چرا باید شامپو و ماسک مو را با توجه به جنس مو انتخاب کنید
کد خبر: ۲۴۵۴۸۴
تاریخ انتشار: 2022 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

با توجه به اثرگذاری مستقیم شامپوها یا همین طور ماسک مو، در سلامت و شرایط موها، اهمیت زیادی دارد که برای خرید شامپو و ماسک مو، به جنس موهای خود دقت داشته باشید. خوشبختانه برندهای مختلف ایرانی و خارجی، انواع شامپوها برای موهای خشک، چرب و معمولی را عرضه کرده اند. به همین شکل اگر قصد خرید ماسک مو داشته باشید، می توانید با کمی تحقیق در میان محصولات مختلف، ماسک مو مناسب جنس موهای خود را انتخاب کنید تا بهترین تاثیر را در سلامت و زیبایی موهای شما داشته باشد.

در این مطلب به دلایل مهمی که باعث می شود تا بخواهیم شامپو و ماسک مو را مطابق با جنس موهای خود انتخاب کنیم، می پردازیم.

اهمیت انتخاب شامپو و ماسک مو متناسب با جنس موها

موهای افراد در سه گروه کلی خشک، چرب و معمولی تقسیم بندی می شوند. ممکن است این چربی یا خشکی موها، ضعیف و غیرقابل تشخیص بوده یا کاملا حد و مزمن باشد. به هر ترتیب باید پیش از خرید شامپو و ماسک مو، ابتدا وضعیت موهای خود را به خوبی بررسی کرده و مطمئن شوید که در کدام یک از این گروه ها جای می گیرد.

به شما توصیه می کنیم که اگر تشخیص چربی یا خشکی موهایتان ممکن نبوده و ضعف آن به حدی بود که نتوانستید موهای خود را در گروه چرب یا خشک جای دهید، به دنبال محصولات برای موهای معمولی باشید. البته استفاده از شامپوهای تقویتی همیشه بهترین گزینه است، زیرا به بهبود شرایط موهای شما و پرپشتی آن ها کمک می کنند. به طور مثال کمک به تقویت مو با شامپوهای سولکس به شکلی عالی اتفاق افتاده و این برند دارای ترکیبات عالی ویتامینه و مغذی برای موها است.

معمولا هنگام خرید این محصولات، پیش از هر چیزی به قیمت آن ها دقت می کنیم، در حالی که لازم است در ابتدا نوع موهای خود را شناسایی کرده و تنها به دنبال شامپو یا ماسک موهای مناسب آن بروید. به هر ترتیب با مراجعه به فروشگاه های معتبر، می توانید بهترین قیمت برای خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی موها را تجربه کنید.

چرا باید شامپو و ماسک مو را با توجه به جنس مو انتخاب کنید

قیمت ماسک مو با توجه به نوع این محصول و برندهای تولید کننده آن متفاوت می‌باشد، همینطور برند و کیفیت انواع ماسک مو نیز یک پارامتر تایین کننده قیمت اکسیدان می‌باشد. شما می‌توانید انواع اکسیدان ها را با قیمت های بسیار مناسب از فروشگاه اینترنتی مو تن رو تهیه نمایید.

همین طور شامپو استم سل با قیمت های متنوع در فروشگاه اینترنتی مو تن رو عرضه شده و می توانید شامپوی مناسب موهای خود را به راحتی از میان مدل های مختلف این برند، انتخاب کنید.

تاثیر شامپوهای مخصوص موهای چرب برای موهای خشک

اگر موهایی خشک داشته باشید و با تشخیص نادرست به سراغ شامپوهای معمولی یا بدتر شامپوهای مخصوص موهای چرب بروید؛ اوضاع موهای شما وخیم تر خواهد شد. در حقیقت شامپوهایی که برای موهای چرب تولید شده اند، دارای ترکیبات ضدچربی بوده و با استفاده از چنین شامپوهایی برای موهای خشک، خشکی موهای شما به مراتب بیشتر می شود.

به این شکل پس از مدت کوتاهی استفاده نادرست از این شامپوها یا حتی ماسک مو، شاهد شکننده شدن و زبری موهایتان خواهید بود. این موجب می شود تا با شانه زدن یا بدتر سشوار کشیدن، موهای شما خرد شده و بخشی از آن ها را رفته رفته از دست بدهید. همین طور موخوره و دیگر مشکلات رایج مو را تجربه خواهید کرد.

چرا باید شامپو و ماسک مو را با توجه به جنس مو انتخاب کنید

تاثیر شامپوهای مخصوص موهای خشک برای موهای چرب

شامپوهای مخصوص موهای خشک، دارای خاصیت رطوبت رسانی زیادی بوده و کمی چربی به موها اضافه می کنند. از این روی در صورتی که بدون در نظر گرفتن جنس موهای خود، از یک شامپوی مخصوص موهای خشک برای موهای چرب خود استفاده کنید، وضعیت چربی موهای شما بدتر خواهد شد. به این شکل موها بهم چسبیده و به لحاظ ظاهری نیز کاملا زیبایی خود را از دست می دهند.

ریزش موها نتیجه استفاده از شامپوهای نامناسب

اگر به جنس موهای خود برای خرید شامپو یا ماسک مو دقت نکنید، ریزش موها یکی از عوارضی است که خیلی زود به سراغ شما می آید. به ویژه برای افرادی که موهای چرب داشته و به جای خرید ماسک مو یا شامپوی مخصوص موهای چرب، از شامپوهای معمولی یا ویژه موهای خشک استفاده می کنند، ریزش مو ساده ترین عارضه ممکن است.

این ریزش مو با ادامه دادن به استفاده از شامپوی نادرست، شدت بیشتری پیدا کرده و بسیار آزاردهنده خواهد شد. لازم است که به محض درگیر شدن با چنین چیزی، استفاده از شامپوی قبلی را متوقف کرده و از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید. به این شکل احتمالا پس از مدتی ریزش موهای شما متوقف خواهد شد. در غیر این صورت لازم است که حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه داشته باشید.

چرا باید شامپو و ماسک مو را با توجه به جنس مو انتخاب کنید

همین طور برخی از ماسک موها، به توقف ریزش موهای شما کمک خواهند کرد. ماسک موی بیول برای داشتن موهای سالم فوق العاده بوده و با خرید محصول مطابق با جنس موهای خود، می توانید به کاهش ریزش مو و برگرداندن سلامت موهای خود، کمک زیادی کنید.

کم پشتی و کم حجم شدن موها

اگر می خواهید موهایی پرپشت و با حجم مناسب داشته باشید، همیشه لازم است که درست شامپو مناسب جنس موهای خود استفاده کنید. شامپوهای نامناسب، موجب کم پشتی موها شده و پس از هر بار شستشو نیز موها را کم حجم نشان می دهند.  حتی در شرایطی ممکن است فولیکول و ریشه موها آسیب دیده و سلامت طبیعی خود را از دست بدهند.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا دیدیم شناخت جنس موها، اهمیت بسیار زیادی در انتخاب و خرید شامپو و ماسک مو دارد. موهای چرب، خشک و معمولی؛ هر یک شامپو و ماسک موی مناسب شرایط خود را نیاز داشته و باید این موضوع را حتما هنگام انتخاب محصول، مد نظر قرار داد. در فروشگاه اینترنتی مو تن رو، می توانید بهترین محصولات در این گروه کالایی را دنبال کنید. شما معمولا چطور شامپو یا ماسک مو خریداری کرده و به چه نکاتی برای انتخاب یک محصول می پردازید؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار