نکاتی جذاب از نقش فرش در فنگ شویی
کد خبر: ۲۴۶۶۱۴
تاریخ انتشار: 2022 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
در سال‌های اخیر فنگ شویی یک اسم نام آشنا برای افراد بوده است. معنی لغوی این اصطلاح به معنای آب و باد بوده، اما در اصل یک مکتب چینی است که اصول تعریف شده و مشخصی برای چیدمان منازل و فضا‌ها پیشنهاد می‌کند. به‌طور خلاصه فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا انرژی‌های منفی را از زندگیتان دفع کرده و نوع مثبت آن را به خود جذب کنید.

نکاتی جذاب از نقش فرش در فنگ شویی

نکاتی جذاب از نقش فرش در فنگ شویی«تابناک با تو» - در سال‌های اخیر فنگ شویی یک اسم نام آشنا برای افراد بوده است. معنی لغوی این اصطلاح به معنای آب و باد بوده، اما در اصل یک مکتب چینی است که اصول تعریف شده و مشخصی برای چیدمان منازل و فضا‌ها پیشنهاد می‌کند. به‌طور خلاصه فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا انرژی‌های منفی را از زندگیتان دفع کرده و نوع مثبت آن را به خود جذب کنید. برای رسیدن به این امر باید وسایل انرژی را در جای درستشان قرار دهید و اشیایی را که انرژی منفی دارند، از محیط زندگی خود دور کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای فرش در فنگ شویی

یکی از وسایل تاثیرگذار در چیدمان منزل طبق اصول فنگ شویی فرش است. فرش ایرانی در هر چیدمان و سبک دکوراسیونی جایگاه ویژه‌ای دارد. در این بین قرار دادن اشیا در فضا نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

اگر شما نیز از طرفداران این قائده چیدمان انرژی‌زا هستید آشنایی با تمام آیتم‌های مناسب برای منزلتان ضروری است. مطالعه این مطلب برای بررسی نقش فرش در فنگ شویی به شما کمک می‌کند. پس تا انتها همراه ما باشید.


انتخاب فرش متناسب با سبک منزل

مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک فرش مناسب، توجه به سبک دکوراسیون منزل است. دو سبک مدرن و سنتی با اصول فنگ شویی هماهنگ هستند.

انتخاب فرش متناسب با سبک مدرن

در فنگ شویی به دلیل نقش و انرژی اشیا برای افراد ساکن در محیط، آن‌ها غالبا از سبک مدرن پیروی می‌کنند.

سبک مدرن طرفدار سادگی و خلوتی است. این نکته در انتخاب فرشی که با این فضا تناسب داشته باشد هم صادق است. طرح قالی باید ساده و خلوت باشد.

در این سبک فضا را نباید با فرش خفه کنید. بهتر است فرشی را که برای فضای مدرن خود انتخاب می‌کنید کمی از میز وسط بزرگتر بوده یا به اندازه‌ای باشد که پایه‌های مبل روی آن قرار بگیرد.

انتخاب فرش متناسب با سبک سنتی

یکی دیگر از سبک‌هایی که در میان مردم و طرفداران فنگ شویی طرفدار دارد، سنتی است. در این سبک بهتر است تمام اتاق را با فرش پوشش دهید و از پشتی‌های زیبا نیز استفاده کنید.

در این سبک بزرگتر بودن سایز فرش به معنای تعادل بیشتر فضا و راحتی تردد در آن است.


انتخاب رنگ مناسب برای فرش در فنگ شویی

فنگ شویی از پنج عنصر اصلی موجود در طبیعت الهام می‌گیرد که عبارت هستند از آتش، آب، خاک، فلز و چوب. رنگ فرش متناسب با این چیدمان نیز از آن‌ها الهام می‌گیرد. برای بهتر متوجه شدن نقش فرش در فنگ شویی، در ادامه با این عناصر و تاثیرشان بیشتر آشنا می‌شویم.

نکاتی جذاب از نقش فرش در فنگ شویی

 


آتش

در منظر فنگ شویی قسمت جنوبی هر خانه با آتش در ارتباط است و آن را به عنوان منطقه شهرت و اعتبار می‌شناسند. این عنصر شور، انرژی، شهرت و تحول را در افراد افزایش می‌دهد.

رنگ‌های گرم و تند در دل آتش وجود دارند. قرمز، نارنجی و زرد پررنگ از آن‌ها هستند. برای جذب انرژی مناسب اگر فضا‌هایی غیر از سرویس بهداشتی و آشپزخانه، در بخش جنوبی منزل شما هستند، از فرش‌هایی با این رنگ‌ها استفاده کنید.

در فضای نشیمن بخش جنوبی خود دقت کنید که از رنگ قرمز بیش از حد استفاده نکنید. استفاده از عنصر آتش بیش از حد تعادل باعث بروز خشم، هیجانات و درگیری‌های لفظی می‌شود.

آب

قسمت شمالی هر خانه که از دیدگاه فنگ شویی با شغل و حرفه رابطه دارد، با عنصر آب مرتبط است. بزرگترین تاثیر آب بر مسائل مادی است.

رنگ‌های طیف آبی و سیاه که در دل آب وجود دارند، انتخاب مناسبی براش رنگ فرش قسمت‌های شمالی منزل هستند. فرش‌هایی که طرح‌هایی از موج آب دارند نیز می‌توانند به همین میزان موثر باشند.

عنصر چوب می‌تواند آب را تضعیف کند. اگر به جذب بیشترین میزان انرژی از آب اهمیت می‌دهید، برای کم نشدن این اثر از چوب در کنار آن استفاده نکنید.

خاک

دو بخش شمال شرقی و جنوب غربی خانه متعلق به عنصر خاک است. عمکرد ذهن شما را استفاده از خاک در شمال شرقی منزلتان تقویت می‌کند. اگر از خاک در جنوب غربی استفاده کنید نیز روابط عاطفی‌تان بهبود خواهد یافت.

قهوه‌ای کم‌رنگ، کرم، خاکی و زرد کم‌رنگ از رنگ‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها عنصر خاک را در فرش منازل شما تقویت و فعال می‌کند.

چوب

عنصر چوب تعیین کننده نقش فرش در فنگ شویی قسمت شرقی و جنوب شرقی خانه است. استفاده از رنگ‌های برگرفته از چوب در این قسمت‌های خانه سلامت ذهن و جسم را تقویت می‌کنند. همچین می‌تواند ثروت را نیز افزایش دهد.

رنگ سبز در فرش می‌تواند تاثیر چوب را در قسمت‌های شرقی و جنوب شرقی افزایش دهد. هرچه این سبز روشن‌تر باشد تاثیر بالاتری بر فضا می‌گذارد.

فلز

فنگ شویی، غرب و شمال غرب منزل را در ارتباط با عنصر فلز، باروری و خلاقیت کودکان و دیگر افراد می‌داند. تحرک و تمرکز ذهن را نیز این عنصر می‌تواند افزایش دهد. رنگ‌های طوسی، خاکستری، سفید و نقره‌ای در فرش می‌توانند آن را در خانه شما فعال کنند.

 

همچنین قابلیت جذب بالایی از انرژی را نیز عنصر فلز دارد. به‌همین دلیل سعی کنید از رنگ‌های مرتبط با این عنصر در فرش فضا‌هایی مانند آشپزخانه استفاده نکنید. سرویس بهداشتی و آشپزخانه از مکان‌هایی هستند که با عنصر آب تناسب و جذب انرژی بهتری دارند.

 

 نکاتی جذاب از نقش فرش در فنگ شویی

 

سخن نهایی

فنگ شویی هنر تبدیل فضا‌ها به مکان‌هایی سرشار از انرژی مثبت است. شاید پیروی از الگو‌های آن کار سختی به‌نظر برسد، اما این‌طور نیست. تنها لازم است عوامل انرژی منفی زا را از خودتان دور کرده و مبلمان مناسبی برای فضای خود تهیه کنید.

یکی از مواردی که در جذب انرژی درست تاثیر دارد رنگ اشیا در هر قسمت از خانه است. فرش از ضروری‌ترین وسایلی است که شما برای منزلتان با هر سبکی از دکوراسیون تهیه می‌کنید.

اگر آن را با رنگ مناسب و متناسب با فنگ شویی تهیه کنید، به‌راحتی از این مکتب پیروی کرده‌اید. نقش فرش در فنگ شویی مهم است، اما می‌توانید آن را با انتخابی مناسب به‌سادگی تامین کنید.

منبع: ستاره

برچسب ها: فرش ، چیدمان ، فنگ ، فنگ شویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار