پدیکور پا را با این روش‌ها خودتان انجام دهید
کد خبر: ۲۴۶۷۵۷
تاریخ انتشار: 2022 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
خیس کردن پا‌ها در آب گرم، در دریا یا ماساژ خوب پا، آرامش بخش هستند. همچنین یکی از ناخوشایندترین احساسات، رشد ناخن در داخل انگشت پا است. علاوه بر این، پینه و پوست خشن می‌تواند آزاردهنده و حتی دردناک باشد.

سلبریتی های مشهوری که از نوادگان شخصیت های بزرگ تاریخی هستند«تابناک با تو» - خیس کردن پا‌ها در آب گرم، در دریا یا ماساژ خوب پا، آرامش بخش هستند. همچنین یکی از ناخوشایندترین احساسات، رشد ناخن در داخل انگشت پا است. علاوه بر این، پینه و پوست خشن می‌تواند آزاردهنده و حتی دردناک باشد.

پدیکور پا را با این روش‌ها خودتان انجام دهید

به این دلایل، ایده خوبی است که برنامه‌های منظمی برای مراقبت از پا‌های خود ایجاد کنید. آن‌ها از یک طرف به شما کمک می‌کنند تا استراحت و آرامش داشته باشید و از طرف دیگر به شما در مراقبت از سلامت پا کمک می‌کنند.

پا‌های شما وزن بدن شما را تحمل می‌کند. آیا می‌دانستید که آن‌ها ۲۶ استخوان، ۳۲ مفصل، ۱۹ ماهیچه و بیش از ۱۰۰ رباط و تاندون دارند؟

با این حال، پا‌ها می‌توانند با تحمل وزن کل بدن، در معرض بی‌توجهی و رنج بردن از کفش نامناسب به دلیل مد روز، شرایط و آسیب‌های زیادی را ایجاد کنند. در واقع، ما اغلب از ارزش آن‌ها آگاه نیستیم. به همین دلیل مراقبت از آن‌ها و اختصاص زمان به مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است.

مراحل داشتن ماساژ آبگرم پا در خانه

همیشه نمی‌توان برای انجام پدیکور به یک متخصص زیبایی حرفه‌ای مراجعه کرد، چه به دلیل زمان و چه به دلیل پول. با این حال، این پیش نیاز برای پا‌های زیبا و آراسته نیست. در واقع این کار در خانه هم قابل انجام است.

حمام پا باعث تحریک گردش خون و کاهش خطر عفونت‌های باکتریایی می‌شود. به همین دلیل، اسپا پا در خانه یک روال بسیار مفید است. مانند هر آبگرمی، آبگرمی که در خانه انجام می‌دهیم باید چندین ایستگاه یا لحظات مراقبت و آرامش داشته باشد. در اینجا چند مورد ضروری وجود دارد.

قبل از شروع آبگرم در خانه، باید پا‌های خود را آماده کنید. یعنی اگر روی ناخن‌هایتان لاک دارید باید آن را پاک کنید.

همچنین می‌توانید قبل از شروع فرآیند ناخن‌های خود را کوتاه کنید. اگر مایع نرم‌کننده پینه یا نرم‌کننده کوتیکول دارید، باید دستورالعمل‌ها را بخوانید، زیرا برای تأثیر بیشتر باید چند دقیقه قبل از خیساندن آن‌ها در آب، آن‌ها را روی پاهایتان بگذارید.

پدیکور پا را با این روش‌ها خودتان انجام دهید

پا‌های خود را گرم کنید

این بهترین بخش از فرآیند است. یک لگن را با آب گرم پر کنید که بتوانید پا‌های خود را در آن فرو کنید. فقط از سطلی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد که هر دو پا را در خود جای دهد.

می‌توانید مقداری اسانس یا عطری که به نظرتان آرامش بخش است اضافه کنید. به همین ترتیب، مقداری نمک حمام برای کاهش التهاب و افزودن عطر خوب به آب ایده آل خواهد بود.

خودتان پدیکور انجام دهید

این بخش از فرآیند ضروری‌ترین است، اما همیشه خوشایندترین نیست. با این حال، پس از از بین بردن زبری اضافی و داشتن پا‌های نرم، متوجه خواهید شد که آن‌ها احساس بسیار بهتری دارند. در این مرحله همچنین لازم است کوتیکول(کوتیکول پوستی شفاف و سخت است که در محل رویش ناخن های دست و پا قرار دارد.) را پایین بیاورید، داخل ناخن‌ها را تمیز کرده و سوهان بزنید. همچنین زمان پاک کردن پینه‌ها و مناطقی که پوست سفت شده، فرا رسیده است.

لایه‌برداری انجام دهید

ابتدا می‌توانید از کرم اسکراب مخصوص پا استفاده کنید. با این حال، اگر ترجیح می‌دهید خودتان اسکراب درست کنید، انجام این کار نیز بسیار آسان است.

می‌توانید با شکر و روغن بادام یا کرم بدن درست کنید. همچنین می‌توانید با روغن زیتون و نمک یک ماده بسیار موثر درست کنید.

خودتان را با روغن ماساژ دهید

در هر اسپا باید یک ماساژ خوب وجود داشته باشد. این لحظه‌ای است که می‌توانید یک لذت عالی به خود بدهید.

سعی کنید مچ پا را بچرخانید و کف پا را ماساژ دهید. برای لذت بخشیدن به ماساژ و آبرسانی همزمان اپیدرم، می‌توانید از روغن نباتی پرتقال، بادام یا انگور استفاده کنید.

ناخن‌های خود را هر طور که دوست دارید تمیز کنید

از آنجایی که از چندین محصول روغنی استفاده کرده‌اید، بهترین کار این است که یک تکه پنبه بردارید و آن را با الکل بمالید تا روغن اضافی ناخن‌ها پاک شود.

اگر انگشتان دستتان خیلی به هم نزدیک هستند و لاک ناخن به دلیل برخورد با هم خراب شده است، می‌توانید برای این کار از جداکننده انگشت پا استفاده کنید. با این حال، اگر یکی ندارید، به سادگی مقداری دستمال توالت را جمع کنید و آن را بین انگشتان پا به صورت زیگزاگ بکشید.

برای اینکه اسپای پای خانگی شما احساس آرامشی واقعی داشته باشد، ایجاد فضای مناسب ضروری است. سعی کنید لباس راحتی بپوشید و در مکانی باشید که برای شما خوشایند باشد. همچنین می‌توانید شمع روشن کنید و موسیقی آرامش بخش پخش کنید. از طرف دیگر، بهتر است قبل از اینکه پا‌های خود را در آب قرار دهید، هر چیزی را که نیاز دارید آماده کنید و در دسترس داشته باشید.

سلامت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار