ایرانی‌ها چقدر آبمیوه می‌خورند؟
کد خبر: ۲۴۶۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 28    -    ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
به گفته دبیر انجمن صنایع آب میوه و کنسانتره سرانه مصرف آبمیوه در ایران به طور تقریبی بین ۸ تا ۱۱ لیتر در نوسان است که در مقایسه با سایر کشورها پایین است و حتی نسبت به برخی کشورهای پرمصرف یک سوم و یک چهارم است.
به گفته دبیر انجمن صنایع آب میوه و کنسانتره سرانه مصرف آبمیوه در ایران به طور تقریبی بین ۸ تا ۱۱ لیتر در نوسان است که در مقایسه با سایر کشورها پایین است و حتی نسبت به برخی کشورهای پرمصرف یک سوم و یک چهارم است.
 
ایرانی‌ها چقدر آبمیوه می‌خورند؟
 
ولی الله داوود آبادی با بیان اینکه بلاتکلیفی‌ها و مشکلات ناشی از اجرای طرح درج قیمت تولید کننده در بهمن ماه خرید شب عید تولیدکنندگان آبمیوه را با کاهش مواجه کرد، گفت: البته بعدا این مشکلات تا حدودی برطرف شد. یکی از مشکلات این بود که با توجه به اینکه قیمت درج شده روی محصول با قیمت نهایی مصرف کننده متفاوت بود، باعث تردید خریدار شده بود و در مواردی بین فروشنده و خریدار بحث و مشاجره ایجاد می‌شد. به همین دلیل بعد از مدتی مقرر شد قیمت تولید کننده و مصرف کننده همزمان درج شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر سود بنکدار و خرده فروش مشخص شده، تصریح کرد: بهتر بود ابتدا در این رابطه آموزش همگانی ارائه می‌شد. به طور کلی درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده طرح خوبی و در راستای حمایت از مصرف کننده است که امیدواریم با یک سیستم اصولی پیش رود تا تولید کننده مجبور نباشد برای فروش محصولات خود دست به دامن جایزه دادن و فروش اجباری شود و با ایجاد فضای رقابت سالم، هر کس به سود منطقی برسد.
 
دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره با بیان اینکه طبق قانون سود قانونی تولید کننده ۱۷ درصد است، اظهار کرد: تولید کنندگان مجازند ۰.۵ درصد هزینه تبلیغات کنند. اما اگر شرکتی بخواهد بیش از این برای تبلیغات خرج کند اجازه ندارد از ۱۷ درصد بیشتر سود بگیرد بلکه باید از همان مقدار قانونی خرج کند.
 
آبمیوه، اولویت افراد کم درآمد نیست
 
داوود آبادی با اشاره به اولویت بندی مسائل اقتصادی در خانواده، تصریح کرد: آبمیوه معمولا در اولویت افراد کم درآمد نیست و شرایط اقتصادی فعلی هم بر حجم مصرف تاثیر گذاشته است. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که ایرانی‌ها میوه تازه را به آبمیوه ترجیح می‌دهند.
 
به گفته دبیر انجمن صنایع آب میوه و کنسانتره سرانه مصرف آبمیوه در ایران به طور تقریبی بین ۸ تا ۱۱ لیتر در نوسان است. اگر این میزان به ۱۴ لیتر برسد باید همه واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت کار کنند تا درخواست جامعه تامین شود.
 

وی افزود: سرانه مصرف آبمیوه در ایران در مقایسه با سایر کشورها پایین است و حتی نسبت به برخی کشورهای پرمصرف یک سوم و یک چهارم است. برای مثال سرانه مصرف در اروپا و آمریکا ۳۵ تا ۳۸ لیتر است.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
منظورت اسانس هست دیگه...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار