کوتاه قدترین نوجوان جهان معرفی شد
کد خبر: ۲۴۵۹۷۹
تاریخ انتشار: 2022 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
ثبت موارد عجیب در کتاب رکوردهای جهانی گینس و اخبار مربوط به آن از سرگرم کننده ترین خبرهای زمان ماست.

ثبت موارد عجیب در کتاب رکوردهای جهانی گینس و اخبار مربوط به آن از سرگرم کننده ترین خبرهای زمان ماست. افرادی که در بیشتر موارد بدون داشتن استعداد خاصی، صرفا به خاطر تفاوتی که با بقیه دارند، به شهرت جهانی می رسند. قد کوتاه ترین های جهان هم یکی از همین موارد است.

کوتاه قدترین نوجوان جهان معرفی شد

دور بهادر خاپانجای (Dor Bahadur Khapangi) که فقط ۷۳.۴۳ سانتی متر قد دارد، توسط برادر بزرگترش برای دریافت گواهی قد کوتاه ترین نوجوان جهان به کاتماندو، پایتخت نپال رفت. مدیر عامل هیئت گردشگری، گواهی قاب شده ای را که تا روی سینه او آمده بود، در مراسمی که توسط رکوردهای جهانی گینس برگزار شد، به خاپانجای داد. او که در سال ۲۰۰۴ در نپال به دنیا آمده، با گواهینامه خود در مقابل جمعی از عکاسان و رسانه های حاضر در مراسم عکس گرفت.

کوتاه قدترین نوجوان جهان معرفی شد

قد کوتاه‌ ترین زن زنده دنیا، جیوتی آمگه (Jyoti Amge)، ۲۸ ساله، اهل ناگپور در هند است. او در سال ۲۰۰۹ عضوی از خانواده رکوردهای جهانی گینس شد، زمانی که با ۶۱.۹۵ سانتی متر به عنوان کوتاه قدترین دخترنوجوان جهان شناخته شد. او در سال ۲۰۱۴ در برنامه ای در تلویزیون آمریکا هم شرکت کرد. خاگندرا تاپا ماگار (Khagendra Thapa Magar) هموطن ۶۷ سانتی متری خاپانجای، تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۰ در سن ۳۲ سالگی کوتاه قدترین مرد جهان بود.

کوتاه قدترین نوجوان جهان معرفی شد

کوتاه‌ترین مرد زنده جهان، ادوارد نینو هرناندز (Edward Niño Hernández)، اهل کلمبیا، با قد ۱۵۲.۴ سانت است. او در سپتامبر ۲۰۱۰ جایزه خود را از رکوردهای جهانی گینس دریافت کرد. هرناندز که در سال ۱۹۸۶ متولد شد، قد کوتاه ترین مرد جهان بود، اما زمانی که ماگار در سال ۲۰۰۴ به ۱۸ سالگی رسید، این عنوان را از دست داد. او پس از مرگ ماگار دو سال پیش، این عنوان را دوباره به دست آورد. او در بوگوتا زندگی می کند و رقصنده و بازیگر  برنامه تلویزیونی Susana Giménez آژانتین است.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار