نشانه‌های کمبود ویتامین ب ۱۲ روی صورت
کد خبر: ۲۴۷۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 07    -    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
بسیاری از افراد تا زمانی که بدنشان دچار کمبود شدید ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص شود و با بروز علائمی این کمبود را نشان دهد، مقدار کمی از این مواد مغذی را دریافت می‌کنند. این علائم می‌توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند و بسیاری از آن‌ها روی صورتتان بروز پیدا می‌کنند. ب ۱۲ برای ساخت دی ان‌ای و گلبول‌های قرمز بسیار حیاتی است.

علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ که روی صورتتان ظاهر می‌شود

علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ که روی صورتتان ظاهر می‌شود«تابناک با تو» - بسیاری از افراد تا زمانی که بدنشان دچار کمبود شدید ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص شود و با بروز علائمی این کمبود را نشان دهد، مقدار کمی از این مواد مغذی را دریافت می‌کنند. این علائم می‌توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند و بسیاری از آن‌ها روی صورتتان بروز پیدا می‌کنند.

ب ۱۲ برای ساخت دی ان‌ای و گلبول‌های قرمز بسیار حیاتی است و به حمایت از سیستم عصبی کمک می‌کند. بدن انسان قادر به تولید این ویتامین نیست، درنتیجه لازم است این ماده مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

ویتامین ب ۱۲ همچنین یک ماده مغذی ضروری است که به حفظ عملکرد درست بدن کمک می‌کند و زمانی که بدنتان با کمبود این ویتامین مواجه شود ممکن است شاهد برخی تغییرات غیرعادی باشید.

علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ که روی صورتتان ظاهر می‌شود

علائم کمبود ویتامین B۱۲ شامل خستگی، بدخلقی و مشکلات عصبی است. از دیگر علائم اولیه که نشان می‌دهد بدنتان با کمبود این ویتامین ضروری دست و پنجه نرم می‌کند می‌توان به سوزن سوزن شدن دست و پاها، مشکل در راه رفتن یا ضربان قلب سریع اشاره کرد.

تغییراتی که در صورتتان مشاهده می‌کنید نیز از شاخص‌های کلیدی کمبود ویتامین ب ۱۲ هستند. داشتن پوست نرم و درخشان نماد سلامت است. پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است و نقشی حیاتی در محافظت از اندام‌های داخلی در برابر محیط خارجی دارد.

علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ که روی صورتتان ظاهر می‌شود

پوست تیره و کدر

افرادی که پوستی براق، سالم و درخشان دارند، از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند. برعکس، افرادی که پوستی کدر دارند اغلب از غذا‌های مناسب تغذیه نمی‌کنند و ممکن است از کمبود ویتامین‌ها رنج ببرند.

تیرگی پوست یا هایپرپیگمنتیشن یکی از علائمی است که در صورت بروز پیدا می‌کند و نشانه‌ای هشداردهنده از سطح پایین ویتامین B۱۲ در بدن است. کمبود این ویتامین می‌تواند باعث بروز مشکلات رنگدانه‌ای شود که در نهایت منجر به لکه شدن پوست می‌شود.

سبک زندگی پراسترس نیز می‌تواند به مشکلات پوستی نظیر هایپرپیگمنتیشن منجر شود. نخوردن سبزیجات و میوه‌های تازه به اندازه کافی می‌تواند پوست شما را کدر و تیره کند.

علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ که روی صورتتان ظاهر می‌شود

صورت رنگ پریده یا زرد

کمبود ویتامین ب ۱۲ همچنین می‌تواند منجر به بیماری یرقان شود که باعث می‌شود پوست و سفیدی چشمتان رنگ زرد به خود بگیرد. یرقان زمانی ایجاد می‌شود که بدن فرد قادر به تولید گلبول‌های قرمز کافی نباشد. گلبول‌های قرمز خون که زیر پوست در گردش هستند، باعث رنگ طبیعی پوست می‌شوند. بدون تعداد کافی از این سلول ها، پوست ممکن است رنگ پریده به نظر برسد.

علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ که روی صورتتان ظاهر می‌شود

B۱۲ به‌طور طبیعی در غذا‌هایی که از حیوانات تهیه می‌شود، ازجمله ماهی، گوشت، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی وجود دارد. کسانی که از رژیم غذایی گیاهخواری یا وگان پیروی می‌کنند می‌توانند این ماده مغذی را از مخمر‌های مغذی غنی شده و یا مکمل‌ها دریافت کنند.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
4
با این وضعیت گرون شدن همه ی مواد غذایی میخای کمبود ویتامین نداشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار