درباره نشانه‌های استرس در کودکان بیشتر بدانید
کد خبر: ۲۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: 2022 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
متخصصان آکادمی اطفال در آمریکا به چند نشانه هشداردهنده برای تشخیص استرس در کودکان اشاره کرده‌اند تا به شناخت به موقع این مشکل و درمان زودهنگام آن در اطفال به والدین کمک کند. این نشانه‌ها عبارتند از: – وجود مشکلات جسمی مثل دل درد یا سر درد – بروز حالت ناآرامی، خستگی یا بی قراری ....

مهمترین علائم استرس در کودکان

مهمترین علائم استرس در کودکان«تابناک با تو» - استرس یکی از مشکلات شایع می باشد اما این تنش روانی می تواند در کودکان نیز بروز کند در این مطلب همراه شوید زیرا به علائم استرس در کودکان پرداخته ایم.

یکی از مشکلاتی که برای برخی از کودکان رخ می دهد استرسهای فراوان است که می تواند در رفتار و اعمال کودک تاثیرگذار باشد در این مطلب همراه با ما شوید تا درباره علائم استرس در کودکان و راههای درمان آن بیشتر بخوانید.

علائم استرس در کودکان

متخصصان آکادمی اطفال در آمریکا به چند نشانه هشداردهنده برای تشخیص استرس در کودکان اشاره کرده‌اند تا به شناخت به موقع این مشکل و درمان زودهنگام آن در اطفال به والدین کمک کند. این نشانه‌ها عبارتند از: – وجود مشکلات جسمی مثل دل درد یا سر درد – بروز حالت ناآرامی، خستگی یا بی قراری – مشاهده حالت افسردگی در کودک و عدم تمایل او برای صحبت کردن درباره خودش – از دست دادن تمایل برای فعالیت کردن و اصرار به ماندن در خانه – تحریم پذیر شدن یا احساسات منفی داشتن – کاهش حضور در فعالیت‌ها و امور مدرسه و حتی افت نمرات تحصیلی – بروز رفتارهای ضد اجتماعی مثل دزدی یا دروغ گفتن – امتناع از کار کردن و

 مهمترین علائم استرس در کودکان

درباره نشانه های استرس در کودکان بیشتر بدانید

رفتار والدین در مواجهه با استرس در کودکان

والدین و مربیان نقش مهم و غیرقابل‌انکاری در مواجهه با استرس در کودک دارند. برخی از تکنیک‌هایی که والدین در مواجهه با استرس در کودک خود باید انجام دهند عبارت‌اند از:

مربیان بهداشت می‌توانند با کودک در مورد چگونگی مواجهه با شرایط استرس‌زا و افکار و احساس کودک گفتگو کنند. به فرزندان خود اجازه دهید در حل مشکل نقش داشته باشند و به آن‌ها اطمینان دهید که می‌توانند با عوامل استرس‌زا و حتی با شکست به‌راحتی روبرو شوند.

مهمترین علائم استرس در کودکان

سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهید. کودکان امروز زمان زیادی را در اینترنت می‌گذرانند و ممکن است در معرض محتوای نامناسب یا آزار و اذیت اینترنتی قرار بگیرند. والدین می‌توانند با آموزش به فرزندان خود آن‌ها را به مصرف‌کنندگان باهوش فضای اینترنت تبدیل کنند. با تفکرات منفی کودک مبارزه کنید. کودکان ممکن است نسبت به‌ظاهر یا توانایی‌های خود نگرش منفی داشته باشند. این سؤال را از آن‌ها بپرسید که آیا واقعاً فکر می‌کنند توانایی انجام کار مورد نظر را ندارد. یادگیری تفکر مثبت به آن‌ها در مقابله با شرایط استرس‌زا کمک می‌کند. در دنیای امروز کمی سخت است که بتوانید کودک خود را از اخبار ناگوار دنیا دور نگه دارید؛ در عوض با او درباره‌ی اخبار صحبت کنید و به او اطمینان خاطر بدهید که قرار نیست اتفاق ناگواری برای او و خانواده بیفتد.

منبع: پرشین وی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار