پیروزی جانی دپ و جریمه میلیون دلاری بازیگر معروف در دادگاه
کد خبر: ۲۴۶۶۵۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
این حکم به نفع جانی دپ افکار عمومی را به طور کامل به نفع او برخواهد گرداند و شاید شاهد بازگشت دپ در آینده نزدیک به آثار مهم سینما هم باشیم. تمام اعضای هئیت منصفه به صورت متفق القول اعلام کردن تمامی اتهام‌های که امبر هرد به جانی دپ در نشریه واشینگتن پست زده است دروغ و غلط هستند.

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد«تابناک با تو» - این حکم به نفع جانی دپ افکار عمومی را به طور کامل به نفع او برخواهد گرداند و شاید شاهد بازگشت دپ در آینده نزدیک به آثار مهم سینما هم باشیم.

تمام اعضای هئیت منصفه به صورت متفق القول اعلام کردن تمامی اتهام‌های که امبر هرد به جانی دپ در نشریه واشینگتن پست زده است دروغ و غلط هستند.

 در حکم صادر شده امبر هرد محکوم به پرداخت دو خسارت ۱۰ و ۵ میلیون دلاری شده است و این جانی دپ بوده است که قربانی خشونت خانگی شده است.

هیئت منصفه دادگاه جانی دپ علیه امبر هرد که شامل پنج مرد و دو زن بودند به نفع جانی دپ رای دادند.

آن‌ها در هر سه مورد شکایت تیم دپ، او را به حق دانستند و ۱۵ میلیون دلار غرامت را برای او تعیین کردند و با این حکم تایید کردند که امبر هرد با نوشتن مقاله در وانشگتن پست عملا سبب رفتن آبروی جانی دپ شده است و ادعا‌هایی که در این مقاله کرده واقعیت ندارد.

اما تصمیم عجیب اینکه در یک مورد از شکایت متقابل امبر هرد هم هیئت مصفه به درستی ادعای هرد رای دادند و تیم حقوقی دپ را هم به پرداخت غرامت ۲ میلیون دلاری محکوم کردند.

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

با این حال دقایقی پیش، جانی دپ در صفحه‌ی اینستاگرام‌اش، متنی دو صفحه‌ای خطاب به طرف‌داران‌اش منتشر کرده است. جانی دپ با انتشار بیانیه این حکم را جشن گرفت و نوشت:

شش سال پیش زندگی من، بچه هایم؛ و افراد نزدیک به من برای همیشه در یک چشم به هم زدن تغییر کرد؛ و حالا شش سال بعد این هیئت منصفه زندگی من را به من برگرداند.»

در سوی مقابل امبر هرد در بیانیه‌ای گفت: «من فراتر از آنچه کلمات اجازه بدهد ناامید هستم. قلبم از این شکسته که با وجود کوهی از مدارک، همچنان نیروی کافی برای ایستادن در مقابل قدرت و نفوذ نابرابر همسر سابق من وجود ندارد.»

هرد در بیانیه خود گفته: «من حتی بیش از این ناراحتم که این حکم برای سایر زنان چه معنایی دارد. این یک عقب گرد است. من ناراحتم که این پرونده را باختم. اما ناراحت‌تر هستم که احساس می‌کنم حقی که به عنوان یک آمریکایی داشتم را از دست دادم: اینکه با آزادی و راحتی بتوانم حرف بزنم.»

با این حکم و حمایت‌هایی که در این مدت از جانی دپ شده، به نظر می‌آید که دپ به آن چیزی که از این دادگاه میخواسته رسیده، هرچند شکایت او برای ۵۰ میلیون دلار بود و بسیار کمتر از این مبلغ به او رسیده، اما این حکم به نفع او، افکار عمومی را به طور کامل به نفع او برخواهد گرداند و شاید شاهد بازگشت دپ در آینده نزدیک به آثار مهم سینما هم باشیم.

 

مروری بر کل ماجرا

جانی دپ، هنرپیشه آمریکایی این روز‌ها در دادگاه حاضر شده بود تا در پرونده اعاده حیثیت خود علیه امبر هرد شهادت دهد و اخیرا امبر هم در این دادگاه سخنرانی کرده است. دپ با ارائه شواهد به دادگاه گفت شش سال است به خاطر اعمال هرد آزار دیده. وی اضافه کرد که زندگی حرفه‌ای او به همین دلیل نابود شده است.

ستاره دزدان دریایی کارائیب گفت: «هدف من حقیقت است، چون این مسئله که تمام کسانی که در طی این سال‌ها مرا شناخته‌اند فکر کنند من یک شارلاتانم، مرا می‌کشد.»

در پاسخ‌های بلند و پر پیچ و خم، جانی دپ حمله به امبر هرد را به طور کامل رد کرد و پیام‌های ناشایستی که برای او فرستاده بود (که بعضی از ادعا‌های هرد بر اساس این پیام‌هاست.) را به نحوه صحبت کردن Hunter S. Thompson، دوستش و نویسنده مشهور آمریکایی مربوط دانست.

دپ مدعی است که هرد، از سال ۲۰۱۵ که با هم ازدواج کردند، از همسری مهربان به زنی که مدام به او بد و بیراه می‌گفت و حمله می‌کرد، تغییر کرد. همین سبب شد او خیلی وقت‌ها در اتاق‌های دیگر، مثل دستشویی خودش را حبس کند تا از دست هرد در امان باشد.

پرونده اعاده حیثیت در چه رابطه‌ای است؟

پرونده حول محور آپ-اد واشینگتن پست در سال ۲۰۱۸ است. در آن امبر هرد خودش را چهره‌ای سرشناس که مورد خشونت خانگی قرار گرفته است معرفی می‌کند. در این مقاله مستقیماً به جانی دپ اشاره نشده، اما او مدعی است که این نوشته او را متهم می‌کند. چرا که به اتهاماتی اشاره دارد که هرد توسط آن‌ها تلاش داشت علیه دپ حکم ممنوعیت بگیرد.

از ابتدا مشخص شد که این دادگاه بسیار تلخ خواهد بود. وکیل امبر هرد در جایی گفت این دادگاه شبیه سریالی آبکی پر از افترا و تهمت خواهد بود.

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

طرف هرد هفته دیگر در این دادگاه شش ماهه شنیده خواهد شد. تا اینجای کار تنها طرف شاکی، دپ، دفاع کرده‌اند. هرد و وکلایش ادعا می‌کنند به خاطر اینکه جانی دپ در طول این رابطه تحت تاثیر مواد مخدر بود صلاحیت شهادت دادن ندارد. آن‌ها همچنین اعتقاد دارند که طبق متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا و آزادی بیان، امبر هرد حق داشت خودش را طوری که می‌خواست معرفی کند.

در دادگاه عنوان شد که دپ در کودکی مورد خشونت واقع می‌شد. دوستان او نیز روی شخصیت او شهادت‌های مثبت دادند. دستیار سابق هرد نیز جز شاهدان بود. او شهادت داد که هیچ وقت آزاری از سمت دپ ندید، اما هرد دفعات زیادی سر او فریاد کشید و زمانی که از هرد خواست به حقوقش بیافزاید، این مدل آمریکا به صورتش تف کرد.

لارل اندرسون، مشاور زناشویی، که این زوج را سال ۲۰۱۵ دیده بود اذعان داشت که هر دو سمت به یکدیگر آزار می‌رساندند. اما تمامی شواهد مبنی بر آزار توسط مشاور زناشویی دیگر به نام دیوید کیپل که با آن‌ها ملاقات داشت، رد شد.

اما این زوج که زمانی در کنار یکدیگر شاد بودند، چگونه به این نقطه رسیدند؟ بیاید نگاهی داشته باشیم به گذشته پرماجرای دپ و هرد.

۲۰۰۹، جانی دپ و امبر هرد سر فیلمبرداری The Rum Diary با هم ملاقات می‌کنند

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

دپ و هرد در فیلم The Rum Diary آشنا شدند. این فیلم سینمایی بر اساس کتابی با همین نام نوشته Hunter S. Thompson است. این فیلم که در آن کاراکتر‌های جانی دپ و امبر هرد وارد رابطه‌ای عاطفی می‌شوند، در گیشه عملکرد ناامید کننده‌ای داشت.

۲۰۱۲، جانی دپ و امبر هرد وارد رابطه می‌شوند

بعد از جدایی جانی دپ از پارتنرش، خواننده، بازیگر و مدل فرانسوی به نام ونسا پارادی، (پس از ۱۴ سال زندگی مشترک و دو فرزند)، هرد و دپ وارد رابطه می‌شوند. در دادگاه اینطور عنوان شد که رابطه آن‌ها در اواخر سال ۲۰۱۱ و اوایل ۲۰۱۲ شکل گرفت.

۲۰۱۳، زمانی که هرد ادعا می‌کند برای اولین بار مورد آزار جسمی قرار گرفت

در سال ۲۰۱۳ این زوج با یکدیگر دعوا می‌کنند که هرد مدعی است در همین دعوا دپ برای اولین بار او را می‌زند. بر اساس گفته‌های هرد این اتفاق زمانی افتاد که هرد خالکوبی جانی دپ تحت عنوان «Wino Forever» را مسخره کرد. این خالکوبی در گذشته «Winona Forever» بود. یادگاری از رابطه دپ با وینونا رایدر، بازیگر آمریکایی.

دپ این ادعا را رد کرد: «هرگز همچین اتفاقی نیفتاد. چرا باید به خاطر اینکه کسی خالکوبی روی بدنم را مسخره کرده انقدر خشمگین شوم؟ این ادعا هرگز با عقلم جور در نمی‌آمد.»

۲۰۱۴، جانی دپ و امبر هرد نامزد می‌کنند

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

حلقه نامزدی امبر هرد

پاپاراتزی‌ها امبر هرد را بیرون از خانه‌اش با حلقه نامزدی دیدند. این مسئله سوالاتی راجع به نوع رابطه دپ و هرد مطرح کرد. جانی دپ پس از مدتی در مصاحبه‌ای با دیلی میل رابطه‌اش با هرد را عمومی کرد. او از برنامه‌هایش برای ازدواج و اینکه حلقه‌اش شبیه حلقه دخترهاست گفت: «مشخص است که نامزد هستیم، نه؟ آنچنان بی سر و صدا نبودیم.»

۲۰۱۴، هرد ادعا می‌کند در هواپیمای شخصی آن‌ها آزار جسمی صورت می‌گیرد

هرد مدعی است که دپ در سال ۲۰۱۴ و در هواپیمای شخصی آن‌ها در مسیر بوستن به لس آنجلس او را آزار داده. هرد می‌گوید جانی دپ به دلیل استفاده از الکل و مواد مخدر بدمست بود. دپ این ادعا‌ها را رد کرد. او گفت قبل از پرواز تنها دو قرص همراه با یک گلاس شامپاین خورده بود.

۲۰۱۵، جانی دپ و امبر هرد ازدواج می‌کنند

در مراسمی خصوصی در خانه‌اشان واقع در لس آنجلس این دو بازیگر با یکدیگر ازدواج می‌کنند. ازدواجی که مجله People آن را گزارش می‌کند.

۲۰۱۵، جانی دپ و هرد پس از شکستن قوانین واردات استرالیا ویدیوی عذرخواهی منتشر می‌کنند.

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

پس از سر و صدای زیاد به خاطر ورود سگ‌های این زوج به استرالیا و شکستن قوانین واردات این کشور، هرد و دپ ویدیویی منتشر کردند و در آن ابراز ندامت کردند.

در این ویدیو جدی جانی دپ و امبر هرد پذیرفتند که استرالیا قوانین سختی برای واردات دارد و گفتند که به آن احترام می‌گذارند چرا که برای حفظ اکوسیستم خاص کشور است. هرد اضافه کرد: «ببخشید که مدارک پیستول و بو را به موقع آماده نکردیم، ایمن نگه داشتن استرالیا مهم است.»

۲۰۱۵، جانی دپ مدعی است که انگشتش در دعوایی با امبر هرد قطع می‌شود

دپ مدعی است که در استرالیا بعد از اینکه وکلای او از هرد خواستند تا عهدنامه قبل از ازدواج را امضا کند، هرد خشمگین شد. دپ می‌گوید در این دعوا بخشی از انگشت وسط او قطع شد، چون هرد بطری وودکا را به سمت او پرت کرد. او می‌گوید در آن زمان راجع به این موضوع به کادر درمان دروغ گفت تا از هرد محافظت کند.

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

۲۰۱۶، جدل راجع به مدفوع روی تخت

در دادگاه دپ راجع به آخرین دعوا بین این زوج صحبت کرد. دپ مدعی است هرد مدفوع خود را به طرفی از تختشان که جانی دپ در آن می‌خوابد مالید. جانی دپ می‌گوید هرد اصرار داشت این کار را گردن سگ‌ها بیاندازد.

طبق گفته‌های دپ این جدل چنان اوجی گرفت که هرد به دوستانش زنگ زد و تظاهر کرد که جانی دپ دارد او را کتک می‌زند. خیلی زود پس از این اتفاق هرد تلاش کرد حکم ممنوعیت بگیرد و با زخم‌هایی روی صورتش دیده شد.

دپ در دادگاه شهادت داد که هرد پشت تلفن به دوستانش می‌گفت: «منو نزن جانی!» با اینکه او اصلاً کنار هرد نایستاده بود.

۲۰۱۶، هرد به دلیل آزار درخواست طلاق می‌دهد

در سال ۲۰۱۶ هرد درخواست طلاق خود را اعلام و دلیل آن را آزار فیزیکی عنوان می‌کند. آزار فیزیکی که معمولاً وقتی دپ از الکل و مواد مخدر استفاده می‌کرد رخ می‌داد. هرد واقعه خاصی را عنوان کرد که در آن دپ با پرت کردن تلفن همراه به صورت او، صورتش را کبود کرد. این واقعه توسط پلیس لس آنجلس مورد بررسی قرار گرفته بود و طبق گفته‌های آن‌ها هیچ جرمی اتفاق نیفتاده بود.

سخنگوی جانی دپ گفت هرد در تلاش است قبل از جدایی با ادعای دروغین آزار به معامله مالی موردنظر خود برسد.

۲۰۱۷، توافق ۷ میلیونی طلاق نهایی می‌شود

در ورقه استشهاد در سال ۲۰۱۷، هرد درخواستش برای حکم ممنوعیت و نفقه را پس گرفت. زوج سابق در بیانیه‌ای مشترک عنوان کردند: «رابطه ما بسیار پراحساس و گاهی خطرناک بود،، اما همیشه با عشق با هم بودیم. هیچ کدام از طرفین برای به دست آوردن منفعت مالی تهمت و افترا نزدند. هیچ کدام هرگز قصد نداشتند ضربه فیزیکی یا روحی به هم بزنند.»

هرد ادعا می‌کند که ۷ میلیون دلار به دست آمده را به خیریه بخشید.

۲۰۱۷، طلاق پایان یافت

نزدیک به یک سال پس از درخواست هرد طلاق در سال ۲۰۱۷ قطعی شد. دپ املاکش (از جمله جزیره خصوصی‌اش در باهاما) را نگه داشت و هرد سگ‌هایش را که تلاش کرد غیر قانونی به استرالیا وارد کند.

هر دو طرف قراردادی امضا کردند که طبق آن نمی‌توانند از ازدواج یا پروسه طلاقشان بدگویی کنند.

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

۲۰۱۸، هرد آپ-ادی برای واشینگتن پست می‌نویسد

هرد آپ-ادی برای واشینگتن پست می‌نویسد که به خاطر همین آپ-اد از او شکایت می‌کنند. در این نوشته او راجع به رفتار با کسانی که مورد خشونت خانگی قرار گرفتند می‌نویسد: «من چهره‌ای عمومی که نماینده خشونت خانگی است هستم و خشم فرهنگ ما را وقتی زنی صحبت می‌کند را به خوبی حس کردم.»

۲۰۱۹، جانی دپ اعاده حیثیت ۵۰ میلیون دلاری علیه هرد را آغاز می‌کند

شکایت جانی دپ از هرد که امروز در جریان است در واقع از سال ۲۰۱۹ شروع شد. دپ مدعی است که هرد به دروغ داستان‌سرایی می‌کند تا اذهان عمومی نسبت به خودش را مثبت کند. در این شکایت همینطور عنوان شده که هرد خود یک آزارگر است.

در ادعای متقابل از طرف امبر هرد با این تلاش که شکایت دپ بررسی نشود، هرد زخم‌های روی دستان و پاهایش را وقتی دپ او را روی شیشه شکسته می‌کشید توصیف کرد.

۲۰۲۰، صدای ضبط شده هرد که در آن به حمله کردن به دپ اعتراف می‌کند، رو می‌شود

در ۲۰۲۰ دیلی میل صدا‌های ضبط شده منتشر می‌کند که در آن امبر هرد به زدن جانی دپ اعتراف کرده و این دو راجع به خشونت در رابطه‌شان صحبت می‌کنند.

هرد در این فایل‌ها می‌گوید: «ببخشید که نزدم… که خوب با کف دستم چک نزدم تو صورتت، ولی من داشتم چک می‌زدم، مشت نمی‌زدم. عزیزم، کسی به تو مشت نزده.»

او ادامه می‌دهد: «نمی‌دونم حالت دستم چطوری بود، ولی تو حالت خوبه، من بهت آسیب نزدم، بهت مشت نزدم، داشتم همینجوری می‌زدمت.»

دپ در جواب می‌گوید: «من دیشب اون جا رو ترک کردم. واقعاً به خاطر اینکه دیگه نمی‌تونم حتی با ایده فیزیکی‌تر شدن دعواهامون کنار بیام، اینکه بیشتر فیزیکی با هم درگیر شیم. چون اگه ادامه می‌دادیم خیلی افتضاح می‌شد. عزیزم بهت یه بار گفتم. من دارم از ترس سکته می‌کنم ما شبیه یه صحنه جنایی بشیم.»

هرد پاسخ داد: «نمی‌تونم بهت قول بدم که دیگه فیزیکی برخورد نمی‌کنم. خدایا من گاهی انقدر عصبانی می‌شم که اصلاً کنترلم رو از دست می‌دم.»

جولای تا نوامبر ۲۰۲۰، دپ علیه نیوز بریتانیا

جانی دپ بُرد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

در بریتانیا دادگاهی شکل گرفت که در آن دپ مدعی بود که توسط روزنامه The Sun بدنام شده است. این روزنامه او را به دلیل مسئله‌اش با هرد یک «همسر آزار» (Wife beater) معرفی کرد. دپ از دن ووتن که در The Sun سردبیر است و نیوز بریتانیا شکایت کرد.

در این دادگاه دپ از سمت همسر سابقش شهادت‌های مثبت به دست آورد و ادعا کرد که هرد مدفوعش را روی تختشان گذاشت و همینطور حین ازدواج با جیمز فرانکو و ایلان ماسک به جانی دپ خیانت کرد.

پس از سه هفته قاضی پرونده گفت توصیف ووتن از اتفاقات درست بودند.

نوامبر ۲۰۲۰، جانی دپ از فیلم Fantastic Beasts اخراج می‌شود

دپ در این اسپین آف از سری فیلم‌های هری پاتر نقش ویلن داستان، یعنی گریندل‌والد را بازی می‌کرد. او پس از تصمیم دادگاه علیه او در بریتانیا نقشش را از دست داد و کمپانی برادران وارنر او را اخراج کرد.

این هنرپیشه در بیانیه‌ای در پیج شخصی اینستاگرام خود نوشت: «می‌خواهم همه بدانید که کمپانی برادران وارنر از من خواست تا از نقش گریندل‌والد در Fantastic Beasts استعفا دهم. من به این خواسته احترام گذاشتم و پذیرفتم. دلم می‌خواهد این را بگویم. تصمیم سورئال دادگاه در بریتانیا تلاش من برای رسیدن و گفتن حقیقت را متوقف نمی‌کند. من درخواست استیناف خواهم داد.»

دپ اضافه کرد: «عزم من راسخ می‌ماند و قصد دارم ثابت کنم که این ادعا‌ها علیه من حقیقت ندارند. زندگی شخصی و هنری من به خاطر این لحظات خدشه دار نمی‌شوند.»

درخواست استیناف دپ در انتهای همان ماه رد شد.

آپریل ۲۰۲۲، دادگاه دپ و هرد در ویرجینیا آغاز می‌شود

این دادگاه ما را به امروز می‌رساند، در حالی که دادگاه هنوز در جریال است. چه کسی می‌داند نتیجه چه خواهد بود؟

جانی دپ دادگاه را برد / امبر هرد ۱۵ میلیون دلار جریمه شد

تمام اعضای هئیت منصفه به صورت متفق القول اعلام کردند تمامی اتهام‌های که امبر هرد به جانی دپ در نشریه واشینگتن پست زده است دروغ و غلط هستند.

در حکم صادر شده امبر هرد محکوم به پرداخت دو خسارت ۱۰ و ۵ میلیون دلاری شده است و این جانی دپ بوده است که قربانی خشونت خانگی شده است.

منبع: عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
2
19
ایول
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
3
11
خوشحالم که عدالت هنوز نمرده
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
15
10
عجب زندگی لجنی دارن این سلبریتی‌های غربی
و چقدر بده بیایم تقلید سبک زندگی این دلقک ها رو کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
6
13
حالا این چرتوپرتها بماچه وچه نفعی برای ما داره
Mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
0
2
وات! جیمز فرانکو و ایلان ماسک این وسط چیکار میکنن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
4
5
این زنها خیلی پرو شدن محلشون ندید بابا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار