راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان
کد خبر: ۲۴۶۳۷۲
تاریخ انتشار: 2022 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
خرید یک انگشتر مناسب که هم به فرم دستان و انگشتانمان بیاید و هم در کنار استایل لباس پوشیدنمان خود را به عنوان یک اکسسوری برجسته نشان دهد، نیاز به کمی دقت در هنگام انتخاب دارد. خرید یک انگشتر مناسب که هم به فرم دستان و انگشتانمان بیاید و هم در کنار استایل لباس پوشیدنمان خود را به عنوان یک اکسسوری برجسته نشان دهد...

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان«تابناک با تو» - خرید یک انگشتر مناسب که هم به فرم دستان و انگشتانمان بیاید و هم در کنار استایل لباس پوشیدنمان خود را به عنوان یک اکسسوری برجسته نشان دهد، نیاز به کمی دقت در هنگام انتخاب دارد.
خرید یک انگشتر مناسب که هم به فرم دستان و انگشتانمان بیاید و هم در کنار استایل لباس پوشیدنمان خود را به عنوان یک اکسسوری برجسته نشان دهد، نیاز به کمی دقت در هنگام انتخاب دارد.

خرید انگشتر بر اساس موقعیت و مناسبت، سلیقه هر فرد و سبک زندگی استفاده کننده از آن، با معیار‌های مختلفی انجام می‌شود. مهمترین چیزی که در خرید انگشتر، شما را راهنمایی می‌کند، کابرد انگشتر است.

ممکن است گاهی یک انگشتر در دستان شما به اندازه ­ای که در ویترین یک مغازه درخشان و جلوه داشت، در انگشت شما زیبا نباشد. دلیل این اتفاق چه می ­تواند باشد؟ در این مقاله قصد داریم به فاکتور‌های انتخاب مناسب‌ترین انگشتر برای انواع دستان بپردازیم.

 

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

خرید انگشتر معمولا یک فرایند بدون پایان است، تا اندازه‌ای شبیه به خود آن! یعنی نه شروعی معین دارد و نه پایانی مشخص. هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور قطع بگوید، که این اکسسوری زیبا از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است.

انگشتر یکی از زیورآلات محبوب و پرطرفدار در بین خانم‌ها و آقایان است. از این اکسسوری زیبا مدل‌های مختلفی با جنس و کیفیت‌های متفاوتی در بازار موجود است برای مثال از طلا گرفته تا خرید انگشتر برنجی همه بسیار محبوب هستند.

هنگام انتخاب این اکسسوری باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. نخست اینکه آیا انگشتر مطابق با سلیقه شما هست یا خیر.

در مرحله بعدی باید در نظر داشته باشید که آن را در چه مکان و موقعیتی می‌خواهید استفاده کنید؟ آیا انگشتر با استایل و تیپ شما همخوانی دارد یا خیر. به دلیل تفاوت‌هایی که در انگشت هر فرد با فردی دیگر وجود دارد، ممکن است انگشتری در انگشت یک فرد مناسب و درخشان باشد، اما همان انگشتر برای فردی دیگر جلوه لازم را نداشته باشد. دلیل این موضوع نیز وجود تفاوت­‌ها و گونه­‌های مختلف شکل دست‌ها و انگشت افراد می­ باشد.

فاکتور‌ها و نکات مختلفی وجود دارد که برای انتخاب یک انگشتر باید مورد توجه قرار بگیرند. بعضی از این فاکتور‌ها شامل طراحی انگشتر، جنس انگشتر، سایز و اندازه انگشتر، جزییات و پرداخت‌های انگشتر، توجه به طول و پهنای انگشت مورد نظر و… می ­باشد.

در این مقاله انواع انگشتر از نظر جنس، نگین، نوع طراحی و کاربرد آن، دسته بندی و معرفی شده است.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

تعریف انگشتر و راهنمای خرید انگشتر

انگشتر یا حلقه دست، نواری معمولا از جنس فلز است که به عنوان آلت زینتی به دور انگشتان دست قرار می‌گیرد. حلقه دست یکی از نمادین‌ترین جواهرات است. زیرا بعضی از انگشتر‌ها حلقه ازدواج هستند و بعضی از آن‌ها میراث خانوادگی اشخاص به حساب می‌آیند. در واقع خرید آن می‌تواند به دلایل بسیار متنوعی انجام شود و در نتیجه معیار‌ها و نکات بسیاری وجود دارد که می‌توانند در نظر گرفته شوند به همین انتخاب انگشتر یا انتخاب حلقه ازدواج پروسه‌ای مهم است.

انگشتر یکی از پرکاربردترین زیورآلات تاریخ بشر است که هم در مردان و هم در زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از زیورآلات در گذشته کاربرد‌های مختلف و غیر زینتی نیز داشته است. برای مثال می‌توانست نشان و مدرک معتبر حاکمیت یک فرد از طرف پادشاه باشد. همچنین برخی از آن‌ها کاربردی مانند مهر و امضا داشتند که امروزه نیز ساخته می‌شوند و انگشتر‌های خاتم نامیده می‌شوند.

انگشتر شامل رینگی از جنس‌های مختلف است که ممکن است ظریف و یا کار شده باشد. جنس آن می‌تواند از طلای سفید، طلای زرد، نقره، پلاتین و … باشد. الماس و یا سنگ‌های قیمتی که بر روی رینگ‌های ساده تعبیه می‌شوند زیبایی آن را چند برابر می‌کنند.

اینکه خرید انگشتر برای آقایان باشد و یا خانم‌ها؛ برای یادگاری دادن باشد و یا نشان پیوند زناشویی؛ و یا اینکه فقط به عنوان یک شی زینتی خریداری شود، پارامتر‌های مختلفی را می‌توان در نظر گرفت. در ادامه مهمترین نکاتی که در خرید انگشتر باید به آن توجه کنید، آمده است.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

سایز مناسب برای خرید انگشتر

اگر قصد خرید انگشتر برای خود و یا به عنوان هدیه را دارید، نخست باید سایز انگشت خود و یا فردی را می‌خواهید به آن هدیه بدهید را بدانید. در ادامه نحوه تعیین سایز انگشتر را برای شما به طور خلاصه به نگارش درآورده‌ایم.

با استفاده از وسیله اندازه کننده سایز انگشتر، حلقه دست مناسب خود را انتخاب کنید. وسیله اندازه کننده سایز انگشت شما وسیله‌ای پلاستیکی است که اندازه‌های مختلف سایز انگشتر در آن نشانه‌گذاری شده است، که با تنظیم آن به دور انگشت مورد نظر خود می‌توانید سایز انگشتر خود را محاسبه کنید. این وسیله را می‌توانید از جواهرفروشی‌ها تهیه کنید. در هنگام تعیین سایز انگشتر دقت کنید که سایز شما نه آنقدر بزرگ باشد که انگشتر در انگشت شما بچرخد و نه آنقدر تنگ باشد که از بند انگشتتان عبور نکند.
تعیین سایز را در چند مرحله و در ساعات مختلفی از شبانه‌روز انجام دهید. زیرا سایز انگشت شما با توجه به گرمی و سردی هوا و در ساعات مختلف شبانه‌روز با هم متفاوت است. مثلا سایز انگشت شما به هنگام صبح به علت سرد بودن هوا کوچکتر است.

با توجه به اندازه‌های زیر می‌توانید سایز انگشتر خود را محاسبه کنید. لازم به ذکر است اگر در تعیین سایز انگشتر خود به اعداد مابین رسیدید حتما سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

رکاب انگشتر

رکاب انگشتر نیز به اندازه سایز آن از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. رکاب انگشتر همان بخش دایره مانند آن است که ممکن است نگینی روی آن سوار شود. علاوه بر سایز کلی انگشتر، شما باید انگشتری را انتخاب کنید که که تمام طول بند انگشت شما را نپوشاند. به عبارت دقیق‌تر رکاب انگشتر باید به گونه‌ای باشد که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتی حرکت کند. در هنگام خرید دقت داشته باشید که بهترین حالت قرارگیری انگشتر بر روی انگشت، قرار گرفتن در میان بند‌های انگشت است و نباید روی بند انگشت را بگیرد.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

انگشتر نقره با سنگ‌های ریز و سبز سنتتیک

انتخاب جنس انگشتر

جنس انگشتر یکی از مهمترین نکات در روند خرید انگشتر به حساب می‌آید. اینکه این اکسسوری به چه مناسبتی و برای چه شخصی خریداری می‌شود؛ جنسیت، سبک زندگی و حتی بودجه مالی شما در انتخاب جنس انگشتر باید در نظر گرفته شود. برای مثال جدا از سلیقه فردی و بودجه شما، کاربرد انگشتر در تعیین جنس آن مهم است.

برای نمونه انگشتر‌های ازدواج معمولا جنسی از طلای زرد یا سفید دارند. نوع مدرن آن با طراحی‌های اختصاصی معمولا با نقره ساخته می‌شوند. همچنین بسته به اینکه چقدر می‌خواهید انگشتر شما خاص باشد و یا چه نگینی روی آن کار شود، چه مقدار روزانه در دستان شما باقی می‌ماند و چقدر امکان تمیزکردن و آبکاری آن را دارید، جنس‌های مختلفی از این اکسسوری قابل انتخاب است.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

راهنمای خرید انگشتر طلا انگشتر خزان

انگشتر از جنس طلای زرد

اگر شما انسانی سنتی هستید این جنس از انگشتر می‌تواند انتخاب مناسبی برای انگشتان شما باشد. در هنگام انتخاب این زیورآلات از جنس طلای زرد دقت داشته باشید که طلای ۱۸ عیار به دلیل مقاومت و استحکام بیشتر آن مناسبت‌تر از طلای ۲۲ عیار می‌باشد. زیرا طلای ۲۲ عیار ماندگاری پایین‌تری دارد.

خرید طلا برای هدیه دادن در یک مناسبت خاص و یا خرید آن برای استفاده شخصی، یک تجربه لذت بخش است. طلا یک فلز بادوام و گرانبها است که ارزش آن با گذشت زمان از بین نمی‌رود و تا سال‌ها با مراقبت مناسب قابل استفاده است. با این حال، تهیه این فلز ارزشمند می‌تواند برای شما گران نیز تمام شود. قیمت طلا بسته به عیار، وزن و طرح آن تا حد زیادی متفاوت است. از آنجا که خرید این فلز محبوب، جنبه سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند مدت بسیار طولانی مورد استفاده قرار گیرد، تحقیق درباره آن و انتخاب عاقلانه برای پیدا کردن قطعاتی باکیفیت، ضروری به نظر می‌رسد. یکی از پر طرفدارترین اقلام طلا در میان زنان، انگشتر است و در مهمترین رویداد‌های زندگی یک انسان مانند ازدواج، تولد، هدیه دادن به عزیزان و سالگرد‌های مهم و شاد، رد پای انگشتر طلا همیشه دیده می‌شود. اگر شما نیز قصد خرید انگشتر طلا دخترانه، انگشتر طلا فانتزی یا انگشتر طلا درشت را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین نکات خرید انواع زیورآلات طلا و بخصوص خرید انگشتر طلا آشنا شوید.

از همان زمان که انسان برای نخستین بار طلا را کشف و استخراج کرد، برق و درخشندگی این فلز زرین و کمیاب، چشمان او را به تسخیر خود درآورد. این فلز کمیاب که امروزه پشتوانه اقتصادی دولت‌ها است، نقش مهمی را نظام پولی و مالی جهان بازی می‌کند و روز به روز همانند پول رایج در میان مردم دنیا متداول می‌گردد. رنگ درخشان و چشمگیر طلا، خاصیت ضد زنگ‌زدگی آن و فواید درمانی این فلز گران قیمت، موجب شده تا بیش از سایر فلزات مورد توجه قرار گیرد. اگر شما نیز از دوست‌داران زیورآلات طلا هستید، بهتر است برای داشتن یک انتخاب صحیح و خردمندانه، مهمترین نکات مربوط به خرید زیورآلات طلا را در این مقاله بخوانید.

نکاتی درباره خرید انواع زیورآلات طلا

پیش از خرید هر نوع زیورآلات طلا لازم است، چهار نکته مهم زیر را بدانید.

۱- آشنایی با استاندارد‌های خلوص طلا

ارزش طلا توسط مقدار خلوص یا همان مقدار نرمی آن تعیین می‌شود. درصد خلوص طلا را با واحد «عیار» اندازه‌گیری و خلوص هر قطعه از آن را با طلای ۲۴ عیار مقایسه می‌کنند. برای مثال، طلا ۲۴ عیار، ۱۰۰ درصد خالص و طلا ۱۲ عیار، ۵۰ درصد خالص است.

۲- تعیین خلوص مناسب

گرچه طلای خالص‌تر، گرانبهاتر است؛ اما شما یا هر شخص دیگری که اقدام به خرید زیورآلات طلا می‌کنید، ممکن است به دلایل کاربری راحت‌تر طلای آلیاژدار، از خرید طلای کاملا خالص خودداری کنید. طلای ۲۴ عیار بسیار نرم، مستعد آسیب و خراش است و استحکام کمی دارد. اما طلا‌های آلیاژی و کمتر خالص، نه تنها ارزان‌تر هستند بلکه به خاطر استحکام خود عمر مفید طولانی‌تری را نیز ارائه می‌دهند.

اگر قصد دارید زیورآلات خود را روزانه استفاده کنید، برای جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها، بهتر است از عیار‌های پایین‌تر استفاده نمایید.
جواهراتی که بیشتر در تماس با سطوح سخت قرار دارند مانند دستبند، النگو و انگشتر طلا را بهتر است از طلای آلیاژدار (کمتر خالص) انتخاب کنید.

۳- توجه به جواهرات با روکش طلا

روکش دادن به فلزات مختلفی مانند نقره بسیار متداول است. این نوع زیورآلات که در آن‌ها صرفا یک روکش از جنس طلا به کار رفته، بسیار ارزان‌تر از طلای خالص است. افرادی که به برخی فلزات، آلرژی دارند می‌توانند از زیورآلات با روکش طلا استفاده کنند.

۴- انتخاب رنگ دلخواه

جواهرات طلا معمولا به رنگ‌های زرد، مسی و سفید رواج دارند. طلا سبز رنگ نیز وجود دارد که کمتر در معرض فروش قرار می‌گیرد. رنگ‌های صورتی، سفید و سبز با مخلوط کردن طلا با فلزات دیگر ایجاد می‌شوند. طلا با رنگ‌های غیر زرد با عیار ۲۴ یافت نمی‌شود و معمولا عیار آن‌ها ۱۸ یا کمتر از ۱۸ است.

*طلا زرد رنگ، رنگ طبیعی مواد معدنی طلا را نشان می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که هر رنگ زردی، طلای کاملا خالص است.
*طلا سفید با مخلوط کردن فلز طلا با پالادیوم یا نیکل ایجاد می‌شود. طلای سفید، رنگیشبیه به فلز نقره دارد، اما کمی از آن روشن‌تر است.
*طلای مسی رنگ یا گل رزی بوسیله مخلوط کردن فلز طلا با مس ایجاد می‌شود.
*طلا سبز با مخلوط کردن فلز طلا با نقره بوجود می‌آید. با توجه به ارزشمند بودن دو فلز طلا و نقره، طلای سبز معمولا گران‌تر از سایر رنگ‌ها است.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

نکاتی درباره خرید انگشتر طلا

 

قطعا خرید انگشتر طلا با اهداف و سلیقه‌های شخصی مختلفی همراه است و متناسب با آن نوع عیار، طرح و وزن انگشتر تغییر می‌کند. برای مثال یک عروس جوان، انگشتر دخترانه ظریف را بیشتر می‌پسندد و یک دختر نوجوان و کم‌سن در جستجوی انگشتر طلا فانتزی یا انگشتر طلا دخترانه است یا یک خانم مسن‌تر یا دارای دستان بزرگ‌تر، انگشتر طلا درشت را انتخاب می‌نماید. در هرکدام از این انتخاب‌ها شرایط وزن، طرح و عیار مورد نیاز انگشتر طلا تغییر می‌کند؛ بنابراین با توجه به نوع سلیقه یا هدف خود سعی کنید، برخی نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب صحیح را تجربه کنید.

۱. مدت و نوع استفاده از انگشتر طلا را مشخص کنید.

اگر قصد دارید انگشتر طلا را برای مدت طولانی و استفاده روزمره بخرید، بهتر است بدانید که عمدتا انگشتر طلا در طی کار‌های روزانه در تماس با سطوح مختلف قرار می‌گیرد، از این رو مستعد آسیب و خراش است؛ بنابراین از خرید انگشتر دخترانه ظریف با عیار بالا خورداری کنید؛ زیرا هر چه انگشتر طلا فانتزی و ظریف‌تر و عیار آن بالاتر باشد، نرم‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌گردد. انگشتر طلا کم عیار برای مثال ۱۰ یا ۱۴ عیار برای استفاده دراز مدت و روزمره مناسب است، زیرا به سختی خراشیده، شکسته یا خمیده می‌شود و کمتر نیاز به پولیش یا صیقل دادن دارد. از طرفی انگشتر طلا با عیار پایین، بهای خرید کمتری را نیز به شما تحمیل می‌کند.

اگر هدف شما از خرید انگشتر طلا استفاده‌های موردی و خاص است، فرقی نمی‌کند سلیقه شما یک انگشتر طلا درشت باشد یا یک انگشتر طلا دخترانه ظریف، آنچه که اهمیت دارد عیار فلز طلای آن است. برای کاربرد‌های جزئی عیار‌های ۱۸، ۲۰ و ۲۲ انتخاب مناسبی هستند؛ زیرا انگشتر طلا با عیار بالا، زرق و برق بیشتری دارند و جلب توجه می‌کنند. البته سعی کنید در نگهداری این انگشتر‌ها بسیار دقت کنید، چون آسیب‌پذیر هستند.

اما اگر هدف شما از خرید انگشتر طلا، سرمایه‌گذاری است، ترجیحا انگشتر طلا بدون سنگ اتمی را انتخاب کنید؛ زیرا وزن سنگ‌های اتمی (مصنوعی) در محاسبه قیمت خرید انگشتر طلا در نظر گرفته می‌شود. در صورت عدم توجه به این نکته، شما سنگ‌های زینتی بی‌بها را به قیمت طلا خریداری می‌کنید و هنگام فروش انگشتر، فروشنده تمام سنگ‌های اتمی را از آن خارج می‌کند و تنها طلای خالص آن وزن‌گیری شده و از شما خریداری می‌گردد.

۲. اگر به آلیاژ‌های نیکل، مس یا نقره حساسیت دارید، در انتخاب عیار انگشتر طلا دقت کنید.

چنانچه به یکی از فلزات پالادیوم، نیکل، مس یا نقره حساسیت دارید توجه داشته باشید که در طلای سفید با کاهش عیار طلا، درصد پالادیوم یا نیکل، در طلای سبز درصد نقره و در طلای مسی رنگ درصد مس افزایش می‌یابد. پس برای جلوگیری از حساسیت خود بهتر است انگشتر طلا با عیار بالا را انتخاب کنید. عیار‌های بالاتر از ۱۸ به ندرت آلرژی‌زا هستند.

یک راه دیگر برای استفاده از انگشتر فلزات آلرژی‌زا، روکش‌دار کردن آن‌ها با طلا است. این روش به مراتب ارزان‌تر از خرید یک انگشتر تمام طلا است. البته انگشتر‌های روکش‌دار فقط برای استفاده محدود و موردی مناسب می‌باشد؛ زیرا روکش‌های طلا، لایه‌ای نازک و آسیب‌پذیر هستند و با گذشت زمان سایش می‌یابند و دچار آسیب می‌شوند.

۳. به محل قرارگیری جواهر قیمتی روی انگشتر طلا دقت کنید.

اگر یک انگشتر طلا را انتخاب کرده اید که دارای یک سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) است، به ساخت محل قرارگیری سنگ یا جواهر قیمتی و جنس دندانه‌های نگه‌دارنده آن دقت کنید. اگر این دندانه‌ها از طلا زرد ساخته شده باشند، به علت نرمی فلز طلا، به سرعت آسیب می‌بینند و با یک یا چند ضربه به راحتی خرد می‌شوند، پس ممکن است سنگ قیمتی آن‌ها به آسانی از آن‌ها خارج شود.

بهتر است گیره‌های نگه‌دارنده جواهر یا سنگ قیمتی انگشتر طلا از جنس فلزات بادوامی مانند پلاتین یا طلای سفید باشد. طلای سفید دارای روکشی از جنس رودیوم است، که باعث دوام بیشتر و آسیب‌پذیری کمتر به دندانه‌ها و حفاظت از سنگ انگشتر می‌شود.

۴. بدنه انگشتر طلا را بررسی کنید.

شاید با تماشای یک انگشتر طلا فانتزی یا انگشتر طلا دخترانه و ظریف به وجد بیایید و تصمیم بگیرید آن را بخرید، اما دست نگه‌دارید بهتر است قبل از خرید انگشتر طلا، از استحکام بدنه آن مطمئن شوید.

بدنه انگشتر طلا با عیار بالا نباید بیش از حد نازک باشد؛ زیرا به راحتی در حین پوشیدن یا بر اثر ضربه شکسته می‌شود؛ بنابراین اگر یک انگشتر دخترانه ظریف را انتخاب می‌کنید، حواستان به نرمی طلای آن باشد و سعی کنید انگشتری با بدنه‌ی ضخیم و مستحکم را انتخاب نمایید.

۵. از فروشنده‌های معتبر خرید کنید.

اگر حضوری یا اینترنتی قصد خرید انگشتر طلا را دارید، از اعتبار فروشنده مطمئن شوید. پس از خرید از فروشنده معتبر، حتما رسید خرید انگشتر طلای خود را دریافت نمایید.

۶. به اندازه انگشتر طلا توجه کنید.

اگر قصد دارید برای شخص دیگری خرید کنید، در انتخاب اندازه انگشتر طلا بسیار دقت نمایید. راه‌های زیادی برای اندازگیری قطر انگشت افراد وجود دارد. اما ساده‌ترین روش بستن نخ دور تا دور قطورترین بخش انگشت شخص و سپس اندازگیری قطر حلقه نخی بدست آمده است. بهترین زمان برای اندازگیری قطر انگشت، انت‌های روز و هنگام گرم بودن دست می‌باشد. اندازگیر پلاستیکی انگشت ابزار مناسبی برای اندازگیری دقیق سایز انگشت است. از خرید انگشتر طلا تنگ و کوچک خودداری کنید؛ زیرا به مرور فرم انگشت شما را تغییر می‌دهد.

۷. به طرح انگشتر طلا دقت کنید.

اگر می‌خواهید یک انگشتر دخترانه ظریف و کار شده را بخرید، توجه داشته باشید که پیچیدگی طرح انگشتر طلا بر مزد ساخت آن می‌افزاید. طلا‌های دست‌ساز با طرح و نقوش زیاد، گران‌تر هستند. بهتر است بدانید که هنگام فروش قطعه طلا هزینه ساخت آن بازگردانی نمی‌شود. پس اگر قصد شما از خرید انگشتر طلا، سرمایه‌گذاری است، ترجیحا از طرح‌های پر دستمزد اجتناب کنید.

۸. از اصل بودن انگشتر طلا اطمینان حاصل کنید.

برای تشخیص جنس انگشتر کافی است، کد داخل بدنه آن را تماشا کنید. اگر جنس انگشتر از طلا باشد در کنار کد عددی آن حرف k و اگر نقره باشد، علامت بیضی و اگر پلاتین باشد، حروف PT حک شده است.

۹. به سایز دست و طول انگشت خود دقت کنید.

هنگام انتخاب انگشتر طلا توجه داشته باشید که طول انگشتر نباید بیشتر از بند اول انگشت شما باشد؛ زیرا مانع از خم شدن مفصل انگشت می‌شود. برای جلوه بیشتر انگشتر، چنانچه سایز دست شما بزرگ است، انگشتر طلا درشت را انتخاب کنید و از خرید انگشتر‌های بسیار کوچک خودداری نمایید و اگر دست کوچکی دارید، انگشتر دخترانه ظریف و کوچک را خریداری کنید.

در نظر گرفتن نکات بالا در انتخاب رضایتمندانه یک انگشتر طلا بسیار مهم هستند؛ بنابراین قبل از خرید انگشتر طلا دخترانه، انگشتر طلا فانتزی یا انگشتر طلا درشت این نکات را با دقت بخوانید تا به بهترین شکل یک خرید فیزیکی یا آنلاین را انجام دهید. گالری طلا ژیار با طراحی و تولید محصولات خاص و متنوع از جنس طلا، جهت تجربه یک خرید مطمئن و رضایت‌بخش همراه شما است. از گالری ما دیدن نمایید.

 

 

انگشتر از جنس طلای سفید

اگر می‌خواهید انگشتری ساده، ولی در عین حال شیک داشته باشید، بهتر است به سراغ نمونه‌هایی با جنس طلای سفید بروید. این جنس از طلا، طلای خالص است که با آلیاژ‌های مختلفی از جمله پالادیوم و یا نقره ترکیب شده و در نهایت با فلزی به نام رودیم پوشانده شده است. فلز رودیم درخشش و جلای طلای سفید را بیشتر می‌کند. بالاترین عیار طلای سفید، طلای ۱۷ عیار می‌باشد که ترکیبی از طلا و پالادیوم است.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

انگشتر از جنس پلاتین یا پلاتینیوم

خرید انگشتر از جنس پلاتین در سال‌های اخیر بسیار بیشتر شده است. درخشش و جلای پلاتین به نسبت طلای زرد و سفید به مراتب بیشتر است. این مدل مقاوم‌تر، ولی در عوض کمیاب‌تر و گران‌تر است. در بخش داخلی حلقه پلاتین، کد طلا درج شده است. هنگام خرید حلقه طلا از جنس پلاتین حتما کد حلقه مورد نظر خود را چک کنید.

به عنوان مثال اگر عدد ۹۵ را می‌بینید یعنی حلقه شما ۹۵ درصد پلاتین در خود دارد که از ارزش بالایی برخوردار است. همچنین در قسمت کد درج شده حتما باید کلمه plat نیز درج شده باشد. این امر نشان می‌دهد که حلقه شما از جنس پلاتین است. باید دقت داشته باشید که هر چقدر میزان پلاتین کار شده کمتر باشد، به همان میزان کیفیت و ارزش حلقه شما نیز کمتر می‌شود.

 

 

انگشتر از جنس نقره

انگشتر‌های نقره علاوه بر زیبایی و درخشندگی از دوام بالا و قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. این جنس از انگشتر هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است. در قدیم برای آبکاری جواهرات نقره از فلز نقره استفاده می‌کردند که این فرایند باعث از بین رفتن فلز نقره به مرور زمان می‌شد. امروزه برای برطرف کردن این مشکل از آبکاری رودیم یا طلای سفید برای زیورآلات نقره استفاده می‌شود که باعث دوام و درخشندگی بیشتر این زیورالات می‌شود.

در هنگام خرید انگشتر از جنس نقره دقت داشته باشید که انگشتر نقره با عیار ۹۲۵ بهترین انگشتر از این جنس محسوب می‌شود. عدد ۹۲۵ به این معنی است که ۵/۹۲ درصد از آن انگشتر نقره خالص است. لازم به ذکر است که در جهان عمده انگشتر‌های نقره ساخت چند کشور خاص از جمله اتریش، ایتالیا، ایران، چین، ترکیه و تایلند هستند.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

انتخاب انگشتر بر اساس مدل انگشتان دست

انگشتر‌های با نگین گرد، مدل‌های مناسبی برای انگشتان بلند و کشیده هستند. این مدل از انگشتر‌ها زیبایی دوچندان به انگشتان شما می‌دهد.
برای دستانی که انگشتان کوتاه دارند پیشنهاد می‌شود که از انگشتر‌هایی که از نظر طولی بلند هستندبه اصطلاح انگشتر بلند استفاده شود. زیرا این مدل‌ها دستان را کشیده و بلندتر نشان می‌دهد. برای انگشتان کوتاه سعی کنید که انگشتر‌هایی با نگین لوزی شکل یا اشک یا مستطیل انتخاب کنید.
در مدل انگشتان توپر و عریض، مدل‌هایی با سنگ‌های گرد و بزرگ و یا سبک‌های خوشه‌ای که روی یک رکاب متوسط و یا ضخیم قرار دارند، انتخاب مناسبی هستند. اگر انگشت مورد نظر شما پهن است، از خرید انگشتر یا حلقه‌هایی با سنگ‌های کوچک و باریک اجنتناب کنید؛ چون در این مدل‌ها، پوست دست از دو طرف بیشتر نمایان می‌شود. این عارضه باعث می‌شود انگشت شما پهن‌تر به نظر برسد.
برای انگشت‌های باریک بهتر است از خرید انگشترهایی، که برای عریض‌تر به نظر رسیدن آن، از سنگ‌های کوچکی بر روی رکاب نازک استفاده کرده‌اند، اجتناب کنید. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که مدل‌هایی با نگین قلبی شکل یا گرد و بزرگ، انتخاب مناسبی برای این مدل از انگشتان نیستند.

خرید انگشتر براساس مدل دست

برای دستان بزرگ، انگشتر‌های بزرگ زیبایی و نمود خاصی را به آن‌ها می‌دهد. توجه داشته باشید که استفاده از انگشتر با نگین‌های کوچک و ریز برای این مدل از دستان اصلا مناسب نیست و استفاده از آن‌ها، دست شما را نامتوازن نشان می‌دهد.
افرادی که دارای دستان کوچکی هستند بهتر است سایز سنگ انگشتر متناسب با دستشان باشد. مدل‌هایی با سنگ‌های ظریف و گرد، انگشتر‌هایی با سنگ‌هایی به شکل قلب و نمونه‌های پرنسسی گزینه خوبی برای این مدل دست به شمار می‌آید.
در دستان مربعی شکل برای اینکه فرم و زاویه دست کمتر به چشم بیایید به شما پیشنهاد می‌شود که از انگشتر‌هایی با سنگ‌های گرد استفاده کنید.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

انتخاب انگشتر بر اساس طول و پهنای انگشت

فاکتور بسیار تاثیرگذاری که با توجه به آن می­ توانیم گزینه مناسبی را برای انتخاب انگشتر داشته باشیم، طول و پهنای انگشت است که باید با انگشتر مورد نظر ارتباط و هماهنگی لازم را داشته باشد. به این جهت که طول و سایز انگشتر مورد نظر متناسب با طول و پهنای انگشت باشد تا جلوه انگشتر حفظ شود.

انتخاب انگشتر برای انگشتان باریک

نکته‌ی مهمی که برای این مدل انگشتان وجود دارد این است که از انگشتر‌هایی استفاده شود تا انگشت عریض ­تر به نظر رسند همچنین ظرافت دست را از بین نبرند بنابراین انگشتر‌هایی با طرح و نگین‌های بزرگ گزینه ­ی مناسب و توصیه شده­‌ای نمی­ توانند باشند. انگشتر‌هایی با نگین­های کوچک می­توانند باعث عریض‌تر به نظر رسیدن این مدل انگشتان شوند بنابراین اکسسور‌هایی با این ویژگی توصیه می­ شوند.

انگشتر مناسب انگشت‌های کوتاه

افراد با انگشتانی کوچک باید انگشتر‌هایی را استفاده نمایند که باعث کشیده و بلند‌تر نشان دادن انگشتانشان شود. برای آن­که کمک کنیم تا انگشت مورد نظر کشیده به نظر رسد، انگشتر‌هایی با نگین­های بیضی شکل بهترین انتخاب می­ تواند باشد.

تا جایی که یک انگشتر با نگین یا سنگ مستطیلی شکل، خیلی بزرگ نباشد نیز انتخاب مناسبی برای انگشتانی با این آناتومی است. انگشتر‌هایی با نگین­‌های طرح اشکی، نگین­‌های لوزی شکل و… نیز برای این انگشتان مناسب است و باعث زیبایی آن می­ شود.

انتخاب انگشتر برای انگشتان بلند و کشیده

اکثر انگشتر‌ها برای انگشت‌های بلند و کشیده مناسب و درخشان اند. اما انگشتر‌های گرد و انگشتر‌هایی ماننند نمونه ­های زیر، باعث زیبایی و درخشانی بیشتر این آناتومی انگشت، می ­شوند. برای جلوه بیشتر انگشتان کشیده استفاده از آن دسته از اکسسوری‌هایی که دارای استایلی برجسته می­ باشند نیز توصیه می­ شود.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان


انتخاب انگشتر برای انگشتان عریض و پهن

یافتن مناسب ­ترین انگشتر برای انگشت‌های عریض و پهن ممکن است اندکی سخت باشد. نکته این است برای آن­که این مدل انگشت­‌ها پهن‌تر از آن­چه هستند، به نظر نرسند، انگشتر‌هایی با نگین یا سنگ بیضی شکل، مستطیلی، زمرد سبز رنگ، بهترین گزینه ­ها برای انتخاب می­ باشند.

در مورد دیزاین یک انگشتر مناسب برای انگشتانی با این ویژگی، انگشتر‌هایی با طراحی نامتقارن و زاویه دار بسیار انتخاب­‌های مناسبی می ­باشد.

انتخاب انگشتر مناسب بند انگشتان بزرگ

اگر شما دارای بند انگشتانی بزرگ می ­باشید، نگران نباشید و توجهی به این مساله نداشته باشید چرا که چنین انگشتانی می­توانند سبب درخشش و نمایان شدن انگشتر موجود در انگشتان شوند و توجه‌ها از سوی انگشتان زمخت و بزرگ به انگشتری درخشان، جلب شوند.

انگشتر با نگین کوچک سبب بزرگتر به نظر رسیدن این مدل از دست‌ها می­شود بنابراین انتخاب مناسبی نمی ­باشند.

اگر شما دارای بند انگشتانی بزرگ می­ باشید، نگران نباشید و توجهی به این مساله نداشته باشید چرا که چنین انگشتانی می­توانند سبب درخشش و نمایان شدن انگشتر موجود در انگشتان شوند و توجه‌ها از سوی انگشتان زمخت و بزرگ به انگشتری درخشان، جلب شوند.

انگشتر از آن دسته اکسسوری‌هایی است که اگر به درستی و با دقت انتخاب شود می ­تواند در عین سادگی و زیبایی، جلوه­‌ی خاصی به دستان و استایل افراد ببخشد.

نکته­‌ی قابل توجهی وجود دارد که رعایت آن بسیارحائز اهمیت است: از انگشتر‌هایی که برایتان تنگ می­ باشند استفاده نکنید چرا که این امر می­ تواند به مرور زمان روی فرم انگشتان تاثیر منفی­ داشته باشد.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

انداختن انگشتر در هر انگشت چه مفهومی دارد؟

بسیاری از افراد از انگشتر فقط به عنوان یک زیورآلات یاد می‌کنند. اما بهتر است بدانید که انداختن آن در هر کدام از انگشتان شما معنا و مفهوم خاصی دارد.

انگشت شست: انداختن انگشتر در انگشت شست نشان دهنده قدرت اراده در فرد است. افرادی که می‌خواهند با انگشتری بزرگ و درخشان جلب توجه کنند. بهتر است این مدل‌ها را بر انگشت اشاره یا شصت خود بپوشند. در برخی از فرهنگ‌ها پادشاهان و افراد بلند پایه بر این انگشت‌ها، انگشتر می‌پوشیدند که معتقد بودند نشان از جاه و ثروت است.
انگشت اشاره: انداختن انگشتر در انگشت اشاره نشان‌دهنده رهبری است برای خرید انگشتر برای انگشت اشاره انگشتر‌هایی خاص و بزرگ هم پیشنهاد می‌شوند.
انگشت وسط: انداختن این اکسسوری در این انگشت، نشان‌دهنده فردیت و هویت فرد است. انگشت وسط انگشتی غیر متعارف برای پوشیدن انگشتر محسوب می‌شود. زیرا که موقع انجام کار دخالت بیشتری دارد. پس اگر قصد پوشیدن اکسسوری در این انگشت را دارید بهتر است مدلی ساده و ظریف انتخاب کنید.
انگشت چهارم: این انگشت نشان‌دهنده خلاقیت و احساسات در فرد است. به خاطر همین است که حلقه ازدواج در این انگشت انداخته می‌شود. در فرهنگ ایرانی معمولا انگشتر نامزدی در انگشت چهارم دست چپ قرار می‌گیرد. بیشتر مردم بر این باورند که دست راست نماد کار و فعالیت و دست چپ نماد عشق و احساسات است.
انگشت کوچک: این انگشت نشان‌دهنده روابط ما با محیط بیرون است. به زبانی دیگر این انگشت نشان‌دهنده رفتار ما با دیگران است.

انواع مدل‌های انگشتر که قبل از خرید باید بشناسید!

انواع انگشتر بر اساس کاربرد، جنس و نوع نگین آن و در نهایت نوع طراحی و دیزاین انگشتر، قابل تفکیک است. هر کدام از انواع این زیورآلات برای یک تیپ شخصیت یا یک موقعیت خاص مناسب است و هیچ مدلی نمی‌تواند بر دیگری برتری داشته باشد. همچنین سلیقه هر فرد معیار اصلی در انتخاب نوع آن است.
انگشتر عقیق

این مدل معمولا با رکاب نقره است که سنگ زینتی آن سنگ عقیق باشد. سنگ عقیق نوعی درکوهی و از جنس سیلیس است. انگشتر عقیق به علت تفاوت در رنگ‌ها و طرح‌ها و براقیت انواع مختلفی دارد که با اسامی متفاوتی نام‌گذاری شده است؛ که از جمله می‌توان به انگشتر عقیق یمنی اشاره کرد. سنگ عقیق هم می‌تواند بری روی رینگ نقره و هم رینگی از طلا سوار شود.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

انگشتر فیروزه

فیروزه سنگی پرطرفدار در میان مردم ایران است. انگشتری که نگین آن سنگ فیرووزه است در میان مردان و زنان ایرانی طرفداران بسیاری دارد؛ و همیشه هنگام خرید انگشتر زنانه در اولویت‌ها بوده است. استفاده از این سبک از قدیم‌الایام در ایران رایج بوده است.

انگشتر با الهام از طبیعت

انگشتر‌هایی که طرح آن‌ها از طبیعت الهام گرفته شده است. مانند گل‌ها، برگی‌ها و یا سایر المان‌های طبیعی یکی از زیباترین مدل‌های انگشتر هستند؛ که برای افراد دوستدار طبیعت نمونه مناسبی محسوب می‌شوند.

انگشتر مروارید

این مدل از انگشتر‌ها که می‌توانند با طلا یا نقره نیز ترکیب شوند جذابیت خاصی دارند. این مدل در انواع مختلفی مانند زنجیره‌ای از مروارید و یا به‌صورت تک‌نگین وجود دارند. انگشتر‌های مروارید نشان بیشتر مناسب مهمانی‌ها و یا مجالس رسمی هستند. این مدل از انگشتر‌ها با استایل‌ها رسمی مانند لباس شب بی‌نظیر هستند و باعث درخشش شما در مجالس و مهمانی‌ها می‌شوند.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر مناسب فرم دست و انگشتان

انگشتر مدرن و معاصر

انگشتر‌هایی که متقارن نیستند و یا انگشتر‌هایی که برخلاف مدل‌های سنتی، شکل آن‌ها انتزاعی‌تر است و از جهان واقعی الهام نگرفته است. اگر می‌خواهید از طرح‌های متداول دوری کنید. به جای انگشتر‌های تک‌نگین می‌توانید یک حلقه پهن انتخاب کنید که جزییات زیادی دارد.

انگشتر کلاسیک

در رایج‌ترین و سنتی‌ترین نمونه، یک نگین بر روی مرکز رینگ که ممکن از جنس‌های مختلف باشد قرار می‌گیرد. این نگین معمولا بر روی یک پایه و یا چنگک قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن سلیقه شخصی‍ی‌تان حتما به ارتفاع پایه‌ای که نگین بر روی آن قرار می‌گیردف دقت کنید.. ارتفاع نگین از سطح انگشتر تاثیر زیادی برجلوه آن دارد. یک انگشتر کلاسیک تک‌نگین هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و در همه موقعیت‌ها قابل استفاده است. انگشتر سولیتر نمونه بارزی از انگشتر‌های کلاسیک محسوب می‌شود.

یکی از پرفروش‌ترین نمونه‌های کلاسیک در این سال‌ها مدلی است که در آن نگین‌های کوچک دورتادور نگین‌های اصلی قرار می‌گیرند. این مدل از چیدمان کمک می‌کند تا نگین مرکزی بزرگ‌تر و درخشان‌تر از حالت واقعی‌اش بنظر برسد.

منبع: مجله ژیار

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار