داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل
کد خبر: ۲۴۵۸۲۱
تاریخ انتشار: 2022 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
گوچی، برند مورد علاقه بسیاری از اینفلوئنسر‌ها و هنرمندان معروف است. در حال حاضر این مارک تجاری معروف، انواعی از پوشاک زنانه و مردانه و اکسسوری‌هایی از جمله کیف دستی، کفش، جواهرات، ساعت و بسیاری از محصولات دیگر چرمی را ارئه میکند. اگر میخواهید درباره تاریخچه جذاب و چگونگی تشکیل این شرکت معروف و محصولات لوکس آن بیشتر بدانید،

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل«تابناک با تو» - بازار کالا‌ها و پوشاک لوکس در صنعت مد و استایل و سبک زندگی، تحت تسلط برخی از شخصیت‌های بزرگ جهان مانند کارتیه (Cartier)، پرادا (Prada)، لویی ویتون (Louis Vuitton)، کریستسن دیور (Christian Dior) و گوچی (Gucci) است. مارک یا برند گوچی، یکی از شناخته شده‌ترین و تاثیر گذارترین برند‌های لوکس در دنیا و یک مرجع معتبر بین المللی در بخش مد، سبک زندگی و اکسسوری میباشد.
این برند بزرگ صنعت مد، بیانگر برتری صنایع دستی ایتالیا و بی نظیر از لحاظ کیفیت، توجه به جزئیات و همینطور طراحی نوآورانه است. این برند یکی از بهترین و محبوبترین مارک‌های مد قرن حاضر است. این کمپانی لوکس که با یک میلیون دلار در آمد فهرست شده است، همیشه موفق به ایجاد روند‌های جدید و خلاقانه میشود.

گوچی، برند مورد علاقه بسیاری از اینفلوئنسر‌ها و هنرمندان معروف است. در حال حاضر این مارک تجاری معروف، انواعی از پوشاک زنانه و مردانه و اکسسوری‌هایی از جمله کیف دستی، کفش، جواهرات، ساعت و بسیاری از محصولات دیگر چرمی را ارئه میکند. اگر میخواهید درباره تاریخچه جذاب و چگونگی تشکیل این شرکت معروف و محصولات لوکس آن بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

تاریخچه جذاب برند معروف گوچی (Gucci)

در سال ۱۹۲۱ شخصی به نام گوچیو گوچی (Guccio Gucci) شرکتی با همین نام را در فلورانس ایتالیا برای تولید کالا‌های چرمی، دستکش و چمدان راه اندازی کرد. او در سال ۱۸۸۱ در فلورانس و در خانواده‌ای از صنعتگران توسکان متولد شد. هنوز هم پس از ۱۵۰ سال از عمرش، گوچیو گوچی به عنوان یکی از بزرگترین نمایندگان مد در لندن و همچنین اپراتور آسانسور در هتل معروف ایتالیا شناخته میشود. به لطف این کار، او هر روز اشراف انگلیسی را تحسین میکرد و از این طریق به اسب سواری علاقه‌مند شد.

موسس برند گوچی یک اپراتور آسانسور هتل بود

موسس برند گوچی، قبل از تاسیس مارک Gucci، در هتل مشغول به کار اپراتوری آسانسور بود و چمدان‌های مهمان‌های هتل را جابجا میکرد. اما این برای وی تجربه‌ای شد و ایده ساخت و تولید کیف‌های باکیفیت از چرم به در ذهن او ایجاد شد.
اسب سواری نقطه عطف زندگی او بود، زیرا به لطف آن شروع به تولید لوازم چرمی کرد. آقای گوچیو با استفاده از این تجربه (دیدن اسب سواران ثروتمند انگلیسی و سبک زندگی آنها)، به فلورانس بازگشت و به فروش و تولید کیف و کالا‌های چرمی پرداخت.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

آقای گوچیو در ابتدا فقط بفروش کیف‌های چرمی میپرداخت.

آغاز کار رسمی برند گوچی، مارک معروف در مد و استایل دنیا

سپس او در ۴۰ سالگی و در سال ۱۹۲۱ شرکت خود را تاسیس کرد. در سال ۱۹۲۳ اولین برند خانه مد و شرکت گوچی با نام (Gucci) که از امضای او الهام گرفته شده بود، نام گذاری شد. او در مدت زمان کوتاهی موفق به دستیابی‌های خارق العاده‌ای مانند تولید براکت و گیره شد. در همین زمان گوچی، توانست در خواست مشتریان خود را در سرتاسر جهان برآورده کند که همگی متعلق به اشراف سوارکار بودند.

مارک Gucci با بودجه محدود، اما ایمان قوی به موفقیت تاسیس شد

آقای گوچی از مواد دیگری به غیر از چرم مانند کنف، جوت و کتان نیز بهره گرفت. او در طول دهه ۱۹۳۰ دومین بوتیک خود را در رم تاسیس نمود. خلاقیت موسس برند Gucci، همراه با میل به نوآوری مداوم، او را وارد نخبگان مد کرد. این در حالی بود که وی بدون پشتوانه و صرفا بر اساس ایمان به خود و تجربیات قبلی، مارک Gucci را تاسیس کرده بود.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

گوچی به برندی تبدیل شده است که مجموعه‌ای از لوازم و اکسسوری‌های جدید را در دنیای مد و فشن عرضه میکند.

در این بین، اولین کیف او با نام (IT) با دسته چوبی در میان ستاره‌های هالیوود معروف شد. همچنین روبان‌های سبز، قرمز و سبز در مدت زمان کوتاهی به نماد او تبدیل گردید. امروزه مارک تجاری گوچی به برندی تبدیل شده است که مجموعه‌ای از لوازم و اکسسوری‌های جدید را در دنیای مد و فشن به ارمغان می‌آورد.

مرگ گوچیو گوچی نتوانست مانع از پیشرفت برند Gucci شود

در سال ۱۹۵۳، تنها ۱۵ روز پس از افتتاح اولین بوتیک گوچی در نیویورک، آقای گوچیو موسس این برند بزرگ درگذشت. اما با وجود مرگ نابهنگام او، برند گوچی همچنان به شکوفایی خود ادامه داد و با وارد شدن به ایالات متحده مورد استقبال مصرف کنندگان آمریکایی قرار گرفت. یک دهه پس از مرگ گوچی، دوران طلایی این برند بود، زیرا افراد مشهور دیگری مانند تام بوی و میشل، کار طراحی را در این موسسه شروع کردند.

اتفاقات جالب پس از مرگ Guccio Gucci

داستان کامل از اتفاقاتی که در رسیدن مارک Gucci به فرزندان دو برادر موسس این برند به وجود آمد را در فیلم House of Gucci به صورت کامل مشاهده خواهید کرد. هماطور که در فیلم خاندان گوچی خواهید دید، پس از مرگ موسس مارک Gucci، بین فرزندان آن‌ها بر سر میراث جدال مرگ آوری روی خواهد داد که نتیجه آن واگزاری این برند به سایر مدیران و از دست رفتن کنترل این خاندان به برند Gucci خواهد شد.

چگونگی نامگذاری لوگوی Gucci

با گسترش کسب و کار، اولین فروشگاه گوچی در نیویورک ایالات متحده، افتتاح شد. از آن لحظه به بعد، آغاز گسترش آمریکا بود که موفقیت بین المللی آن را تثبیت کرد. در سال ۱۹۵۸، در کنار نماد روبان که در بالا گفتیم، لوگویی با قلم و فونت چوبی نیز اضافه شد. سپس در سال ۱۹۶۰، آلدو گوچی که یکی از پسران گوچیو بود، این نماد را با دو علامت متقاطع “G” طراحی کرد که اشاره‌ای واضح به حروف اول بنیانگذار دارد.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

 حروف لوگو GUCCI اشاره به حروف اول بنیانگذار این برند دارد.

این علامت گرافیکی که در آن زمان، هنوز به علامت تجاری شرکت تبدیل نشده بود، به شکل‌های مختلفی پیشنهاد گردید. اشکالی از جمله کلمه گوچی داخل یک دایره، به صورت مخالف، شکل معکوس و انتزاعی بودند که هیچ یک از آن‌ها انتخاب نشدند. در سال ۱۹۷۱ لوگویی برازنده طراحی شد و به عنوان یک برچسب طراح بر روی کیف و کفش‌های گوچی قرار گرفت. در دهه ۱۹۹۲، با مدیریت هنری الساندرو میکله، نماد دوگانه “G” به طور رسمی در برند این کمپانی ظاهر گردید.

در سال ۲۰۱۹، لوگوی جدید این مارک تجاری، بر روی لوازم جانبی مانند جواهرات و کیف حک شد. بدین شکل که در لوگوی ابرند بزرگ، دو تا حرف G با هم تداخل دارند.

ویترینی از محصولات برند گوچی

کالا‌هایی از جمله، کیف بامبو در سال ۱۹۴۷، موکاسین اسب در سال ۱۹۵۲ و روسری فلورا در دهه ۱۹۶۶ ساخته شدند. در سال ۱۹۵۳ بنیانگذار شرکت گوچی در گذشت و پسرانش آلدو، اوگو، واسکو و رودولفو مدیریت شرکت را به عهده خود گرفتند. در اوایل دهه ۱۹۶۰ از لوگوی دوتایی “G” در کیف‌ها و لوازم جانبی استفاده میشد.

در سال ۱۹۷۰ مارک گوچی تصمیم گرفت، پوشاک لباس خود را به مجموعه معرفی کند. پس از مدت کوتاهی، این شرکت عطر‌های خود را نیز به فروشگاه‌ها عرضه کرد. اولین ویترین فروشگاه گوچی در سال ۱۹۸۱؛ در فلورانس برگزار شد. از سال ۲۰۰۴ این برند بخشی از گروه کالا‌های لوکس Kering بوده است.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

برند گوچی نه تنها بازار لباس بلکه بازار عطر را نیز بدست گرفت.

از دهه ۹۰ تا به امروز، این نام تجاری، پس از کاهش فروش به دلیل اختلافات داخلی در خانواده گوچی، تحت رهبری شخصی به نام تام فورد (Tom ford) دوباره متولد گردید. تام فورد تا آن زمان، در قسمت خط تولید زنان به کار طراحی مشغول بود. تا به امروز، تکنیک‌های حسی و ظریف این طراح و استایلیست مشخصه بارز برند گوچی بوده است.

در مجموع طراحی‌های شرکت گوچی، غالبا از چرم، فلز و خز استفاده میشود. در آن سال‌ها کمپین‌های این برند توسط ماریو تستینو عکاسی میشد و مدل برتر آن ری راسموسن بود. در سال ۱۹۹۹، موسس گوچی، برندی با نام “Yves Saint Laurent” را تصاحب کرد و در سال ۲۰۰۲ آن را بست. در طول این سالها، مجموعه Gucci؛ برند‌های بسیاری از جمله Sergio Rossi، Boucheron، Bottega Veneta، Bédat & Co، Stella را گرفته است.

ترک تام فورد و روند توسعه شرکت گوچی با ورود میشل

در سال ۲۰۰۳ تام فورد، این شرکت را ترک کرد تا برند مخصوص به خود را ایجاد کند. پس از حدود یک سال مسیر خلاقانه این مارک به الساندرا فاچینتی منتقل شد. سپس در طی مسیر این کمپانی به مدیریت جیانینی رسید که تا آن زمان کیف و لوازم جانبی را برای این برند طراحی میکرد.

در نهایت، خط تولید لباس‌های شب که ستاره‌های بین المللی آن‌ها را بر روی فرش قرمز میپوشیدند، توسط جیانینی راه اندازی شد. جیانینی یک طراح بسیار قوی با استایل عالی بود. در سال ۲۰۱۱ برای ۹۰ سالگی گوچی، این شرکت موزه Gucci را ایجاد شد. در سال ۲۰۱۵، خلاقیت‌های طراحی توسط جیانینی، برنده جایزه “طراح بین اللملی مد سال” شد.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

مدیر جدید گوچی، کار خود را با شعار جوانی، شادی و سبک دلی دنبال کرد.

کمپین‌های جدید گوچی، کار خود را با شعار جوانی، شادی و سبک دلی دنبال کردند. با این ویژگی ها، این مارک موفق به کسب جوایز مطبوعاتی بزرگی شد که در سال ۲۰۱۶ آن را به عنوان یکی از محبوبترین برند‌های جهان معرفی کرد. شرکت گوچی اعلام کرد که میشل در سال ۲۰۱۵ مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. او بیش از ۱۲ سال برای این شرکت کار طراحی لباس میکرد و تقریبا آماده بود تا وارد آن شود.

میشل آخرین محصولات مردانه جیانینی را کنار گذاشت. سپس تنها پنج روز قبل از اینکه پاییز و زمستان شروع شود، دوباره طراحی به سبک خود را آغاز کرد. میشل یک ماه بعد از ورودش، اولین مجموعه لباس‌های زنانه را در میلان ساخت و بلافاصله به یک موفقیت بزرگ دست یافت.

اقدامات مفید مارک تجاری گوچی در جهان

شرکت Gucci همواره در زمینه همبستگی و کمک‌های مفید بسیار محتاطانه عمل میکند. از سال ۲۰۰۵ این شرکت با موسسه یونیسف شراکت داشته است. گوچی، به طور دوره‌ای بخشی از درآمد فروش خود را به یونیسف میدهد تا از طرح‌های مختلف این انجمن حمایت نماید.

هر ساله کمپینی با نام خانه مد برای حمایت از آموزش، سلامت، مبارزه با گرسنگی، پیشگیری از بیماری‌ها و تامین آب آشامیدنی در مناطق محروم ایجاد میشود. این برند، طی حدود ۵ سال، پنج و نیم میلیون یورو به یونیسف کمک میکند. شرکت گوچی در بسیاری از پروژه‌های بزرگ همبستگی، مانند موسسه ” کمک به مدارس برای آفریقا”، شرکت کرده است.

کمپین بزرگ گوچی از برنامه‌های یونیسف برای کودکان یتیم و مبتلا به ایدز در جنوب صحرای آفریقا پشتیبانی کرد. جایی که بیش از ۱۲ میلیون کودک، یک یا هر دو والدین خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند. در سال ۲۰۱۳، خانه مد گوچی، موسسه خیریه‌ای به نام “Chime for Change ” ایجاد کرد. این مجموعه از کمپین جهانی مقابله با خشونت علیه زنان، حمایت میکند.

معرفی محصولات مارک گوچی (Gucci)

باهم در این مقاله از مجله Vaghtemod.ir مروری خواهیم داشت بر تمام محصولات برتر برند گوچی که در دنیا معروف هستند. محصولات این مارک بزرگ، اکثرا در کلکسوین‌های بزرگ دنیا خرید و فروش میشوند.

گران‌ترین کمربند گوچی چیست؟

این برند در رسانه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و سایت‌های مد، محبوبیت بسیار بالایی دارد. کمربند چرمی ساده با سگک دوتایی نشان “GG”، با هر نوع لباسی سازگار است. کمربند گوچی در مدل‌های زیادی در بازار موجود است و قیمت بالایی دارد. این کمربند، از مشکی روکش گرفته تا مدل‌های تزئین شده و نگین دار را شامل میشود. این اکسسوری یکی از گرانترین لوازم در دنیای مد است و نسخه کلاسیک آن چیزی حدود ۳۰۰ یورو میباشد.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل
 یکی از گران‌ترین اکسسوری‌های برند GUCCI، کمربند است.

کیف دستی دیسکو سوهو زنانه برند گوچی، یکی از معروفترین محصولات این کمپانی

کیف دستی دخترانه گوچی با آن لوگوی مخصوص خود جز گرانترین و محبوبترین مارک‌های جهان است و مقام اول را به خود اختصاص میدهد. زمانی که کیف دیسکو سوهو زنانه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، تقریبا بیشتر افراد معروف صاحب آن بودند. اکنون این کیف مورد علاقه مجموعه Vestiaire برای شکار کردن است.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

 بیشتر هنرمندان معروف صاحب کیف دستی‌های زنانه گوچی هستند.

کفش لوفر یا کالجی دخترانه مارک گوچی

پلتفرم تحقیقاتی جهانی مد، رتبه بندی ده محصول مورد علاقه زنان در سه ماه آخر سال ۲۰۱۸ را جمع آوری کرده است. کفش‌های زنانه بیشترین جایگاه را دارند و در میان برندها، این گوچی است که در میان بقیه مارک‌ها خود نمایی میکند. کفش لوفر یا کالجی در دهه ۱۹۵۰ توسط این برند ساخته شد. در سال‌های بعدی طراح، تمرکز خود را روی کفش‌های کلاسیک گذاشت و انواع مدل‌های درخشان، پاشنه دار و خز مصنوعی را اضافه کرد. اما همچنان، همان طرح اولیه برند گوچی در دسترس است.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

کفش کالجی اولین بار توسط برند GUCCI طراحی و تولید شد.

روسری زنانه برند گوچی

یکی از قدیمی‌ترین لوازم و اکسسوری‌های لیست مارک Gucci، طرح روسری ابریشمی (SILK) میباشد که بار‌ها در طرح ان تجدیدنظر شده است.

تیشرت مردانه با لوگوی معروف گوچی

اگر به سال ۲۰۱۶ برگردیم، احتمالا بسیاری از اینفلوئنسر‌ها را به یاد خواهید آورد که تیشرت گوچی را پوشیده اند. در اصل این یک تیشرت گران با لوگوی “Gucci” در قسمت جلوی آن بود. این در حالیست که اخیرا توسط افراد کمتری این تیشرت ساده پوشیده میشود.

کیف زنانه هورسبیت مارک Gucci

یکی دیگر از محصولات کلاسیک برند گوچی در دهه ۱۹۵۰، کیف هورسبیت (Horsebit) است. این مدل با چاپ کلاسیک Gucci و همچنین راه راه گورخری در فروشگاه‌ها دیده میشود.

ساعت مچی دیجیتال برند گوچی

یکی از جذابترین اقلام ساخته شده توسط طراح مشهور ایتالیایی، ساعت مچی “Gucci I-Digital Grammy Special Edition” است. این اکسسوری گوچی دارای صفحه کریستال یاقوت کبود و مقاوم در برابر خط و خش و همینطور پر زرق و برق می‌باشد. این ساعت، صرفا برای پوشیدن و نشان دادن زمان طراحی نشده است. بلکه این اکسسوری در هر رویدادی با کلاس بالا همه را تحت تاثیر خود قرار میدهد. قیمت آن چیزی حدود ۷۹۰۰ دلار است.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

این سبک ساعت با طراحی ویژه خود همه را تحت تاثیر قرار میدهد.

پیراهن زنانه گوچی

لباس پولکی گوچی که از مرغوب‌ترین پارچه ابریشم تهیه میشود، توسط شخصیت معروف بیانسه و تنها یک بار پوشیده شده است. ظاهر آن به گونه‌ای میباشد که گویی آن را از طلا بیرون در آورده اید. این پیراهن برای هر زنی هست که میخواهد توجه را به سمت خود جلب کند.

ژاکت دوچرخه سواری Gucci

طراحی به نام الساندرا میسلی که کیف سیلوی Gucci را طراحی کرد، لباسی ساخت که به ندرت میتوان در میان فروشگاه‌های لوکس دنیا دید. ژاکت دوچرخه سواری گوچی با قیمت ۱۸۶۵۰ دلار برای استایل‌های پانک و راک در دهه ۸۰ لندن ساخته شد. این ژاکت از جنس چرم گوساله ایتالیایی است. همچنین این کار از میخ‌های فلزی، زنجیر و زیپ‌های زیادی ساخته شده است. آن‌ها معمولا در همه جا توسط پانکر‌ها و راکر‌ها پوشیده میشوند.

همه چیز در مورد برند گوچی (Gucci)، داستان جالب پیدایش بزرگترین برند مد و استایل

این ژاکت از جنس چرم گوساله ایتالیایی است.

همه چیز درمورد کمپانی گوچی از آغاز، تاکنون

برند گوچی (Gucci) به عنوان یک قهرمان همچنان در صحنه جهانی مد به کار خود ادامه میدهد. این را نتایج با ارزش‌ترین مارک‌های ایتالیایی در سال ۲۰۱۹ و حضور برند گوچی در لیستی از ۳۰ مارک موفق در جهان تایید میکند. چرا که در رتبه اول برند گوچی قرار دارد. مارک پرادا در جایگاه ششم، جوجیو آرمانی در مرتبه دهم و فندی در ردیف سیزدهم این لیست قرار می‌گیرند.

هر چیزی که در مورد برند معروف گوچی لازم بود از جمله تاریخچه کامل تاسیس آن و همچنین محصولات این شرکت را بیان کردیم. امیدواریم این مطالب اطلاعات لازم در مورد این مارک گران را در اختیارتان گذاشته باشد. نظر شما در مورد این مارک جهانی در دنیا چیست؟ شما در میان اکسسوری‌ها و پوشاک خود از چه برند‌هایی بیشتر استفاده میکنید؟

منبع: vaghtemod

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار