راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت
کد خبر: ۲۴۶۹۱۸
تاریخ انتشار: 2022 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
داشتن اندکی موی صورت برای خانم‌ها امری طبیعی و رایج است. اما در برخی موارد ممکن است مو‌های ضخیم و تیره رنگی هم روی صورت تان باشد که تقریباً هر روز مجبور به برداشتن شان با موچین باشید. به این مسأله‌ی ناخوشایند، هیرسوتیم (Hirsutism) یا مَردمویی گفته می‌شود و اغلب به دلیل برهم خوردن تعادل هورمونی بدن رخ می‌دهد.

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت«تابناک با تو» - داشتن اندکی موی صورت برای خانم‌ها امری طبیعی و رایج است. اما در برخی موارد ممکن است مو‌های ضخیم و تیره رنگی هم روی صورت تان باشد که تقریباً هر روز مجبور به برداشتن شان با موچین باشید. به این مسأله‌ی ناخوشایند، هیرسوتیم (Hirsutism) یا مَردمویی گفته می‌شود و اغلب به دلیل برهم خوردن تعادل هورمونی بدن رخ می‌دهد. گرچه وکس و لیزر می‌توانند به خلاص شدن از مو‌های زائد کمک کنند، اما روش‌های طبیعی هم برای کاهش این مو‌ها وجود دارد که شاید به همان اندازه مؤثر باشند.

در ادامه راهکار‌هایی طبیعی برای کاهش رشد مو‌های زائد صورت به شما یاد خواهیم داد.

۱- چای نعناع فلفلی بنوشید

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

چای نعناع فلفلی عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد و علاوه بر آرام کردن اعصاب، می‌تواند میزان هورمون‌های مردانه‌ای که درون خون تان وجود دارد را کاهش دهد. از آنجایی که هورمون‌های مردانه عامل رشد مو‌های زائد صورت هستند، کاهش سطح آن‌ها ممکن است به کاهش رشد این مو‌ها هم کمک کند. تحقیقات نشان داده نوشیدن ۲ فنجان چای نعناع فلفلی در روز می‌تواند رشد مو‌های زائد صورت را کاهش دهد.

۲- عصاره‌ی اسطوخودوس و درخت چای را امتحان کنید

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

از عصاره‌های گیاهی قرن‌ها برای مراقبت از پوست و زیبایی استفاده شده و برخی از آن‌ها می‌توانند در جلوگیری از رویش مو‌های زائد بسیار مؤثر باشند. تحقیقات نشان داده زدن عصاره‌های اسطوخودوس و درخت چای به قسمت مورد نظر می‌تواند رشد مو‌های زائد را کاهش دهد.

۲- سعی کنید چربی‌های ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

آن شیرینی‌ای که همیشه از قنادی مورد علاقه تان می‌خرید شاید سر حال تان آورد و شیرینی‌دوستی تان را ارضا کند، اما احتمالاً مانند اغلب شیرینی‌های غیرخانگی حاوی چربی‌های ترانس است. چربی‌های ترانس علاوه بر افزایش سطح کلسترول و بالا بردن خطر ابتلا به بیماری قلبی، ممکن است باعث رشد مو‌های زائد هم شوند. حذف چربی‌های ترانس از رژیم غذایی خود تصمیمی است که بدن تان حتماً بابت آن از شما ممنون خواهد بود.

۴- ورزش کنید

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

داشتن تحرک یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید برای سلامت کلی خود انجام دهید و اختصاص دادن حدود ۳۰ دقیقه از روز خود به انجام یک ورزش شدت متوسط به شما کمک می‌کند هم وزن خود را کنترل کنید و هم جلوی رشد مو‌های زائد صورت تان را بگیرید. از آنجایی که داشتن اضافه وزن در رشد مو‌های زائد نقش دارد، با کم کردن تنها ۵ درصد از وزن خود می‌توانید تعادل را به هورمون‌های خود بازگردانید و مو‌های زائد صورت تان را هم کم کنید. اما حواس تان باشد ورزشی مثل ورزش‌های هوازی نکنید که سطح هورمون تستوسترون بدن تان را بالا ببرد و از انجام ورزش‌های شدت بالا مثل وزنه زدن خودداری کنید.

۵- به طب سوزنی فکر کنید

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

طب سوزنی روش بسیار خوبی برای آرامش گرفتن و رفع فشار‌های عصبی است و علاوه بر اینکه سر حال تان می‌کند، می‌تواند به کاهش مو‌های زائد صورت هم کمک کند. تحقیقات نشان داده طب سوزنی می‌تواند تراکم و طول مو‌های زائد را کاهش دهد و سطح هورمون‌های مردانه را پایین آورد.

۶- به قدر کافی آب بنوشید

راهکارهایی طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت

حفظ رطوبت بدن به طور قطع برای سلامت و زیبایی تان ضروری است. نوشیدن به اندازه‌ی آب سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد، کمک می‌کند پوست مدت طولانی تری جوان بماند و فواید زیاد دیگری هم برای سلامت دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از رشد مو‌های زائد صورت است. نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب تصفیه شده در روز می‌تواند به بهبود این مشکل کمک کند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار