بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سایت "Brand Finance" انگلیس، برند باشگاه رئال مادرید با ۱.۵۲۵ میلیارد یورو به عنوان با ارزش ترین برند در بین باشگاه های فوتبال جهان و در رتبه اول فهرست قدرتمندترین باشگاه های جهان قرار گرفت.
این رسانه در گزارش سال ۲۰۲۲ خود ۵۰ برند با ارزش باشگاهی فوتبال را تجزیه و تحلیل کرده است. بر اساس این بررسی، ارزش برند باشگاه رئال مادرید با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل به یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون یورو رسیده است.
رئال مادرید برای چهارمین سال متوالی عنوان "با ارزش ترین برند باشگاهی جهان" را از آن خود کرد و برای اولین بار عنوان "قوی ترین برند" را از آن خود کرده است.
رتبه بارسلونا پس از اینکه فصل گذشته با وجود افزایش ۵ درصدی ارزش برند خود در رده دوم قرار گرفت، سقوط کرد و منچسترسیتی از بارسلونا پیشی گرفت.
ارزش برند سیتیزن ها با دو میلیون یورو افزایش (با ۱.۳۲۷ میلیارد یورو) جایگاه دوم را از آن خود کردند.
*۱۰ برند با ارزش باشگاه های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ به ترتیب زیر است:
۱- رئال مادرید ۱.۵ میلیارد
۲- منچسترسیتی ۱.۳ میلیارد
۳- بارسلونا ۱.۳ میلیارد
۴- لیورپول ۱.۳ میلیارد
۵- منچستریونایتد ۱.۳ میلیارد
۶- بایرن مونیخ ۱.۱ میلیارد
۷- پاری سن ژرمن ۱ میلیارد
۸- تاتنهام ۰.۹ میلیارد
۹- چلسی ۰.۹ میلیارد
۱۰- آرسنال ۰.۸ میلیارد.
*۱۰ برند برتر(میزان ضریب نفوذ در بازارهای جهانی) باشگاه های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ به ترتیب زیر است:
۱- امتیاز رئال مادرید ۹۴.۰
۲- لیورپول ۹۲.۹
۳- بارسلونا ۹۲.۱
۴- منچستریونایتد ۹۲.۰
۵-بایرن مونیخ ۸۸.۶
۶- منچسترسیتی ۸۷.۷
۷- یوونتوس ۸۶.۱
۸- آرسنال ۸۵.۹
۹- چلسی ۸۴.۷
۱۰-تاتنهام ۸۳.۱
منبع: فارس