طرز تهیه آش سماق اصفهانی
کد خبر: ۲۴۷۱۰۶
تاریخ انتشار: 2022 June 07    -    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
آش سماق بیشتر در شهر‌هایی مانند اصفهان تهیه می‌شود که بسیار خوشمزه است. در ادامه با طرز تهیه آش سماق اصفهانی آشنا می‌شوید. اگر شما هم از طرفداران آش هستید این آش متفاوت را که امتحان کنید.

زوج های مشهوری که بعد از جدایی دوست صمیمی یکدیگر شدند«تابناک با تو» - آش سماق بیشتر در شهر‌هایی مانند اصفهان تهیه می‌شود که بسیار خوشمزه است. در ادامه با طرز تهیه آش سماق اصفهانی آشنا می‌شوید. اگر شما هم از طرفداران آش هستید این آش متفاوت را که امتحان کنید.

طرز تهیه آش سماق اصفهانی

مواد لازم

آش سماق از غذا‌های اصفهان است. برای تهیه آش سماق به مواد زیر نیاز دارید:

برنج خرد شده یا همان نیم دانه: ۲۰۰ گرم

سماق خشک: نیم کیلو

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

سبزی آش‌: یک کیلو

پیاز: دو عدد

نمک و فلفل و زردچوبه و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه آش سماق اصفهانی

قبل از هرکاری ابتدا سماق را در آب قرار دهید. برنج را در مقدار کمی آب بجوشانید. سبزی را کاملا پاک کرده و بشویید و سپس خرد کنید.

وقتی برنج پخته شد، سبزی را درون آن بریزید. البته می‌توانید جای برنج از آرد سفید هم استفاده کنید.

گوشت چرخ کرده را با نمک، فلفل و زردچوبه خوب مخلوط کنید. گوشت را به صورت قلقلی‌های کوچک و به اندازه یک گردو در بیاورید. آن‌ها را در روغن سرخ کنید. سپس آن‌ها را در آش بریزید تا کوفته قلقلی‌ها خوب بپزند.

در مرحله بعد سماق کوبیده نشده را که تمیز کرده و در آب حداقل یک ساعت خیسانده بودید، از صافی پارچه‌ای رد کنید و فشار دهید تا آب قرمز سماق گرفته شود.

آب سماق را در آش بریزید. پیاز داغ هم به آن اضافه کنید و میزان نمک آش را به دلخواه خود امتحان کنید. اجازه دهید تا آش خوب جا بیفتد.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار