دریافت علائم حیاتی در اطراف زیرزمین متروپل
کد خبر: ۲۴۵۷۶۸
تاریخ انتشار: 2022 May 24    -    ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
​مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: علائم حیاتی به صورت سیگنالی از طریق دستگاه‌های زنده‌یاب به دست آمده است بنابراین احتمالا در زیرزمین ساختمان متروپل افرادی گرفتار هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: علائم حیاتی به صورت سیگنالی از طریق دستگاه‌های زنده‌یاب به دست آمده است بنابراین احتمالا در زیرزمین ساختمان متروپل افرادی گرفتار هستند.
 
وحید شعبانی با اشاره به وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه به این نتیجه رسیدیم فردی در طبقات بالای ساختمان گرفتار نیست، جست‌وجوی حادثه‌دیدگان در طبقات ساختمان تقریبا به اتمام رسیده است.
 
وی افزود: در حال حاضر آواربرداری در طبقه همکف انجام شده است و اکنون بیشتر مشکل در زیرزمین ساختمان است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آسیب‌دیدگی زیاد قُل دوم ساختمان، گفت: در صورت آواربرداری با دقت کم، هر لحظه احتمال دارد این بخش ساختمان فرو بریزد و در صورت وقوع این اتفاق، هم عوامل امدادی دچار حادثه می‌شوند و هم نجات افراد در زیرزمین با مشکل مواجه می‌شود بنابراین آواربرداری با دقت در حال انجام است.
 
شعبانی بیان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات، دستگاه‌هایی به منظور دسترسی به آنتن موبایل در طبقات زیرین، به کارگیری شده است تا در صورتی که فرد گرفتاری در این قسمت‌ها حضور داشته باشد، با تلفن حضور خود در محل را گزارش کند اما تاکنون فردی به صورت تلفنی به سامانه‌های امدادی یا اقوام خود گزارشی در این زمینه نداده است.
 
وی عنوان کرد: علائم حیاتی به صورت سیگنالی از طریق دستگاه‌های زنده‌یاب به دست آمده است بنابراین احتمالا در زیرزمین ساختمان متروپل افرادی گرفتار هستند. البته با توجه به حضور عوامل امدادی در اطراف محل، احتمال خطا نیز وجود دارد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تلاش برای دسترسی به زیرزمین و نجات گرفتاران احتمالی بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ساختمان به بهره‌برداری کامل نرسیده بود کسی از تعداد افراد موجود در ساختمان در زمان حادثه اطلاعی ندارد.
 
شعبانی گفت: برای جست‌وجوی آسیب‌دیدگان سه تیم با دستگاه زنده‌یاب و سه تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) در محل حادثه مستقر هستند و در حال جست‌وجو نجات افراد هستیم.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تامین روشنایی کافی به منظور جست‌وجوی آسیب‌دیدگان تصریح کرد: تا زمان اطمینان کامل از عدم گرفتاری فردی، همه عوامل پای کار هستند و عملیات جست‌وجو به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد: این حادثه تاکنون منجر به کشته شدن هفت نفر و مصدومیت ۳۱ نفر شده است.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار