علت اصلی مسمومیت دانشجویان مشخص شد
کد خبر: ۲۴۶۰۹۹
تاریخ انتشار: 2022 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
در روزهای اخیر بیش از ۶۰ دانشجو با علائم مسمویت راهی بیمارستان شدند. متخصصان علت آن را آلودگی به ویروس جدید گوارشی اعلام کردند.
 در روزهای اخیر ده‌ها دانشجو در تهران مسموم و راهی بیمارستان شدند. اما چرا دانشجویان بیمار شدند؟ آیا علت بیماری آنها غذای بی‌کیفیت در خوابگاه و دانشگاه است؟ متخصصان از شیوع ویروس جدید گوارشی در کشور خبر می‌دهند.
 
علت اصلی مسمومیت دانشجویان مشخص شد
 
اما این ویروس جدید گوارشی چگونه دانشجویان را بیمار کرد؟ دوشنبه شب، بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امام صادق راهی بیمارستان شدند. حدس اولیه درباره آنها مسمویت غذایی بود.
 
پیش از آن نیز ۳۹ نفر از خوابگاه نسیبه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ گوارشی در وضعیت نامناسبی قرار گرفتند و راهی بیمارستان شدند. در هر دو مورد مسمویت غذایی از سوی مسئولان این دانشگاه رد شد. کمی بعد صحبت از ویروس جدید گوارشی شد که دانشجویان را بیمار کرده است.
 
عفونت ویروسی یا مسمویت غذایی؟
مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی به تجارت‌نیوز می‌گوید: «باید از سوی وزارت بهداشت گروهی برای بررسی وضعیت بیماری دانشجویان شکل بگیرد. لازم است که با نمونه‌گیری از آنها، علت دقیق بیماری مشخص شود.»
 
این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید این گروه باید احتمالات کرونا، عفونت‌های ویروسی و مسمویت غذایی را درباره آنها بررسی کند.
 
او ادامه می‌دهد: «در فصل بهار و تابستان، فساد مواد غذایی بیشتر از فصل‌های دیگر است. برخی از فروشنده‌ها اقدام به فروش مرغ‌هایی می‌کنند که از تاریخ انقضای آنها گذشته است.»
 
دیسک کمر داری؟ به هیچ وجه جراحی نکن!!! «درمان فوری» با تیلاکس!
دیسک کمر داری؟ به هیچ وجه جراحی نکن!!! «درمان فوری» با تیلاکس!
 
«خرید»
yektanet-logo-signتبلیغ
شیوع ویروس جدید گوارشی از عید فطر
در این میان، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره علت بیماری دانشجویان گفت: «علت ایجاد مشکل گوارشی برای این دانشجویان، مسمویت غذایی نبود و ارتباطی به غذای خوابگاه نداشت.»
 
پرویز انصاری راد ادامه داد: «پزشکان معالج این دانشجویان به ما اعلام کردند که دلیل ایجاد این مسمومیت در دانشجویان ویروس است. این ویروس از بعد از عید فطر در کشور شایع شده است. پزشکان بیمارستان میلاد نیز این دلیل را تایید کرده‌اند.»
 
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) نیز به ایسنا گفت: «با بررسی‌های صورت گرفته از سوی پزشکان، تائید شد که این مسمومیت مربوط به آلودگی ویروسی است که میان دانشجویان انتقال پیدا کرد.»
 
محمدصادق کاظمی گفت: «از مجموع ۳۹ نفری که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند، حدود شش نفر در بیمارستان هستند. این احتمال وجود دارد که تعداد آنها افزایش یابد.»
 
از سوی دیگر، یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران در این مورد گفت: «بر اساس بررسی‌های انجام شده ٣٨ تن دچار مسمومیت شده بودند. هفت نفر به بیمارستان حضرت رسول، چهار نفر به بیمارستان امام خمینی، ١۶ نفر به بیمارستان شریعتی، شش نفر به بیمارستان لقمان و پنج نفر به بیمارستان فیروزگر منتقل شدند.»
تجارت‌نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار