فرهنگسازی 500میلیونی رامبد جوان !
کد خبر: ۲۴۵۵
تاریخ انتشار: 2015 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

رامبد جوان برای فرهنگسازی کردن 500 میلیون گرفت

خندوانه این، نام خبرسازترین برنامه این روزهای تلویزیون است. برنامه ای که میزان اشتیاق مردم به خرید دستگاه های ستاپ باکس و نشستن پای برنامه های کانال های دیجیتال را افزایش داده. برنامه ای که البته در این چند روز، برای دو مهمانش به شدت زیر فشار است؛ رامبد جوان مجری محبوبش متهم شده به آنتن فروشی؛ و اینکه مثلا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی از مهمان های سیاسی خاص دعوت می کند.

رامبد جوان برای فرهنگسازی کردن 500 میلیون گرفت

پشت صحنه خندوانه است و چند ساعت مانده به پخش؛ جایی که مهمانان برنامه در کلاس توجیهی شرکت کرده اند و قرار است وارد استودیو بشوند. رامبد رو به روی ما به گفت و گو نشسته است. حسابی گیر است اما حرف های جالبی برای گفتن دارد. او درباره این شلوغی ها و حاشیه ها سخنی می گوید. بخش هایی که دفاعیه رامبد است از تصمیماتش برای مصاحبه با مدیرعامل مترو. مصاحبه ای که گفته شد 500 میلیون تومان برایش هزینه شده است. او وقتی با این سوال رو به رو می شود، می گوید: «اتفاقا وارد بحث خوبی شدیم.

وقتی شما این بحث را بدانید، متوجه هستید که چه باید بنویسید و اساسا چه اتفاقاتی می افتد. بعد موضوع را برای مردم توضیح می دهید.» او سپس ورود می کند به بحث اسپانسرینگ برنامه اش. اینکه چطور از شرکت آپ به مترو رسیدند و این همه جنجال به راه افتاده است. او می گوید: «ما قبل از این با یک شرکت خدمات پیامکی کار می کردیم که با گرفتن چند عدد و یک سری عملیات تلفنی، زندگی مردم را کلی جلو می انداخت. این یک قرارداد شفاف و روشن بود بین برنامه ما و این شرکت. ما هم تبلیغ شان را می کردیم. برنامه ما حتی این قدر شفاف بود که اگر هدیه ای هم به مهمان هایش می داد، این پاکت جلوی دید مردم اهدا می شد. من اصلا اهل این نیستم که چزی غیرشفاف و در پشت پرده باشد. خیلی علنی همه چیز را می گفتیم.»

رامبد جوان برای فرهنگسازی کردن 500 میلیون گرفت

او سپس از برنامه ای می گوید که خیلی وسعت دارد و پروژه ای پرهزینه است. برنامه ای که برای ساختش، تلویزیون باید میلیاردی هزینه کند. البته، این هزینه میلیاردی را تلویزیون ندارد که بپردازد پس رامبد ناچار شده تا برایش اسپانسر بگیرد: «من نمی توانم خودم را لنگ این بی پولی بگذارم. ما دنبال یک حامی مالی می گشتیم. مترو هم دنبال یک گروهی بود که برایش کار تبلیغاتی کند. ما به یک قرارداد 500 میلیون تومانی رسیدیم. فقط 500 میلیون تومان. می دانی این پول جلوی آماری که الان برایت می گویم هیچ است. فکر کن همین مترو فقط 11 میلیارد تومان در سال هزینه می کند برای اینکه زباله هایی که من و تو در خط مترو می ریزیم را جمع کند.

11 میلیارد تومان می دهد که یک عده خودشان را به خطر بیاندازند و بروند در محدوده برق فشار قوی که زباله های ما را جمع کنند. زباله هایی که باید در سطل آشغال می انداختیم.» اما انتقادها از خندوانه وقتی بیشتر شد که او تصمیم گرفت بعد از قرارداد جدید، مدیرعامل مترو را هم به برنامه اش بیاورد. شرکتی که مدام می نالد و می گوید چرا دولت پول نمی دهد. آنها برای خرید واگن و تکمیل خطوط شان کمبود اعتبار دارند. اما این همه هزینه های تبلیغاتی می کنند، رامبد البته به بخش دیگری از ماجرا نگاه می کند و می گوید: «من این نکته ای را که گفتید شنیده ام. اتفاقا وقتی تصمیم گرفتیم مترو را به عنوان یک معضل وسط بکشیم، باید پای حرف های مدیرش هم می نشستیم.

رامبد جوان برای فرهنگسازی کردن 500 میلیون گرفت

دوستانی که این انتقادها را می کنند، آیا این برنامه را هم دیدند؟ وقتی مدیر مترو داشت درباره این همه مشکل ایستگاه های مترو حرف می زد؟ فکر کن که مهمان ما بخش عمده ای از حرف هایش صرف این شد که بگوید مردم به خط کشی ها دقت کنند، کجا بایستند، چه وقت سوار شوند و چه وقت پیاده. ما هنوز در این مسائل بحران داریم. این یعنی مشکل. حالا برنامه ای مثل خندوانه که به لطف خدا توانسته بیننده داشته باشد، آمده این مساله را باز کرده و درباره اش حرف می زند. حالا اگر ما با فرهنگ سازی بتوانیم نیمی از این هزینه جمع آوری آشغال ها را کاهش بدهیم آیا این برای مترو یک برد نیست؟

آنها باید این پول را هزینه فرهنگ سازی می کردند و ما ادعای مان این است که توان انجامش را داریم. در فصل اول برنامه مان به صورت کاملا رایگان درباره بحران آب حرف می زدیم و این بحث مان تا جایی پیش رفت که وزارت نیرو بعد از پایان برنامه سری اول مان از ما تشکر کرد. ما برای برنامه مان نیاز به اسپانسر داریم و مترو یک سری حرف هایی دارد که باید به مخاطبانش بزند. من نمی دانم کجای این کار ایراد دارد.» او توضیحاتش را می دهد و اصرار می کند چاره ای غیر از این ندارند که اسپانسر داشته باشند.

هفته نامه تماشاگران امروز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار