پس از شستن موها از کدام محصول استفاده کنیم؟
کد خبر: ۲۴۶۳۹۰
تاریخ انتشار: 2022 May 30    -    ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
برنامه منظم شست‌وشوی مو‌ها می‌تواند یک چارچوب استاندارد و ساده دومرحله‌ای داشته باشد: شستن مو‌ها با شامپو و بعد هم استفاده از نرم‌کننده. درحالی که برنامه شستن مو‌ها در حمام معمولا همیشه به همین دو مرحله محدود می‌شود، رسیدگی به مو‌ها پس از بیرون آمدن از حمام می‌تواند مراحل متفاوتی داشته باشد.

امیر تتلو ، سحر قریشی و چند داستان دیگر ...«تابناک با تو» - برنامه منظم شست‌وشوی مو‌ها می‌تواند یک چارچوب استاندارد و ساده دومرحله‌ای داشته باشد: شستن مو‌ها با شامپو و بعد هم استفاده از نرم‌کننده. درحالی که برنامه شستن مو‌ها در حمام معمولا همیشه به همین دو مرحله محدود می‌شود، رسیدگی به مو‌ها پس از بیرون آمدن از حمام می‌تواند مراحل متفاوتی داشته باشد.

امروزه محصولات مختلفی در قالب‌های ژل، سرم، موس، نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی (leave-in) و... برای مراقبت از مو‌ها به بازار آمده‌اند که بعضی از آن‌ها به‌طور خاص برای تماس با مو‌ها در حالت مرطوب و نمدار طراحی شده‌اند. با این حال، هر کدام از این محصولات واقعا چه عملکردی دارند و هر یک از آن‌ها برای کدام نوع از مو‌ها مناسب هستند؟

پس از شستن موها از کدام محصول استفاده کنیم؟

موس

موس یکی از پرکاربردترین محصولات برای رسیدگی به مو‌ها پس از شست‌وشو است. موس به دلیل ساختار و قوام کف‌مانندش به‌راحتی روی مو‌ها (از ریشه تا انتهای بیرونی آنها) پخش می‌شود. پس چه مو‌ها خشک باشند و چه مرطوب، موس سریعا تار‌های مو را اشباع می‌کند. موس بیشتر برای افراد دارای مو‌های نازک و مو‌های فرفری مناسب است، زیرا هم تار‌های مو را در وضعیت کنترل‌پذیری نگه می‌دارد، هم از آن‌ها محافظت می‌کند و هم کنترل پیچ‌خوردگی‌های آزاردهنده مو را راحت‌تر می‌سازد. حالت وزشدگی غیرعادی مو‌ها نیز با کمک موس به‌خوبی کنترل می‌شود.

پس از شستن موها از کدام محصول استفاده کنیم؟

سرم مو

محصول دیگری که برای رسیدگی به مو‌ها پس از شست‌وشو مناسب است، سرم مو نام دارد. البته برای استفاده از سرم مو باید صبر کنید تا تار‌های مو کاملا خشک شوند. وقتی که مو‌ها خشک شدند و حالت گرفتند، سرم مو می‌تواند درخشش دلخواه شما را به مو‌ها اضافه کند. بعضی از سرم‌های مو صرفا درخشش مو‌ها را بیشتر می‌کنند، درحالی که بعضی از انواع سرم مو رطوبت را درون مو‌ها نگه می‌دارند و مانع از وزشدگی مو‌ها می‌شوند.

نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی (leave-in)

استفاده از این نوع نرم‌کننده‌ها به کسانی توصیه می‌شود که مو‌های خشک، موج‌دار، فرفری یا وزشده دارند، زیرا وزن مطلوبی را به تار‌های مو اضافه می‌کنند و رطوبت دلخواه را به مو‌های خشک و وزشده برمی‌گردانند. ویژگی دیگر نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی این است که لطافت مو‌ها را افزایش می‌دهد و حالت‌پذیری آن‌ها را ساده‌تر می‌سازد. وجود ترکیبات کرمی و مغذی درون نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی هم می‌تواند روند باز کردن گره‌های مو را برای افراد دارای مو‌های فرفری و مجعد راحت‌تر کند.

کدام محصول بهتر است؟

بیشتر کارشناسان استفاده از نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی را ترجیح می‌دهند، زیرا استفاده از این محصول پس از بیرون آمدن از حمام به‌خوبی از تار‌های مو در برابر آسیب‌های زیست‌محیطی و همچنین ابزار‌های حالت‌دهنده حرارتی محافظت می‌کند. علاوه بر این، تطبیق‌پذیری مو‌ها با نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی هم بیشتر از سایر محصولات است و بنابراین پیدا کردن نرم‌کننده‌ای که برای بافت مو‌های هر فردی مناسب باشد، نسبتا ساده خواهد بود.

سلامت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار