. برنامه‌ی غذایی داشته باشید

اگر همیشه از قبل مشخص کنید که می‌خواهید در طول هفته چه بپزید، هیچ موقع سردرگم نمی‌شوید و مقدار زیادی در هزینه‌های زندگی صرفه‌جویی می‌کنید. با این روش، همیشه مواد غذایی لازم را در دسترس دارید.

۱۳. دندان‌های خود را مسواک بزنید

مسواک زدن دندان فقط برای زیبایی لبخند شما نیست. مرتب مسواک بزنید تا دندان‌های سالمی داشته باشید و بیماری‌های دهان و دندان سراغتان نیاید. بوی خوب دهان، داشتن لبخند زیبا و کاهش هزینه‌های درمانی، از مزیت‌های عادت به مسواک زدن است.

۱۴. از پله بالا بروید

هر زمان که مقدور است سعی کنید به‌جای استفاده از آسانسور از پله بالا بروید. البته این برای افرادی است که زانو‌های سالمی داشته باشند. اگر مشکل زانو دارید، پله برای شما اصلا مناسب نیست.

۱۵. به بازیافت اهمیت بدهید

تمام زباله‌های بازیافتی را نگه دارید و به‌جای مناسب برای بازیافت بسپارید. بطری‌ها، ظرف‌های شیشه‌ای و پلاستیکی سس و لبنیات و… را در جایی نگه دارید و از سایر زباله‌ها جدا کنید.

۱۶. قبل از خواب ظرف‌ها را بشویید

شب قبل از خواب چند دقیقه وقت بگذارید و ظرف‌ها را بشویید. وقتی ظرف‌ها را می‌شویید، صبح یک سینک تمیز دارید و ظرف‌هایتان آماده‌ی استفاده هستند. صبح را به کار‌های شخصی جذاب مثلا نرمش اختصاص بدهید.

۱۷. بهداشت را رعایت کنید

بیشتر مشکلات ما در طول زندگی به بهداشت بستگی دارد و بهترین عادت‌ها، عادت‌هایی هستند که به بهداشت ارتباط دارند. مسواک زدن، دوش گرفتن روزانه، شستن منظم لباس‌ها و… را جدی بگیرید. رعایت بهداشت غیر از اینکه باعث حفظ سلامت شما می‌شود، شما را جذاب‌تر و دلنشین‌تر می‌کند.

۱۸. کمی کمتر از همیشه غذا بخورید

لازم نیست همیشه تا جایی که کاملا سیر شوید، غذا بخورید. ظرف‌های کوچک‌تر بردارید تا کمتر غذا بخورید. برای چیز‌هایی مثل بستنی و دسرها، ظرف‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید. یک تکه کمتر پیتزا بخورید. با این عادت، اگر همه شرایط زندگی شما ثابت بماند، در مدت طولانی، کاهش وزن قابل‌توجهی را تجربه می‌کنید.

۱۹. از نخ دندان استفاده کنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند مسواک زدن کافی است و از نخ دندان استفاده نمی‌کنند؛ اما نخ دندان هم به‌اندازه‌ی مسواک اهمیت دارد اگر مهم‌تر نباشد. وقتی به نخ دندان عادت کنید، زمانی که از آن استفاده نکنید از مقدار جرمی که روی دندان باقی می‌ماند، متعجب می‌شوید.

۲۰. خوب بخوابید

خواب خوب و باکیفیت، سلامت جسم و روان شما را تضمین می‌کند. اگر اختلال خواب دارید آن را درمان کنید تا جسمی سالم‌تر داشته باشید.

۲۱. هر روز عینک آفتابی بزنید

هر روز کرم مرطوب‌کننده که خاصیت ضدآفتاب داشته باشد بزنید. تابش آفتاب روی پوست می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پوستی و آفتاب‌سوختگی شود.

۲۲. پس‌انداز را یاد بگیرید

بسیاری از افراد به‌خاطر اینکه بیشتر از نیاز خود خرج می‌کنند، دچار مشکلات مالی می‌شوند. پس‌انداز کردن یا یاد بگیرید و سعی کنید هر ماه بیشتر از نیاز‌های ضروری خود خرج نکنید.

۲۳. ورزش کنید و غذای سالم بخورید، برای افزایش وزن!

۳۰ عادت کوچک که تاثیر بزرگی بر زندگی روزمره‌ی شما دارند

ورزش کردن و غذای سالم خوردن، فقط برای کاهش وزن نیستید. اگر شما بیش‌ازحد لاغر هستید، با این عادت می‌توانید وزن بگیرید. ورزش کردن و غذای سالم باعث می‌شود که اندامی متناسب داشته باشید؛ چه الان لاغر باشید چه دارای اضافه‌وزن.

۲۴. مثبت باشید

مثبت بودن چه برای خودتان چه برای دیگران، بسیار مفید است. برای مثبت بودن لازم نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. همین که با یک جمله‌ی ساده از دیگران تعریف کنید، حس خوبی به خودتان و دیگران می‌دهد.

۲۵. شکر کمتری مصرف کنید یا آن را جایگزین کنید

مقدار شکری که ما روزانه مصرف می‌کنیم معمولا بسیار زیاد و مخرب است. سعی کنید تا جایی که می‌توانید مصرف شکر را قطع کنید. بستنی را با خوراکی‌هایی مثل ماست یا میوه جایگزین کنید.

۲۶. برنامه‌ی دقیقی برای خواب داشته باشید

هر روز در ساعت مشخصی بخوابید و در ساعت مشخصی بیدار شوید. حتی روز‌های آخر هفته هم به این برنامه پایبند باشید. با عادت کردن به این ساعت، به‌موقع خوابتان می‌رود و به‌موقع بدون نیاز به زنگ گوشی، بیدار می‌شوید.

۲۷. برای هر چیزی بودجه‌ای در نظر بگیرید

۳۰ عادت کوچک که تاثیر بزرگی بر زندگی روزمره‌ی شما دارند

وقتی درآمد خود را دریافت می‌کنید، متناسب با هر کار، بودجه‌ای کنار بگذارید و تا ماه بعد، آن را تغییر ندهید. این بهترین روش برای صرفه‌جویی است.

۲۸. هر روز حداقل یک کار مفید انجام دهید

بعضی از روز‌ها تنبلی می‌کنیم و دوست نداریم کاری انجام دهیم. حتی در این روز‌ها هم سعی کنید یک کار مفید انجام دهید حتی اگر بسیار کوچک مثلا تمیز کردن اتاق فقط برای مدت ۵ دقیقه باشد. البته فراموش نکنید که استراحت کردن به معنای نداشتن بهره‌وری نیست. همه‌ی ما نیاز داریم که گاهی اوقات هیچ‌کاری انجام ندهیم.

۲۹. تخت خود را صبح‌ها مرتب کنید

مرتب کردن تخت چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، ولی باعث می‌شود که ظاهر اتاق شما منظم شود و این نظم و ترتیب، به ذهن شما نظم می‌دهد.

۳۰. هر کاری را همین الان شروع کنید

یاد بگیرید که هیچ کاری را به بعدا موکول نکنید. شما فقط زمان حال را در اختیار دارید و حالا، بهترین زمان برای انجام هر کار است.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار