هنگام وجود گرد و خاک در هوا باید در خانه هم ماسک بزنیم؟
کد خبر: ۲۴۵۹۵۹
تاریخ انتشار: 2022 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
دکتر عباس شاهسونی گفت: استفاده از ماسک‌های جراحی سه لایه که اکنون مردم به دلیل کرونا مصرف می‌کنند می‌تواند تا حد زیادی بخش اعظمی از ذرات را حذف کند و استفاده از آن هیچ مشکلی ندارد.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک‌های جراحی سه لایه که اکنون مردم به دلیل شرایط کرونا مصرف می‌کنند، می‌تواند تا حد زیادی بخش اعظمی از ذرات گرد و غبار را حذف کند.
 
هنگام وجود گرد و خاک در هوا باید در خانه هم ماسک بزنیم؟
 
دکتر عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به آلودگی هوای اکثر شهرهای کشور گفت: متاسفانه عده‌ای نابلد در این شرایط به مردم توصیه می‌کنند تا در خانه هم ماسک بزنند که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.
 
وی افزود: این موضوع اصلا امکان‌پذیر نیست. درصورتی که در و پنجره‌ها بسته باشد هوای خانه برای تنفس مناسب است و مشکلی برای مردم پیش نمی‌آید.
 
شاهسونی در خصوص استفاده از ماسک در صورت خروج از منزل و شرایط فعلی گرد و غبار تاکید کرد: استفاده از ماسک‌های جراحی سه لایه که اکنون مردم به دلیل کرونا مصرف می‌کنند می‌تواند تا حد زیادی بخش اعظمی از ذرات را حذف کند و استفاده از آن هیچ مشکلی ندارد.
 
رئیس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، اظهار کرد: استفاده از ماسک‌های N۹۵ و P۲ ایده‌آل است اما نمی‌توان مصرف آنها را برای همه مردم توصیه کرد زیرا هم هزینه خرید آن بالا است و هم اینکه وقتی ماسک سه لایه جراحی پاسخ مناسبی دهد دیگر نیازی به مصرف این ماسک‌ها نیست.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار