کشف تابلوی گمشده «تیتیان» پس از ۲۰سال
کد خبر: ۲۴۵۹۴۹
تاریخ انتشار: 2022 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
واحد میراث فرهنگی پلیس ایتالیا، اثری از تیتیان، نقاش مشهور عصر رنسانس، را پس از نزدیک به ۲۰ سال کشف کرد.
 واحد میراث فرهنگی پلیس ایتالیا، اثری از تیتیان، نقاش مشهور عصر رنسانس، را پس از نزدیک به ۲۰ سال کشف کرد.
 
این تابلوی قرن شانزدهمی که پرتره مردی با کلاه بره (Portrait of a Man with a Beret) نام دارد، در سال ۲۰۰۴ میلادی ناپدید شد و مقامات بر این باور بودند که به طور غیرقانونی به سوئیس منتقل شده است.
 
کشف تابلوی گمشده «تیتیان» پس از ۲۰سال
 
تیتیان در قرن شانزدهم میلادی به عنوان عضوی از مکتب ونیز فعالیت می‌کرد. وی با کشیدن سوژه‌های اشرافی و اسطوره‌ای در سبک‌های دراماتیک به شهرت رسید. تیتیان که در سال ۱۵۷۶ میلادی درگذشت در دوران حیات خود نقاش دربار ایتالیا بود و در خدمت اشراف ایتالیایی و اعضای سلسله هابسبورگ اتریش فعالیت می‌کرد.
 
مقامات ایتالیایی ارزش این تابلوی نقاشی رنگ روغن مردی با کلاه بره را در حدود ۷ میلیون دلار برآورد کرده‌اند که این تابلو را در ردیف ارزشمندترین و گرانترین آثار تیتیان قرار می‌دهد. رکورد گرانترین اثر حراج شده از این نقاش عصر رنسانس در سال ۲۰۱۱ به نام تابلوی مدونا و کودک او ثبت شد که در حراجی ساتبیز به قیمت ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید.
 
ماموران پلیس ایتالیا پرتره گمشده را در منطقه پیمونت در شمال غرب ایتالیا کشف کردند. تابلوی تیتیان برای ترمیم به این منطقه فرستاده شده بود و در یک استودیوی محلی در شهر آسته نگهداری می‌شد. واحد میراث فرهنگی پلیس ایتالیا به کمک اطلاعاتی که از یک منبع ناشناس به دستش رسیده بود به محل نگهداری این تابلوی گمشده پی برد و آن را توقیف کرد. ماموران پلیس در حال حاضر درباره دزدی این تابلو از دو شهروند سوئیسی در حال بازجویی هستند.
همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار