تا چه مدت باید مصرف مولتی ویتامین مینرال را ادامه داد؟
کد خبر: ۲۴۵۴۸۵
تاریخ انتشار: 2022 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

همه‌ی ما این مهم را در رسانه‌ها، از پزشک و در کتب علمی خوانده و شنیده‌ایم که  حیات بدن انسان وابسته به دریافت مواد غذایی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مینرال‌ها در طی روز است. درواقع چنانچه فرد یک رژیم غذایی سالم را دنبال کند همه‌ی موارد مورد اشاره به اندازه به بدنش خواهد رسید و نیازی نیست برای تامین نیاز بدن خود اقدام بیشتری انجام دهد؛ اما استفاده از رژیم‌های ناسالمی که فرد را با محدودیت دریافت مواد مغذی روبه‌رو می‌کند موجب می‌شود در تامین نیازهای ضروری بدن خلا به وجود بیاید. در این مواقع مصرف مینرال و مولتی‌ویتامین به عنوان مکمل می‌تواند کمک‌کننده باشد. در ادامه می‌خواهیم به بررسی مدت زمان استفاده از مینرال‌ها بپردازیم.

تا چه مدت باید مصرف مولتی ویتامین مینرال را ادامه داد؟

آیا برای به یاد آوردن استفاده مینرال و مواد معدنی هر روز صبح آلارم گوشی خود را فعال می‌کنید؟!

خب اگر دائما در حال سرزنش کردن خود هستید که چرا نمی‌توانید راس یک ساعت مشخص در روز مولتی ویتامین و مینرال خود را مصرف کنید و چرا برخی روزها به طور کلی فراموش می‌کنید باید بدانید همین حالا دست از خود سرزنشی بردارید؛ چراکه مصرف این مکمل‌ها برای جبران خلا برخی مواد مغذی همچون آهن است اما این بدان معنا نیست که لازم است در روزها و ساعات مشخصی آن را مصرف کنید.

از طرفی اگرچه مصرف دائمی یک سری قرص و مکمل شامل مولتی ویتامین و مینرال ممکن است کمی برای شما دشوار باشد، اما لازم است بدانید که به این وسیله می‌توانید ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را که نمی‌توانید از راه غذا خوردن تامین کنید، بوسیله مولتی ویتامین‌ها بهبود بخشید. این روش برای کودکانی که عادت‌های غذایی بدی دارند نیز بسیار بهتر است زیرا با مصرف نکردن مواد غذای مورد نیاز مواد لازم است تا حد نیاز از جایگزین آن‌ها یعنی مولتی ویتامین‌ها استفاده شود.

مرجع خرید مولتی ویتامین مینرال

https://roshapharmacy.com/product-category/supplements/multi-vitamins/multivitamins-and-minerals/

مصرف مکمل‌های مینرال و مولتی‌ویتامین تا چه مدت زمان باید ادامه داشته باشد؟

مدت مصرف مولتی ویتامین و مینرال ها کاملا بستگی به شرای فردی هرکسی دارد؛ اما خبر خوب اینجاست که بنا نیست از این مکمل‌ها به شکل روتین و در مدت زمان طولانی استفاده کرد. بسته به اینکه شما یا فرزندتان از فقر چه ماده مغذی رنج می‌برید نوع مکمل و دوز مصرفی آن تعیین می‌شود و تا رسیدن به شرایط عادی مصرف آن را ادامه می‌دهید. هرگاه به کمک آزمایش‌ها مشخص شد که مثلا مشکل کمبود آهن در بدنتان رفع شده است می‌توانید مصرف آن را قطع کنید.

تغذیه در دوران کودکی، موضوعی که باید جدی گرفته شود!

کاری به این نداریم که اغلب در دوران کودکی الگوی تغذیه در کودکان غلط شکل می‌گیرد و به نظر چیز متداول و مرسومی هم هست؛ با اینحال مهم است بدانید در صورت عدم اصلاح این الگو خطرات زیادی می‌تواند کودک را تهدید کند. به طور مثال کمبود تغذیه و کمبود آهن می‌تواند رشد و تکامل کودک را تا حد زیادی به تاخیر بیندازد و در نحوه رفتار کردن، حفظ اطلاعات و تمرکز نیز دخالت دارند؛ از همین رو هم پزشک درمان را به طور اختصاصی برای فرد باید آغاز کند و از آنجا که عوامل زیادی در ایجاد آن دخیل بوده‌اند می‌تواند مدتهای زیادی را درگیر این فرآیند باشد. . متخصصان هنگام درمان بیمار بیشتر توصیه می‌کنند تا از مینرال و مولتی ویتامین به اندازه‌ای مصرف شود تا مشکلاتی که ممکن است در آینده کودک به آن دچار شود نیز رفع شود، اما قبل از آن لازم است تا عوامل مختلفی که ممکن است بر مدت زمان مصرف مکمل و مولتی ویتامین تأثیرگذار باشند را بررسی کنیم.

تا چه مدت باید مصرف مولتی ویتامین مینرال را ادامه داد؟

عوامل مختلف تأثیرگذار بر مصرف مولتی ویتامین و مینرال

به ‌طور کلی مواد مغذی مختلف در طی زمان‌های متفاوتی تأثیر مثبت خود را روی بدن انسان می‌گذارند. به طور مثال منیزیم ترئونات تنها شکل شیمیایی منیزیم است که می‌تواند از سد خونی مغز عبور کند. منیزیوم ترئونات اغلب اوقات برای درمان خواب، اختلالات خلقی و رفتاری استفاده می‌شود و به طور معمول مصرف آن تا ۶ هفته طول می‌کشد. پس از ۶ هفته، بیمار می‌تواند شاهد فواید درمانی این ماده باشد همچنین هر چقدر کمبود تغذیه بیمار بیشتر باشد فواید مکمل منیزیم بیشتر در آن مشاهده می‌شود. به طور معمول فواید مصرف این ماده در کودکان بیشتر است در نتیجه مدت زمان مصرف آن نیز می‌تواند نسبت به بزرگسالان متفاوت باشد.

برای تاثیرگذاری ویتامین و مینرال‌های مورد نیاز بدن باید بین ۶ هفته تا ۳ ماه زمان بدهید!

در مثال دیگر خود بهتر است به آهن اشاره کنیم. به طور کلی ۳ ماه طول می‌کشد تا بدن انسان بتواند گلبول‌های قرمز جدیدی بسازد؛ بنابراین لازم است تا به طور مداوم و به مدت ۳ ماه مکمل را مصرف کنید و پس از  اتمام این دوره سطح آهن ذخیره‌ شده در گردش خون را بررسی کنید. اگر پس از بررسی متوجه شدید سطح آهن در محدوده سالمی قرار گرفته، لازم نیست دیگر آهن مصرف شود، اما اگر پس از بررسی متوجه شدید که سطح آهن در محدوده سالمی قرار نگرفته ممکن است لازم باشد نحوه مصرف آن را اصلاح کنید یا مقدار مصرف آن را افزایش دهید. در شرایطی حتی ممکن است پزشک بررسی کند که آیا عواملی باعث اختلال در جذب آهن می‌شوند یا خیر. یکی دیگر از مواد مغذی که بسیار برای بدن مفید است روی نام دارد. این ماده مغذی معمولاً در مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها یافت می‌شود و به طور متوسط بین ۳ تا ۴ ماه زمان می‌برد تا سطح آن به محدوده سالمی برسد.

به کمک متخصص دلایل کمبود ویتامین در بدنتان را پیدا کنید.

در حالی که ممکن است شما مصرف مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها را آغاز کرده‌اید باید بتوانید مواد غذایی که سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های بدن شما هستند را در رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین در رژیم غذایی خود باید به سلامت روده نیز توجه کافی داشته باشید زیرا معمولاً ممکن است غذاهای مناسبی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، اما نتواند به درستی در روده هضم و یا جذب شوند. در این صورت مشکلاتی که در روده به وجود می‌آید باعث می‌شود تا مواد غذایی و ویتامین‌ها به مقدار کافی جذب بدن شما نشوند. در نتیجه اگر ابتدا مشکلات روده را حل کنید می‌توانید مواد مغذی را به صورت کاملا بهینه جذب کنید. در این هنگام با رسیدن ویتامین‌ها و مکمل‌ها به محدوده سالم می‌توانید مصرف آن‌ها را متوقف کنید.

تا چه مدت باید مصرف مولتی ویتامین مینرال را ادامه داد؟

عدم قطع مصرف مواد معدنی و مینرال در چرخه‌ی درمان بسیار مهم است!

درست است که مدت زمان مصرف مولتی ویتامین و مکمل ممکن است کمی طولانی باشد، اما ما نمی‌خواهیم که این مدت زمان برای همیشه باشد تنها هدفی که در مصرف مولتی ویتامین و مکمل وجود دارد این است که ابتدا مطمئن شویم این کار را به درستی انجام می‌دهیم و مقداری که مصرف می‌کنیم متناسب با نیازهای بدن ما است؛ بنابراین لازم است در مدتی که مولتی ویتامین و مینرال مصرف می‌کنید چرخه را قطع نکنید و به طور منظم این روند را ادامه دهید تا کمبود تغذیه هر چه سریع‌تر برطرف شود تا دیگر نیازی به استفاده مجدد نداشته باشید‌.

مینرال و سایر داروها

مصرف مولتی ویتامین‌ها در کنار مواد معدنی و مینرال گاهی که همزمان با مصرف برخی داروها قرار بگیرند می‌توانند منجر به اختلالاتی شوند. از این جهت بسیار مهم است قبل استفاده از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها ارزش غذایی آن‌ها و عدم تداخل آن‌ها با دیگر داروهایی که مصرف می‌کنید را بررسی کنید. برای انجام این کار می‌توانید پزشک متخصص خود کمک بگیرید.

سخن پایانی

به طور کلی هرگاه فرد دچار کمبود مواد مغذی لازم بدن خود باشد یا در مواردی حتی با فقر آهن درگیر باشد ضروری است تا به کمک مولتی ویتامین و مینرال ها در جهت جبران فقر غذایی خود برآید. تفاوتی هم ندارد که فرد در چه سنی باشد بلکه با مشورت با پزشک می‌تواند روند درمانی خود را هرچه سریع‌تر آغاز کند و قبل از اینکه دچار مشکلات شدیدتر شود فقر آهن را هرچه سریع‌تر جبران کند. توجه داشته باشید که روند درمان در کودکان نسبت به افراد بزرگسال باید سریع‌تر انجام شود تا از به وجود آمدن مشکلات رشد جلوگیری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار