چرا ساعت‌ها در عکس‌های تبلیغاتی روی ۱۰:۱۰ تنظیم می‌شوند؟
کد خبر: ۲۴۵۵۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
در بیشتر عکس‌های تبلیغاتی از یک ساعت همیشه یک زمان واحد دیده می‌شود: ۱۰:۱۰. اکثر عکاس‌ها این کار را برای نشان دادن بهتر لوگوی شرکت انجام می‌دهند، اما این کار یک دلیل روانی هم دارد. محققان این ایده را بررسی کردند که نمایش ساعت ۱۰:۱۰ نسبت به سایر زمان‌های نمایش داده شده، باعث می‌شود که میزان فروش بالا برود،

چرا ساعت‌ها در عکس‌های تبلیغاتی بیشتر اوقات روی ۱۰:۱۰ تنظیم می‌شوند؟

چرا ساعت‌ها در عکس‌های تبلیغاتی بیشتر اوقات روی ۱۰:۱۰ تنظیم می‌شوند؟«تابناک با تو» - در بیشتر عکس‌های تبلیغاتی از یک ساعت همیشه یک زمان واحد دیده می‌شود: ۱۰:۱۰. اکثر عکاس‌ها این کار را برای نشان دادن بهتر لوگوی شرکت انجام می‌دهند، اما این کار یک دلیل روانی هم دارد.

محققان این ایده را بررسی کردند که نمایش ساعت ۱۰:۱۰ نسبت به سایر زمان‌های نمایش داده شده، باعث می‌شود که میزان فروش بالا برود، زیرا جایگاه عقربه‌ها، حالتی شبیه لبخند ایجاد می‌کند و نامحسوس خلق و خوی بیننده‌ها را بهتر می‌کنند.

در مطالعه‌ای که در Frontiers in Psychology منتشر شده، محققان اظهار داشتند که ساعتی که ۱۰:۱۰ را نشان می‌دهد از نظر بصری جذاب‌تر از ساعتی است که در زمان «خنثی» مانند ۱۱:۳۰ تنظیم شده باشد. آنها همچنین بررسی کردند که آیا زمانی که ساعت حالتی شبیه “چهره غمگین” را تداعی می‌کند، مثلا وقتی روی ساعت ۸:۲۰ تنظیم شده، اثر منفی تداعی می‌کند یا خیر.

برای بررسی آنها ساعت‌هایی را روی ۳ زمان مختلف (۱۰:۱۰، ۱۱:۳۰ و ۰۸:۲۰) تنظیم کردند و بعد بررسی کردند بر اساس معیارهای خوداظهارانه لذت بردلی و لانگ، این زمان‌های مختلف، چقدر روی ارزیابی بینندگان تاثیر می‌گذارند.

جالب است بدانید که تمایل به استفاده از ۱۰:۱۰ تا دهه ۱۹۵۰ به عنوان یک هنجار ثابت نشده بود. قبل از آن، ساعت‌ها تقریباً همیشه روی زمان ۸:۲۰ تنظیم می‌شدند که از هم مزیت زیبایی شناختی متقارن بودن را داشت و هم عقربه‌ها روی لوگو را نمی‌پوشاندند.

علاوه بر این، مشخص شد که ساعت‌هایی که روی ۱۰:۱۰ تنظیم می‌شوند، در زنان نسبت به مردان احساس لذت بیشتری را برمی‌انگیزانند.

محققان می‌گویند که این مطالعه برای اولین بار ثابت می کند که شواهد تجربی برای این تصور وجود دارد که استفاده از ساعت‌هایی با تنظیم زمانی که شبیه یک چهره خندان باشند، مانند ۱۰:۱۰، می‌توانند تأثیر مثبتی بر واکنش عاطفی کاربر داشته باشد، حتی اگر بیننده به صورت محسوس از این واقعیت آگاه نباشد.

منبع: یک پزشک

 

برچسب ها: ساعت ، تنظیم ، تبلیغات ، عقربه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
3
به خاطر این بوده که جنگ جهانی دوم به طور رسمی ساعت 10:10 تموم شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
4
این مطلب رو چند هفته پیش هم درج کردید و حتی به خودتون زحمت ندادید که یک جستجوی کوچک در گوگل انجام بدین ک که این ۱۰ و ۱۰ دقیقه زمان پایان جنگ دوم جهانی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
دمت گرم بارها توی اینستا هم من دیدم ولی اینا چرا مزخرف می نویسن خدا داند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
0
احتمالا با فیبوناچی در ارتباط است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار