قربانی اسیدپاشی روی صحنه می‌رود
کد خبر: ۲۴۶۰
تاریخ انتشار: 2015 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی است که 12 آبان ماه سال 83 زندگی برای همیشه به روی وی تاریک شد. مجید خواستگار سمج این دختر دانشجو بود که در اقدامی کینه‌جویانه وقتی به خواسته خود نرسید، با اسید سر راه آمنه 27 ساله سبز شد و در یک لحظه نقشه‌ شومش را اجرا کرد.

نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین‌ سهامی‌زاده با محوریت زندگی آمنه بهرامی نوا؛ قربانی اسیدپاشی روی صحنه می‌رود.

این نمایش در سه پرده (دوران نوجوانی، مواجهه با حمله و پیگیری قضایی) به روایت زندگی این زن آسیب‌دیده از حمله اسیدپاشی می‌پردازد که توسط سه بازیگر در سالن گوشه نیاوران اجرا می‌شود.

نازنین سهامی‌زاده؛ کارگردان نمایش «چشم در برابر چشم»؛ گفت: نمایش «چشم در برابر چشم» براساس کتاب خاطرات آمنه بهرامی نوا نوشته شده که دو سال قبل رونمایی شد. من فیلمی با همین موضوع کارگردانی کردم و به دلیل اهمیت مسئله از آن زمان علاقه داشتم نمایشی با محوریت زندگی قربانی اسیدپاشی روی صحنه ببرم که خوشبختانه این اتفاق در جشنواره تئاتر شهر افتاد و کار با استقبال داوران و تماشاگران مواجه شد.

او افزود: گرچه تصور می‌شود به دلیل تلخی موضوع و ذائقه این روزهای تماشاگران؛ اقبال کمتری به چنین نمایش‌هایی وجود داشته باشد اما برخلاف انتظار مخاطبان در سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی از اجرای ما استقبال کردند و درنهایت سه بازیگر نمایش موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس شدند.

سهامی‌زاده در پاسخ به این سوال که چرا تئاتر ایران کمتر به چنین مباحثی توجه نشان می‌دهد؛ اظهار کرد: این رویکرد جای تاسف دارد چون ما در ایران با موضوع‌های اجتماعی بسیار مهمی مواجه هستیم که قابلیت مطرح شدن دارد و مردم هم نشان داده‌اند اتفاقا از موضوع‌های جدی حتی اگر شاد و مفرح هم نباشند استقبال می‌کنند. آنها علاقه‌مند هستند با این مسائل نه تنها از طریق رسانه‌ها، بلکه به‌واسطه مدیومی متفاوت مواجه شوند.

نرگس نیک‌سیرت، شیما بختیاری و سارا رسول‌زاده در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «چشم در برابر چشم» نوشته سیاوش حیدری و کارگردانی نازنین سهامی‌زاده از چهارم تیر ماه ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی است که 12 آبان ماه سال 83 زندگی برای همیشه به روی وی تاریک شد. مجید خواستگار سمج این دختر دانشجو بود که در اقدامی کینه‌جویانه وقتی به خواسته خود نرسید، با اسید سر راه آمنه 27 ساله سبز شد و در یک لحظه نقشه‌ شومش را اجرا کرد. با انتقال آمنه به بیمارستان مشخص شد که آسیب رسیده به چشم‌ها و صورت به قدری زیاد است که قادر به دیدن تصاویر به صورت واضح نیست و باتوجه به همین موضوع دختر جوان چند بار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. اما این عمل‌ها به نتیجه نرسید و آمنه بهرامی با کمک خیرین برای عمل تخصصی‌تر به اسپانیا اعزام شد.
منبع: ايلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار